دانلود ها

کاهش صدای موتور با گرافن ممکن می شود

کالاسودافورد به تازگی اعلام کرده است که از گرافن برای کاهش صدای موتور استفاده خواهد کرد.

در خبرهای روز گذشته خواندیم که سامسونگ نیز از این ماده برای سرعت بخشیدن به شارژ باتری های خود استفاده خواهد کرد. گرافن، ماده ای دو بعدی است که ماده ای مستحکم و پایدار و به‌ شدت رسانا است. سرعت شارژ باتری را تا پنج برابر نسبت به باتری‌ های لیتیوم یونی معمول افزایش می‌ دهد. در واقع از نظر تئوری، این باتری گرافنی در ۱۲ دقیقه، صد درصد شارژ می ‌شود. این ماده به سبب ترکیبی از خواص منحصر به ‌فرد به‌عنوان ماده‌ ای جالب و عجیب در مرکز توجه‌ قرار دارد.

فورد غیرممکن را ممکن می کند

اما استفاده از این ماده تنها محدود به باتری ها نخواهد و اکنون شرکت فورد اعلام کرده است که از ماده گرافن می تواند برای کاهش صدای موتور خودروهای خود استفاده کند.

گرافن یک لایه منفرد از اتم های کربن است که مزایای آن اکنون در صنایع مختلف در حال گسترش می یابد. فورد قصد دارد تا از این ماده برای هدف متفاوت تری استفاده کند و ان استفاده از خودرو است. فورد این هفته اعلام کرده است که قصد دارد گرافن را در خودروهای آینده خود مورد استفاده قرار دهد. از استفاده ان برای قدرت و هدایت خودرو نخواهد بود. بلکه قرار است این ماده را در پوشش مختلف برای کمک به کاهش سر و صدای ناخواسته در کابین موتور مورد استفاده قرر دهد. این نتیجه تحقیقاتی است که از سال 2014 به انجام رسیده است.

کاهش 17 درصدی نویز و صدا

گرافن در صنایع دیگری مانند رنگ و باتری نیز ماده ای موثر تلقی می شود و فورد می خواهد با استفاده این ماده در کابین موتور، صداهای ناخواسته را کاهش دهد. فورد تخمین می نزد که قطعات جدیدی که با کمک این ماده تولید می شوند، می توانند نویز را تا 17 درصد کاهش دهند و تا میزان 30 درصد نیز در حرارت و تولید گرما بهبودهایی را حاصل کنند.

ترکیبی سبک برای کابین موتور

فورد این کار را ترکیب گرافن و فوم انجام می دهد، چرا که فوم وزن کمی دارد و می تواند به خوبی با گرافن ترکیب شود. در حالی که معمولا اضافه کردن پوشش ها معمولا دارای افزایش وزن به خودرو و محفظه کابین است، اما در این ترکیب به دلیل وزن کم فوم این قطعات عملا وزن کمتری نسبت به قطعات جایگزین خواهد داشت.

اگر برایتان سوال است که چه زمانی طول خواهد کشید تا فورد از این ماده جادویی در خودروهای خود استفاده کند، پاسخ این است که این زمان نزیک است و فورد این کار را در مدل F-150 آغاز خواهد کرد.

با ما در  صفحه اینستاگرام کالاسودا همراه باشید

مطالب اخیر

خودرو دو سر سیتروئن

کاربر رددیت عکسی را از وب سایت سیتروئن در انگلیس منتشر کرده که در آن…

2 روز پیش

شرکت آمریکایی جلوی فروش محصولات لنوو و موتورولا در آلمان را گرفت

اختلاف نظر بر سر پرداخت حق امتیاز باعث شد تا دادگاهی در آلمان علیه لنوو…

7 روز پیش

ساخت آیفون تاشو اپل با کمک سامسونگ

سامسونگ در توسعه آیفون تاشو اپل مشارکت دارد. به گزارش کالاسودا، گزارش‌های مربوط به ورود…

1 هفته پیش

آلفارومئوهای جدید و کمیاب در خدمت پلیس دبی

ناوگان گشت زنی پلیس دبی پذیرای دو خودروی جدید و کمیاب آلفارومئو شده است. به…

1 هفته پیش

آیفون ۱۵ پرو مکس پر فروش ترین گوشی شد

آیفون ۱۵ پرو مکس اپل پر فروش ترین گوشی فصل اول ۲۰۲۴ شد. به گزارش…

2 هفته پیش

چیپست ۳ نانومتری جدید سامسونگ مجهز به هوش مصنوعی

سامسونگ اولین چیپست ۳ نانومتری خود را برای موبایل رونمایی کرد. به گزارش کالاسودا،این رونمایی…

2 هفته پیش