اخبار

کمپانی تلویزیون سازی شارپ ماسک می‌سازد

به علت تقاضای بسیار زیاد ماسک صورت در ژاپن کمپانی تلویزیون سازی شارپ از یک کارخانه تلویزیون سازی، برای تولید انبوه ماسک‌های صورت استفاده خواهد کرد.

به گزارش کالاسودا و به نقل از theverge، به گزارش Associated Press، کمپانی شارپ قصد دارد در پاسخ به افزایش تقاضای ماسک صورت ناشی از شیوع کروناویروس، در یکی از کارخانه های خود ماسک‌های مورد نیاز را تهیه کند. این کمپانی به تولید انبوه پانل‌های LCD بزرگ و مونتاژ تلویزیون‌ها می‌پردازد.

تا پایان این ماه شارپ روزانه 150،000 ماسک می‌سازد و روزانه آن را به 500000 می‌رساند. گفته می‌شود که این تسهیلات به دلیل داشتن استانداردهای بسیار بالای تمیز بودن، از نظر تولید ماسک بسیار مناسب است. شارپ، متعلق به Foxconn، بنا بر گزارش‌ها هنوز در مورد قیمت گذاری یا برنامه توزیع ماسک‌ها اظهارنظری نکرده است.

ماسک صورت در ژاپن مخصوصاً با شروع زمستان برای جلوگیری از شیوع بیماری‌ها بسیار مورد استفاده قرار می‌گیرد. اما امسال با شیوع بیماره همه گیر کروناویروس تهیه ماسک همانند سایر لوازم بهداشتی مانند کاغذ توالت کار دشواری بود، زیرا اکثر خرده فروشان این ماسک‌ها را به صورت عمده به خریداران می فروختند. در برخی از کشورهای خارج از ژاپن، به علت تقاضای زیاد برای ماسک صورت و کمبود تولید در کشور، فروشندگان در حال افزایش قیمت آن در بازارهای آنلاین هستند.

جروم آدامز، جراح عمومی آمریكا، از عموم مردم خواست كه تقاضا برای ماسک را کاهش دهند. وی در ادامه گفت ماسک صورت در ابتلای عموم مردم به کروناویروس مؤثر نیست. اما اگر پرستاران و افرادی که از بیمارهای کروناویروس مراقبت می‌کنند نتوانند از این ماسک‌ها استفاده کنند در خطر جدی قرار می‌گیرند.

در دستورالعمل‌های سازمان بهداشت جهانی آمده است كه افراد سالم فقط در صورت مراقبت از فرد مظنون به عفونت كروناویروس، باید ماسك بزند، اما برای افرادی كه علائم خفیف دارند شست و شوی مكرر دست‌ها و رعایت بهداشت به كاهش شیوع این بیماری كمك می‌كند.

مطالب اخیر

شرکت آمریکایی جلوی فروش محصولات لنوو و موتورولا در آلمان را گرفت

اختلاف نظر بر سر پرداخت حق امتیاز باعث شد تا دادگاهی در آلمان علیه لنوو…

2 روز پیش

ساخت آیفون تاشو اپل با کمک سامسونگ

سامسونگ در توسعه آیفون تاشو اپل مشارکت دارد. به گزارش کالاسودا، گزارش‌های مربوط به ورود…

3 روز پیش

آلفارومئوهای جدید و کمیاب در خدمت پلیس دبی

ناوگان گشت زنی پلیس دبی پذیرای دو خودروی جدید و کمیاب آلفارومئو شده است. به…

4 روز پیش

آیفون ۱۵ پرو مکس پر فروش ترین گوشی شد

آیفون ۱۵ پرو مکس اپل پر فروش ترین گوشی فصل اول ۲۰۲۴ شد. به گزارش…

6 روز پیش

چیپست ۳ نانومتری جدید سامسونگ مجهز به هوش مصنوعی

سامسونگ اولین چیپست ۳ نانومتری خود را برای موبایل رونمایی کرد. به گزارش کالاسودا،این رونمایی…

1 هفته پیش

هر ۴ مدل آیفون ۱۶ کنار هم

اپل هنوز هیچ جزئیاتی در مورد گوشی هوشمند آینده خود فاش نکرده است، اما یک…

1 هفته پیش