کمپانی تلویزیون سازی شارپ ماسک می‌سازد

0
333

به علت تقاضای بسیار زیاد ماسک صورت در ژاپن کمپانی تلویزیون سازی شارپ از یک کارخانه تلویزیون سازی، برای تولید انبوه ماسک‌های صورت استفاده خواهد کرد.

به گزارش کالاسودا و به نقل از theverge، به گزارش Associated Press، کمپانی شارپ قصد دارد در پاسخ به افزایش تقاضای ماسک صورت ناشی از شیوع کروناویروس، در یکی از کارخانه های خود ماسک‌های مورد نیاز را تهیه کند. این کمپانی به تولید انبوه پانل‌های LCD بزرگ و مونتاژ تلویزیون‌ها می‌پردازد.

تا پایان این ماه شارپ روزانه 150،000 ماسک می‌سازد و روزانه آن را به 500000 می‌رساند. گفته می‌شود که این تسهیلات به دلیل داشتن استانداردهای بسیار بالای تمیز بودن، از نظر تولید ماسک بسیار مناسب است. شارپ، متعلق به Foxconn، بنا بر گزارش‌ها هنوز در مورد قیمت گذاری یا برنامه توزیع ماسک‌ها اظهارنظری نکرده است.

ماسک صورت در ژاپن مخصوصاً با شروع زمستان برای جلوگیری از شیوع بیماری‌ها بسیار مورد استفاده قرار می‌گیرد. اما امسال با شیوع بیماره همه گیر کروناویروس تهیه ماسک همانند سایر لوازم بهداشتی مانند کاغذ توالت کار دشواری بود، زیرا اکثر خرده فروشان این ماسک‌ها را به صورت عمده به خریداران می فروختند. در برخی از کشورهای خارج از ژاپن، به علت تقاضای زیاد برای ماسک صورت و کمبود تولید در کشور، فروشندگان در حال افزایش قیمت آن در بازارهای آنلاین هستند.

جروم آدامز، جراح عمومی آمریكا، از عموم مردم خواست كه تقاضا برای ماسک را کاهش دهند. وی در ادامه گفت ماسک صورت در ابتلای عموم مردم به کروناویروس مؤثر نیست. اما اگر پرستاران و افرادی که از بیمارهای کروناویروس مراقبت می‌کنند نتوانند از این ماسک‌ها استفاده کنند در خطر جدی قرار می‌گیرند.

در دستورالعمل‌های سازمان بهداشت جهانی آمده است كه افراد سالم فقط در صورت مراقبت از فرد مظنون به عفونت كروناویروس، باید ماسك بزند، اما برای افرادی كه علائم خفیف دارند شست و شوی مكرر دست‌ها و رعایت بهداشت به كاهش شیوع این بیماری كمك می‌كند.

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها