فناوری 5G اختصاصی برای گوشی های سری V ال جی، دست سری G کوتاه ماند!

از زمان معرفی گوشی های سری V، به نظر می رسد که ال جی تمرکز خود را روی این دسته قرار داده است و ویژگی های متفاوتی را برای آنها در نظر گرفته است.

این شرکت روز گذشته در جریان کنفرانس MWC 2019 در بیانیه مطبوعاتی خود گفت: تمام گوشی های سری V مجهز به اینترنت 5G خواهند بود و گوشی های سری G این شرکت همان فناوری 4G LTE را خواهند داشت. این  بدان معناست که گوشی LG G8 ThinQ که امسال عرضه می شود 5G نیست و احتمالا گوشی G9 که سال 2020 عرضه می شود نیز مجهز به فناوری نسل پنجم اینترنت نیست.

تصمیم گیری در مورد فروش و به بازار رساندن گوشی های سری V به عنوان گوشی های 5G دار فعلا در هاله ای از ابهام قرار دارد و ال جی کار را بر عهده تیم های بازاریابی و فروش خود قرار داده است.

سردرگمی مشتریان

منتقدان این مسئله را زیاد برای ال جی مناسب نمی دانند و شاید بهتر بود علاوه بر سری V که به صورت اختصاصی گوشی های 5G ال جی هستند، ال جی برای گوشی های پرچمدار خود نیز اینترنت 5G را ارائه می کرد. فرض بر این است که این شرکت هر دو سری را تولید کند اما مشتریان گوشی های 5G تنها سری V را انتخاب خواهند کرد.

 اما اگر پرچمداران خود را نیز به 5G مجهز کند درصد فروش خود را نیز بالاتر خواهد برد. اصلا چه نیازی دارد که بخواهد مشتریان خود را بعد از چند سال سردرگم کند؟ ال جی با این کار نیاز به ریبرند کردن گوشی های خود پیدا خواهد کرد چرا که عوض کردن قاعده و انجام آن به شکلی متفاوت می توانند کاربران را سردرگم کند.

سری های V ویژگی های نوآورانه ای ندارند

گوشی های LG G8 و LG V50 اکنون به صورت رسمی معرفی شده اند و تفاوت های زیادی بین این دو گوشی وجود دارد. به نظر می رسد که LG G8 پرچمدار اصلی این گوشی برای سال 2019 باشد، چرا که دارای ویژگی های نوآورانه ای مانند سنسورهای TOF با تشخیصگر وریدی و صفحه نمایش کریستال OLED با اسپیکر داخلی است.

 درمقابل LG V50 که گویی نسخه ای تکامل یافته تر از LG V40 5G است و به جز نسخه 5G خود چیز جدید دیگری ندارد. به نظر می رسد که G8 گام بزرگی را برداشته است اما V50 گوشی ای تکراری به نظر می رسد.

ال جی در پاسخ به ادعای بالا چنین گفت: هنگامی که ما اولین دستگاه 5G را به بازار عرضه کردیم، میخواستیم روی پلتفرمی امن که باتری زیادی مصرف نمی کند این فناوری را عرضه کنیم. ما می خواستیم تکنولوژی 5G را روی یک پلتفرم پایدار اجرا کنیم و برای این کار سری V را انتخاب کردیم و زمان زیادی در این مورد فکر کردیم که آیا این فناوری را در هر دو سری گوشی هایمان راه اندازی کنیم یا خیر و در نهایت به این نتیجه رسیدیم.

هنوز مشخص نیست که به جز تکنولوژی 5G، ال جی چه فکری برای نوآورانه تر کردن نسل بعدی گوشی های سری V خواهد کرد. نظر شما در این خصوص چیست؟

با ما در صفحه اینستاگرام و تلگرام کالاسودا به روز باشید

مطالب اخیر

شرکت آمریکایی جلوی فروش محصولات لنوو و موتورولا در آلمان را گرفت

اختلاف نظر بر سر پرداخت حق امتیاز باعث شد تا دادگاهی در آلمان علیه لنوو…

10 ساعت پیش

ساخت آیفون تاشو اپل با کمک سامسونگ

سامسونگ در توسعه آیفون تاشو اپل مشارکت دارد. به گزارش کالاسودا، گزارش‌های مربوط به ورود…

2 روز پیش

آلفارومئوهای جدید و کمیاب در خدمت پلیس دبی

ناوگان گشت زنی پلیس دبی پذیرای دو خودروی جدید و کمیاب آلفارومئو شده است. به…

3 روز پیش

آیفون ۱۵ پرو مکس پر فروش ترین گوشی شد

آیفون ۱۵ پرو مکس اپل پر فروش ترین گوشی فصل اول ۲۰۲۴ شد. به گزارش…

5 روز پیش

چیپست ۳ نانومتری جدید سامسونگ مجهز به هوش مصنوعی

سامسونگ اولین چیپست ۳ نانومتری خود را برای موبایل رونمایی کرد. به گزارش کالاسودا،این رونمایی…

6 روز پیش

هر ۴ مدل آیفون ۱۶ کنار هم

اپل هنوز هیچ جزئیاتی در مورد گوشی هوشمند آینده خود فاش نکرده است، اما یک…

7 روز پیش