دانلود ها

گوگل کافه چی استرالیایی ها می شود، دگرگونی آینده دلیوری

گوگل تست تحویل قهوه توسط پهپادها را در استرالیا انجام می دهد. این پهپادهای بدون سرنشین اکنون وظایف بسیاری را بر عهده گرفته اند.

آینده تحویل و دلیوری با کمک پهپادها در آینده دگرگون خواهد شد؟

این ابزارها که در ابتدا برای مصارف نظامی مورد استفاده قرار می گرفت این روزها کاربردهای مختلفی مانند استفاده در خاموش کردن آتش و رهایی از ترافیک و در قالب گروه امدادی برای نجات جان افراد ، تحویل کالا و … دارد. جدا از بحث عکاسی های تولد و عروسی توسط پهپاد یا کوادکوپر که این روزها در کشور ما نیز باب شده است، از پهپادهای استفاده های به مراتب تخصصی تری برای عکاسی خواهد شد. تحویل کالا به کمک پهپادها یکی از ایده هایی است که توسط بسیاری از شرکت ها به اجرا رسیده است و گوگل یکی از این شرکت هاست.

ویدئویی که از وال استریت در این زمینه منتشر شده است نشان می دهد که شرکت گوگل در حال حاضر در کانبرا ی استرالیا در حال تست پهپادهای تحویل قهوه خود است. کاربران می توانند از طریق یک اپلیکیشن دانلود شده اقلام مختلفی که می خواهند را انتخاب کرده و آن را از رستوران یا کافه سفارش دهند. شرکت اقدام به بسته بندی مواد غذایی و انتقال آن با کمک پهپادهای بدون سرنشین می کند. این کار موجب می شود که مشتری زودتر و سریع تر غذا یا قهوه خود را تحویل بگیرد. برای این کار می توانید لوکیشن انتخاب کنید. برای مثال اگر در پارک هستید می توانید با تعیین دقیق لوکیشن آن را تحویل بگیرید.

شرکت های قبلی هم این طرح را ثبت کردند

جالب است بدانید که شرکت IBMطرح پهباد قهوه بر را ثبت اختراع (پتنت) کرده است.طبق طرحی که آی‌بی‌ام ثبت کرده، این پهپاد می‌تواند “احساس نیاز” کارمندان ادارات را درک کرده و برایشان قهوه ببرد. شرکت‌های بزرگی مانند آی ‌بی ‌ام به طور مرتب طرح ‌هایی از این دست را ثبت می ‌کنند حتی اگر قصد و نیتی برای ساخت و عرضه آن در آینده نزدیک نداشته باشند.

اوبر هم در سرویس جدید خود به نام uber Eats درصدد است تا تحویل غذاهای مشتریان را با استفاده از پهپادهای بدون سرنشین انجام دهد. در حال حاضر رانندگان uber eats بسته مواد غذایی را از رستوران یا فروشگاه تحویل می گیرند، ان را داخل خودرو گذاشته و درب منزل مشتری تحویل می دهند. اما چندی پیش یک روش تحویل جدید را به نمایش گذاشت: استفاه از یک هواپیمای بدون سرنشین یا پهپاد. تیم استفاده از این پهپادها به Uber Elevate معروف است و تجربیاتی را از تیم مهندسی سرویس خودروهای پرنده اوبر به نام UberAir آموخته است که برای تحویل سریع تر و ارزان تر و قابل اعتمادتر مورد استفاده قرار می گیرد.

با ما در صفحه اینستاگرام و تلگرام کالاسودا به روز باشید

مطالب اخیر

شرکت آمریکایی جلوی فروش محصولات لنوو و موتورولا در آلمان را گرفت

اختلاف نظر بر سر پرداخت حق امتیاز باعث شد تا دادگاهی در آلمان علیه لنوو…

1 روز پیش

ساخت آیفون تاشو اپل با کمک سامسونگ

سامسونگ در توسعه آیفون تاشو اپل مشارکت دارد. به گزارش کالاسودا، گزارش‌های مربوط به ورود…

2 روز پیش

آلفارومئوهای جدید و کمیاب در خدمت پلیس دبی

ناوگان گشت زنی پلیس دبی پذیرای دو خودروی جدید و کمیاب آلفارومئو شده است. به…

3 روز پیش

آیفون ۱۵ پرو مکس پر فروش ترین گوشی شد

آیفون ۱۵ پرو مکس اپل پر فروش ترین گوشی فصل اول ۲۰۲۴ شد. به گزارش…

5 روز پیش

چیپست ۳ نانومتری جدید سامسونگ مجهز به هوش مصنوعی

سامسونگ اولین چیپست ۳ نانومتری خود را برای موبایل رونمایی کرد. به گزارش کالاسودا،این رونمایی…

1 هفته پیش

هر ۴ مدل آیفون ۱۶ کنار هم

اپل هنوز هیچ جزئیاتی در مورد گوشی هوشمند آینده خود فاش نکرده است، اما یک…

1 هفته پیش