آموزش استفاده از پینترست به صورت تصویری و کامل

19
36064
آموزش استفاده از پینترست به صورت تصویری و کامل

آموزش استفاده از پینترست برای افرادی که قصد به اشتراک گذاری تصاویر مروبط به زندگی و کسب و کار خود دارد بسیار جالب توجه است، این نرم افزار شبکه اجتماعی بسیاری مناسب برای تبلیغات است و به همین دلیل مورد توجه بسیاری از کسب و کار ها قرار گرفته است، در این بخش قصد داریم به آموزش استفاده از پینترست به صورت تصویری و کامل بپردازیم.

آموزش کامل استفاده از سایت پینترست

همانطور که بیان شد پینترست یک نرم افزار شبکه اجتماعی است و محبوبیت بسیار زیادی در میان کاربران و علاقه مندان اشتراک گذاری تصاویر دارد. Pinterest علاوه بر اشتراک گذاری تصاویر و فیلم ها بستری مناسب برای خواندن مطالب مورد علاقه، ارتباط با دیگران و همچنین ارسال و دریافت پیام است و تعامل با دیگران است. اگر علاقه مند به استفاده از این شبکه اجتماعی هستید در این بخش قصد داریم به مراحل ساخت اکانت در پینترست و نحوه استفاده از این نرم افزار بپردازیم.در نظر داشته باشید که نرم افزار شبکه اجتماعی پینترست برای گوشی های هوشمند اندروید و iOS توسعه پیدا کرده و از طریق مرورگر های اینترنتی نیز در اختیار کاربران قرار می گیرد. اگر قصد استفاده از این نرم افزار پرطرفدار شبکه اجتماعی را دارید می توانید برای دانلود آن ها می توانید از استور های رسمی گوگل و اپل استفاده کنید.آموزش کامل استفاده از سایت پینترست

مراحل ساخت اکانت در پینترست

نرم افزار Pinterest به صورت رایگان کامل است و مانند تمام نرم افزار های شبکه های اجتماعی نیاز به ساخت اکانت دارید که در این کار کمتر از چند دقیقه زمان می برد، در این بخش قصد داریم به بررسی مراحل ساخت اکانت در پینترست بپردازیم.

علاقه مندان به این نرم افزار شبکه اجتماعی می توانند توسط یک ایمیل و رمز عبور در وب سایت Pinterest.com برای خود در این نرم افزار حساب کاربری ایجاد کنند. البته در نظر داشته باشید که اگر حساب کاربری فیس بوک یا گوگل داشته باشید می توانید از آن ها نیز برای ساخت اکانت Pinterest استفاده کنید.

در هنگام ثبت نام نیاز دارید که مواردی مانند سن، جنس، زبان و کشور خود را انتخاب کنید و در همان ابتدا از شما خواسته می شود که 5 گروه که علاقه مند به فالو کردن آن هستید را انتخاب کنید که تصاویر و ویدئو های مورد علاقه شما نمایش داده شود.مراحل ساخت اکانت در پینترست

برای اینکه بتوانید از این سایت استفاده کنید باید در آن ثبت نام کنید.برای ثبت نام به سایت پینترست بروید یا نرم افزار موبایلی آن را نصب کنید.در این قسمت طبق عکس بالا در صورتیکه اکانت بیزینس می خواهید روی گزینه هایلایت شده کلیک کنید.حال به صفحه زیر منتقل می شوید.در صورت داشتن یک صفحه شخصی اطلاعات خواسته شده را طبق عکس وارد کنید و continue  را کلیک کنید.

ثبت نام پینترست

در این قسمت در صورتیکه در سایت ثبت نام کرده اید روی login کلیک کرده و درغیر اینصورت اطلاعات خواسته شده را وارد کنید و روی create account کلیک کنید.

 

آشنایی با محیط نرم افزار پینترست

 با استفاده از موارد یاد شده در بخش قبل به سادگی می توانید در پینترست ثبت نام کنید و به صورت رایگان از امکانات آن بهره مند شوید. حال زمان آشنایی با محیط این نرم افزار محبوب و همچنین پاسخ به سوال چگونه در پینترست پست بگذاریم، رسیده است.آشنایی با محیط نرم افزار پینترست

بعد از ورود به صفحه pinterest home منتقل می شوید,در این قسمت می توانید تمام برد ها و موضوعات مورد علاقه شما که آنها را فالو کرده اید به نمایش گذاشته می شوند.

 

آشنایی با منوهای نرم افزار پینترست

Home: در این بخش تمام پین های جدیدی که توسط افرادی که شما آن ها را فالو کرده اید را مشاهده می کنید و همچنین در این بخش مواردی مطابق با سلیقه شما بهتان پیشنهاد می شود که می توانید از آن ها استفاده کنید.

Following: اگر قصد دارید که ببینید شما چه کاربرانی را فالو کرده و مطالب آن ها را پیگیری می کنید می توانید از این بخش استفاده کنید.

Explore: برای پیدا کردن کاربران و همچنین پین ها مورد علاقه خود می توانید از این بخش استفاده کنید و به جستجوی آن ها بپردازید.

Your name and profile picture: زمانی که قصد دارید وار مشخصات کاربری و پروفایل خود شوید به این قسمت نیاز دارید. توجه داشته باشید که اگر هنوز برای پروفایل خود نمایه ای ایجاد نکرده اید می توانید با کلیک روی سه نقطه در گوشه سمت راست و انتخاب تنظیمات ویرایش از منوی کشویی پروفایل خود را با یک تصویر مشخص کنید.

Messages: این بخش توسط یک آیکون مشخص شده و همانطور که از نام آن مشخص است برای ارسال پیام است و شما می توانید با دوستانی که آن ها را فالو کرده اید و آن ها نیز شما را فالو بک کرده اند ارتباط برقرار کنید.

Notifications: ناتیفیکیشن نیز مانند پیام ها توسط یک آیکون مشخص شده است، پینترست نماد آیکون را برای این موضوع در نظر گرفته و در این بخش می توانید تعاملات و همچنین پیشنهادات را در این بخش مشاهده کنید.

Settings: این بخش توسط سه نقطه مشخص شده است و با استفاده از آن می توانید به تنظیمات حساب کاربری خود دسترسی پیدا کرده و آن ها را به روز کنید.آشنایی با منوهای نرم افزار پینترست

آشنایی با تب های نرم افزار پینترست

Boards: تمام پینبورد هایی که شما ایجاد کرده اید نمایش داده می شود.

Pins: تمام مواردی که به تازگی پین شده اند را نمایش می دهد.

Tries: تمام پین هایی که برای خودتان تلاش کرده اید و فیدبک آن ها را ترک کرده اید.

Topics: این موضوعات پیشنهاد شده است و شما می توانید بر اساس علاقه های خود آن را دنبال کنید.

در این بخش نیاز است که می در مورد پین صحبت کنیم، در واقع تصاویر یا ویدئو هایی که به طور مستقیم به یک وب سایت متصل شده اند، را پین میگویند و پین را باید نوعی بوک مارک در نظر گفت و تفاوت آن با پست در شبکه های اجتماعی مانند فیسبوک را باید ماندگاری بیشتر آن ها اعلام کرد. این پین ها در محیطی به نام بورد قرار می گیرند و شما می توانید به سادگی به سازماندهی مطالب خود دسترسی پیدا کنید و آن ها را به اشتراک بگذارید.آشنایی با تب های نرم افزار پینترست

نحوه ساخت Board در پینترست

برای ساخت برد روی + در گوشه صفحه کلیک کنید.

ساخت برد در پینترست

حال در تبی که باز می شود در قسمت name نام برد خود را بنویسید,سپس روی create کلیک کرده و برد جدید ساخته می شود؛در این قسمت شما می توانید هر مطلبی را پین کنید.

نحوه آپلود عکس در پینترست

برای آپلود عکس در پینترست ابتدا روی گزینه + کلیک کرده سپس دو گزینه وجود دارد .

آپلود عکس در پینترست

گزینه اول:برای آپلود می توانید از کامپیوتر استفاده کنید.

گزینه دوم:برای آپلود لینک عکس را از یک سایت دیگر بردارید.

حال پس از آپلود عکس های قابل پین کردن به شما نمایش داده می شود.در این قسمت برای پین شدن عکس ها باید برد مورد نظر را انتخاب کنید.

آپلود عکس در پینترست2

برای ذخیره کردن پین مورد نظر نیز باید پین درخواستی را سرچ کرده و بعد از پیدا کردن آن,روی گزینه save  کلیک کنید.

چگونه در پینترست پست بگذاریم؟

در مطالب بالا به مرور ویژگی های این نرم افزار جذاب پرداختیم، و آموزش سایت pinterest را قصد داریم با نحوه ذخیره کردن پین ها و همچنین پست گذاری آن ها ادامه دهیم. حال که آشنایی کاملی با این نرم افزار و محیط آن پیدا کرده اید به سادگی می توانید از قابلیت های آن استفاده کنید.

پاسخ به سوال چگونه در پینترست پست بگذاریم روش های جالبی دارد و شما می توانید پین ها موجود در پینترست را مورد استفاده قرار دهید یا از تصاویری که در کامپیوتر و گوشی هوشمند خود است، استفاده کنید.

در روش اول می توانید برای ذخیره یک پین در حساب کاربری خود از این روش ساده استفاده کنید و تنها نیاز است که مکان نما را روی پین قرار دهید و دکمه ذخیره قرمز را که در گوشه سمت راست بالای وجود دارد را انتخاب کنید. پس از این کار از شما خواسته می شود که بورد مورد نیاز خود را برای ذخیره این پین انتخاب کنید.

در روش دوم اگر قصد دارید که یک پین را از کامپیوتر خود و اینترنت در صفحه خود قرار دهید می توانید با استفاده از تب پین یا بورد یک پین یا بورد جدید بسازید و از طریق آن پین مورد نیاز خود را ذخیره کنید. اگر تصویری در رایانه شما وجود دارد می توانید آن را آپلود کرده و یا لینک URL خود را در این بخش قرار دهید. در بخش بورد نیز می توانید بورد های مختلف را ایجاد کنید و به سازماندهی پین ها خود بپردازید و اسم مورد نیاز خود را برای آن بورد انتخاب کنید و همچنین می توانید گزینه سکرت را فعال کنید.چگونه در پینترست پست بگذاریم؟

نحوه دانلود تصویر و فیلم از پینترست

پس از آموزش استفاده از پینترست قصد داریم به مرور نحوه دانلود تصویر و فیلم از پینترست بپردازیم. همانطور که بیان شد کاربران گوشی های هوشمند اندرویدی و آیفون می توانید در کنار استفاده از مرور گر از اپلیکیشن آن نیز بهره مند شوند، از این رو در این بخش به مرور دانلود تصویر و فیلم از پینترست برای این سیستم عامل ها می پردازیم.

چگونه از نرم افزار اندرویدی pinterest عکس دانلود کنیم؟

  • نرم افزار پینترست را روی گوشی اندرویدی خود اجرا کنید و تصویری را که قصد ذخیره سازی آن دارید را انتخاب کنید
  • حال نماد سه نقطه را انتخاب کرده و آن را انتخاب کنید، در این بخش گزینه دانلود تصویر وجود دارد و باید ان را انتخاب کنید.

اواین بار پیغامی برای شما صادر می شود که مجوز دسترسی و ذخیره سازی را برای شما ارسال می کند که پس از قبول آن تصویر ذخیره می شود. حال پس از مراجه به گالری به تصویر ذخیره شده دسترسی پیدا می کنید.چگون از نرم افزار اندرویدی pinterest عکس دانلود کنیم؟

چگونه از نرم افزارpinterest در گوشی های آیفون عکس دانلود کنیم؟
  • در ابتدا نرم افزار پینترست را در گوشی هوشمند آیفون خود اجرا کرده و تصویر مورد علاقه خود را انتخاب کنید.
  • وارد نماد سه نقطه شده و روی دانلود تصویر لمس کنید.

اگر تصویر مورد نظر شما ذخیره نشد باید وارد بخش تنظیمات گوشی هوشمند خود شوید و قسمت Privacy را انتخاب کنید، این بخش در قسمت تنظیمات وجود دارد و باید نرم افزار پینترست را انتخاب کرده و گزینه تصاویر را فعال کنید.چگون از نرم افزارpinterest در گوشی های آیفون عکس دانلود کنیم؟

چگونه از سایت Pinterest  عکس دانلود کنیم؟

نسخه دسکتاپ قابلیت ذخیره سازی تصاویر را ندارد و باید از روش همیشگی ذخیره سازی تصاویر استفاده کرد.

وارد پینترست شده و تصویر مورد نیاز خود را انتخاب کنید

روی تصویر کلیک راست کرده و گزینه ذخیره سازی تصویر را انتخاب کنید.چگون از سایت Pinterest  عکس دانلود کنیم؟

نحوه دانلود فیلم از پینترست

برای دانلود فیلم از پینترست روش های مختلفی وجود دارد که در این بخش به یکی از آن ها می پردازیم.

  • به وب سایت پینترست مراجعه کرده و ویدئو مورد نظر خود را انتخاب کنید
  • لینک URL ویدئو را کپی کنید
  • وارد وب سایت Free Online Pinterest Video Downloader شوید و لینک را در این بخش قرار دهید
  • حال دکمه Download Button را انتخاب کرده و ویدئو مورد نظر خود را دانلود کنید.نحوه دانلود فیلم از پینترست

ویژگی های و تفاوت های پینترست نسبت به سایر شبکه های تصویری دیگر چیست؟

پس از  آموزش استفاده از پینترست به صورت تصویری قصد داریم به ویژگی های و تفاوت های پینترست نسبت به سایر شبکه های تصویری بپردازیم.

  • یکی از جذاب ترین ویژگی های نرم افزار پینترست را باید قابلیت های بسیار جالب برای خرید های آنلاین دانست. این نرم افزار بستری بسیار ایمن و جذاب را برای کاربران مهیا کرده است.
  • پینترست محدودیتی برای کاربران ایجاد نمی کند و از طریق نرم افزار و ابزار تحت وب می توانید به سادگی به آن دسترسی پیدا کنید.
  • پینترست بسیار مورد توجه بانوان است و اگر کسب و کار شما برای بانوان است این نرم افزار شبکه اجتماعی می تواند بستر مناسبی برای کسب و کار شما محسوب شود.
  • پینترست برخلاف بسیاری از نرم افزارهای شبکه های اجتماعی محدودیتی را برای تصاویر در نظر نگرفته و هر اندازه و قالبی را می توان در این شبکه اجتماعی قرار داد.

ویژگی مهم تجاری کردن اکانت پینترست

یکی از قابلیت هایی که این اکانت دارد می توان به تجاری شدن آن اشاره کرد و به فروش کالا در این شبکه اجتماعی پرداخت.برای تجاری کردن اکانت خود ابتدا به صفحه بیزینس پینترست رفته سپس روی convert now کلیک کنید.اطلاعات خود را تکمیل کرده و دکمه convert را بزنید .دراین حالت پیج شما به یک صفحه بیزینسی تبدیل می شود.

 

با ما در صفحه اینستاگرام و تلگرام کالاسودا به روز باشید

عضویت
مطلع شدن از
guest
19 نظرات
قدیمی ترین
جدیدترین بیشترین رای
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها
neda
neda
4 سال پیش

بسیار کاربردی و کامل توضیح داده شد ,فقط یه موردی که هست اینه که عکس های داخل پینترست رو چطور میتونیم تو شبکه های دیگه مثل اینستاگرام به اشتراک بگذاریم؟

Anonymous
Anonymous
4 سال پیش

بسیار عالی بود سایت زیبایی دارید و محتوی مفید موفق باشید و سربلند تا ابد

f.kh
f.kh
3 سال پیش

با سلام . ببخشین یک موردی هست که من خیلی دنبالش گشتم ولی پیدا نکردم . توی این سایت هم چیزی نبود. : چطور میشود در پینترست فیلم های ساخت خودمان را به اشتراک بگذاریم ؟

علی رضا خراسانی
Admin
Reply to  f.kh

بله / این مطلب را بخوانید

https://kalasoda.com/?p=221459

بهار
بهار
3 سال پیش

عالی بود مرسی

فرزانه
فرزانه
3 سال پیش

سلام
اگه ویدیویی از کانال یوتیوبمون تو پینترست آپلود کنیم … درصورتی که این ویدیو تو محیط پینترست تماشا بشه به تعداد ویو تو یوتیوب هم اضافه میشه ؟

Mika
Mika
3 سال پیش

سلام ببخشید چطوری میتونیم فیلم پست کنیم ؟؟؟؟

Agahi90.iR
Agahi90.iR
3 سال پیش

سلام
چگونه یک بورد کامل رو از یک کاربر دیگه در پروفایل خودمان در پینترست ذخیره کنیم یا اضافه کنیم ؟
ممنون

Shm
Shm
3 سال پیش

ببخشید چطوری فیلم رو پین کنیم در پینترست؟ فقط با کامپیوتر میشه؟ من با تبلت اندرویدم هستم و نمیدونم چرانمیشه پین کرد فیلمو???
لطفا راهنمایی کنید

niayesh
niayesh
3 سال پیش

سلام ببخشید میشه لطفا یاد بدید چگونه در تبلت LGپست بگزاریم؟در برنامه

Мина
Мина
3 سال پیش

ایمیل failed میشه
میشه توضیح بدیدددددددد

منتظر
منتظر
3 سال پیش

سلام تعداد فالوورهای من درپینترست ثابت مونده مثلا ۱۱۰تاست ۱۰۰نشون میده چه جوری این مشکل وحل کنم ؟

Last edited 3 سال پیش by منتظر
:))))
:))))
2 سال پیش

چجوری چنتا عکسو باهم پست کنم؟؟؟؟
توروخدا بگید

ناشناس
ناشناس
2 سال پیش

چطوری باید در کامنت های پرینترست عکس بذاریم؟

آیه
آیه
2 سال پیش

خیلی عالی بود . ممنون از مطالب خوبتون !! فقط یه سوال : یه سری عکس ها داخل پینترست هست که حالت بولت ژورنال داره یه جوری که انگار چندتا عکس رو گذاشتن کنار هم و معمولا اون عکس هارو برای بکگراند کامپیوتر استفاده میکنن . شما میدونید به چ نرم افزاری میتونم اونارو بسازم ؟؟

Eva
Eva
1 سال پیش

ببخشید یه سوال داشتم چطوری میشه تو کامنتای پینترست عکس آپلود کرد . چون دیدم خیلیا انجام میدن

نورمحمد محمدی
نورمحمد محمدی
1 سال پیش

سلام این شبکه ابشنی داشت که میشد متنهارا به فارسی در اوذ تا بتوانیم خرید انجام دهیم یا در زمینه علوم غریبه از زبان فارسی برای فهم بیشتر استفاده کرد
که متاسفانه الان موفق نمیشوم تا از این ابشن استفاذه کنم ممنون میشم که مرا در این زمینه راهنماییم فرمایید Pinterest

علی رضا خراسانی
Admin

Log into your Pinterest account.
Click the directional chevron down icon at the top-right corner to open your menu.
Click Settings.
Click Personal information.
Under Language, use the dropdown menu to select your language.
Click Save.

علی رضا خراسانی
Admin

در ضمن فارسی پیش فرض پینترست نیست