عرضه‌ی سنسور دوربین 150 مگاپیکسلی سامسونگ

0
667

سامسونگ در حال توسعه سنسور دوربین 150 مگاپیکسلی است. گوشی‌های که از این سنسور استفاده می‌کنند به احتمال زیاد در سه ماهه چهارم سال وارد بازار خواهند شد.

به گزارش کالاسودا و به نقل از gizchina، کمپانی سامسونگ نه تنها گوشی‌ها و یا محصولات هوشمند تولید می‌کند بلکه تولید اجزای مختلفی را نیز در دستور کار خود قرار داده است. این کمپانی جدا از نمایشگرها و تراشه‌ها، در بازار سنسور دوربین نیز بسیار محبوب است.

سامسونگ پیش از این اولین سنسور 108 مگاپیکسلی ISOCELL Bright HMX را به بازار عرضه کرد. سپس سامسونگ گلکسی S20 Ultra را به یک سنسور جدید 108 مگاپیکسلی HM1 مجهز کرد.

اخیراً خبرها حاکی از آن است که سامسونگ در حال توسعه سنسور دوربین نسل سوم میلیارد پیکسلی است. تعداد پیکسل این سنسور جدید به 150 میلیون خواهد رسید و اندازه سنسور تا 1 اینچ خواهد بود.

این سنسور 150 مگاپیکسلی همچنین به فناوری سامسونگ Nonacell مجهز شده است که از پیکسل‌های چهار در یک به پیکسل نه در یک به روز می‌شود، که می‌تواند عکس‌های 16 مگاپیکسلی ثبت کند.

شایعات حاکی از آن است که شیائومی در سه ماهه چهارم سال 2020 یک گوشی با این سنسور 150MP عرضه خواهد کرد. علاوه بر این، OPPO و VIVO محصولات مرتبط را در سه ماهه اول سال 2021 عرضه می‌کنند.

البته کوالکام در کنفرانس اسنپدراگون 865 نیز اعلام کرد که در حال توسعه یک سنسور 200 مگاپیکسلی است.

در حال حاضر سامسونگ و شیائومی تنها تولیدکننده‌هایی هستند که تلفن‌های هوشمند با دوربین CMOS 100 مگاپیکسلی طراحی کرده‌اند.

اما همانطور که مطلع هستید هواوی پی 40 در راه است و ممکن است خبرهای هیجان انگیزی را به همراه داشته باشد. تا پیش از این گوشی‌های هوشمند Huawei P و Mate در صدر لیست DXoMark قرار داشتند و این غول فناوری چینی با تمام توان خود سعی دارد این عنوان را پس بگیرد.

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها