گوشی هواوی نخریم؟ یا بخریم؟

1
11326
گوشی هواوی نخریم؟ یا بخریم؟

یکی از مهم ترین سوال ها در بازار ایران را باید در چند سال اخیر به این موضوع اختصاص داد که گوشی هواوی نخریم؟ یا بخریم؟ در واقع دلایل بسیاری برای انتخاب برند برای خرید موبایل وجود دارد و در این بخش قصد داریم به بررسی کلی آن ها و ویژگی های مثبت و منفی هواوی در زمینه گوشی های هوشمند بپردازیم.

کمپانی هواوی در سال های اخیر پیشرفت بسیار خوبی در زمینه گوشی های موبایل دارد و توانسته خود را به عنوان یکی از سه برند پرفروش گوشی های هوشمند به بازار جهانی معرفی کند، هواوی با وجود مشکلات بسیار زیادی که در روزهای اخیر تحمل کرده بازهم خود را به عنوان یک برند قدرتمند در بازار جهانی معرفی کرده و طرفداران و کاربران این برند نیز به آن تعصب بسیار زیادی دارند. در واقع هواوی شرایطی را در سال های اخیر برای کاربران ایجاد کرده و گوشی های قدرتمندی را وارد بازار فروش کرده است که توانسته اعتماد کاربران را به خوبی جلب کند.

جلب اعتماد کاربرات توسط کمپانی هواوی به قدری شگفت انگیز بود که با وجود مشکلات این کمپانی و احتمال اینکه هواوی دیگر نتواند از سیستم عامل اندروید استفاده کند، باز هم برای کاربران تفاوت زیادی روی خرید گوشی های هواوی نداشت و طرفداران این برند باز هم به کمپانی مورد علاقه خود اعتماد کردند و هواوی به نظر با کمک طرفداران خودبه زودی این مشکلات را پشت سربگذارد.

هواوی در زمینه گوشی های هوشمند

چرا گوشی هوآوی بخریم؟ بررسی 5 دلیل مهم هنگام خرید موبایل در بازار ایران

حال قصد داریم در بخش اول به این موضوع بپردازیم که چرا گوشی هوآوی بخریم. برای بررسی این موارد با ما همراه باشید.

خدمات پس از فروش قدرتمند هواوی در بازار ایران

یکی از مهم ترین دلایل فروش بالای این گوشی هوشمند در بازار ایران، گارانتی گوشی های هوآوی است که در مقایسه با برندهای دیگر شرایط بهتری را برای کاربران فراهم می کند. گوشی های هوشمند این برند چینی در بازار ایران توسط برخی شرکت ها از جمله «مدیا پردازش» و «مایکروتل» روانه بازار می شود. موبایل های سری آنر نیز توسط دو شرکت «یاس جهان» و «تجارت بزرگمهر» در اختیار کاربران قرار می گیرد. در حال حاضر گوشی های هوشمند این برند با گارانتی 18 ماهه در اختیار کاربران قرار می گیرند.

خدمات پس از فروش قدرتمند هواوی در بازار ایران

تنوع محصولات بیشتر هواوی در مقایسه با سایر برندها

در حال حاضر بازار گوشی های موبایل هوآوی و آنر، تنوع بسیار بالایی را پیش روی کاربران قرار می دهد. این کمپانی چینی همواره در بخش تنوع گوشی های موبایل در سراسر جهان پیشتاز بوده و به همین دلیل انتظار می رود اصلی ترین دلیل برای خرید گوشی های هوآوی در بازار موبایل ایران، مربوط به تنوع محصولات بیشتر در مقایسه با سایر برندها در نظر گرفته شود.

تنوع محصولات بیشتر هواوی در مقایسه با سایر برندها

قیمت مناسب برند هوآوی

این روزها گوشی های هوشمند در بازار ایران با قیمتی بسیار بالاتر از سال های گذشته عرضه می شوند. بسیاری از خریداران گوشی های هوشمند توان خرید گوشی های آیفون و سامسونگ را ندارند، درنتیجه بهترین انتخاب، گوشی های هوآوی محسوب می شود. در حال حاضر گوشی های هوشمند این برند با قیمت های بالای یک میلیون و 800هزار تومان در بازار ایران موجود است. این روزها گوشی موبایل پی 20 پرو این برند، گران ترین موبایل اندرویدی نیز محسوب می شود.

قیمت مناسب برند هوآوی

به روز رسانی های متعدد گوشی های این برند چینی

کمپانی چینی هوآوی برخلاف سال های گذشته از نظر نرم افزاری پشتیبانی بسیار خوبی از گوشی های هوشمند خود انجام می دهد و تمام میان رده ها و گوشی های پرچمدار این برند شامل این موضوع می شوند. همچنین با وجود اینکه برند نوکیا در بخش نرم افزاری از هوآوی قدرتمندتر است اما نوکیا فروش بسیار کمتری در مقایسه با این برند چینی پرفروش دارد. هوآوی در این بخش بسیار موفق تر از سامسونگ عمل می کند.

گوشی های خوش قیمت هواوی با بیش از یک لنز دوربین

در حال حاضر برای خرید گوشی های هوشمند با دو لنز دوربین باید قیمتی بالاتر از حد تصور پرداخت کرد. در بازار جهانی، گوشی های هوشمند شیائومی، هوآوی، اوپو و ویوو موبایل هایی با دو لنز را با قیمتی مناسب در اختیار کاربران قرار می دهند. گوشی های هوشمند این برند چینی، که با قیمتی بالاتر از 100 دلار روانه بازار فروش می شوند، از این لحاظ بسیار کاربردی محسوب می شوند. در حال حاضر پرفروش ترین گوشی های موبایل با دو لنز دوربین را برند چینی هوآوی وارد بازار جهانی می کند.

به روز رسانی های متعدد گوشی های این برند چینی

چرا گوشی هواوی نخریم؟ بررسی چند ادعای غیر قابل قبول

همانطور که بیان شد در حال حاضر برندهای هواوی و آنر (که هردو به عنوان گوشی های هواوی در بازار ایران شناخته می شوند) ویژگی های مثبت بسیار زیادی دارند که شرایط بسیار خوبی را برای کاربران ایجاد می کنند. با این حال، این موضوع را باید در نظر گرفت که دلایلی نیز وجود دارد که کاربران برند هواوی را نخرند و به سراغ برندهای دیگر بروند. به همین دلیل برخی از این دلایل را از دید کاربران بررسی می کنیم.

ارزش خرید پایین برندهای چینی

برخی کاربران عقیده دارند که برندهای چینی ارزش خرید بسیار پایینی دارند و این موضوع را دلیلی جدی برای قانع کردن خود و دوستانشان در مورد این موضوع که چرا گوشی هواوی نخریم، می دانند. در حال حاضر تمام برندهای موبایل به جز ال جی در کشور چین تولید می شوند. البته این موضوع را باید در نظر گرفت که سیاست های فکری و بخش توسعه برخی برندها مانند سامسونگ در کشور کره جنوبی صورت می گیرد و گوشی های این کمپانی تنها در چین ساخته می شوند. با وجود این، دلیل این موضوع که هواوی برندی چینی است و هواوی نخریم، به نظر بر پایه علم نیست و یک تجربه شخصی به  نظر می آید.

چرا گوشی هواوی نخریم؟ بررسی چند ادعای غیر قابل قبول

هم قیمت شدن گوشی های هوآوی با دیگر برندها

برخی از کاربران در مورد این موضوع که این برند را نخریم موضوع جالبی را بیان می کنند. در واقع برخی از کاربران، هواوی را به دلیل قیمت مناسب خریداری می کردند، در حالی که به دلیل اینکه در سال جاری گوشی های سامسونگ و هواوی تقریبا هم قیمت شده اند (پرچمداران این برند نیز از نظر قیمت نزدیک به پرچمدار آیفون هستند)، کاربران ترجیح می دهند یک برند گرانقیمت تر و قدیمی تر را انتخاب کنند. همچنین اگر قصد خرید گوشی های ارزان قیمت را داشته باشند برندهای ارزان تر دیگری نیز در بازار وجود دارد که برای خرید گوشی ارزان قیمت بسیار مناسب هستند.

فروش سخت گوشی های دست دوم هوآوی

دلیل آخر برخی کاربران در مورد این موضوع که هواوی نخریم، به موضوع فروش این دستگاه به صورت دست دوم بر می گردد؛ برخی از کاربران اعتقاد دارند که چون این برند در کشور ما از نظر شهرت از سامسونگ و اپل ضعیف تر است، در فروش آنها به مشکل برمی خورند که این موضوع نیز به طور کلی رد می شود زیرا هواوی در حال حاضر دومین برند پرفروش جهان محسوب می شود و رشد بسیار خوبی را در سال های اخیر تجربه کرده است.

هم قیمت شدن گوشی های هوآوی با دیگر برندها

آیا دلایل ذکر شده برای این موضوع که گوشی هواوی نخریم، صحت دارند؟

به نظر می رسد دلایل مذکور هیچ کدام بر پایه استنباط خاصی نیستند؛ پیشنهاد می کنیم اگر قصد خرید یک گوشی هوشمند را دارید، می توانید از برند هواوی یک خرید موفق داشته باشید. هواوی در بازار ایران دارای گارانتی رسمی است و با توجه به محدود بودن برند هایی که به صورت رسمی وارد بازار ایران می شود هواوی یکی از بهترین انتخاب ها به شمار می رود، البته در نظر داشته باشید که نمی توان این برند را به عنوان یک برند بی نقص در نظر داشت و باید به این موضوع توجه داشته باشید که نقاط ضعف گوشی های هوشمند این برند را نمی توان عاملی برای خرید نکردن آن ها دانست مگر اینکه روی مواردی خاص تاکید بسیار زیادی داشته باشید و از این رو ان ها را مقدم بر سایر ویژگی های بدانید.

آیا دلایل ذکر شده برای این موضوع که گوشی هواوی نخریم، صحت دارند؟

مزایای گوشی های هواوی

در این بخش قصد داریم به بررسی مزایای گوشی های هواوی به طور خلاصه و کوتاه بپردازیم.

قیمت مناسب در مقایسه با کارایی

گوشی های هوشمند متنوع با ظاهری به روز

دوربین های قدرتمند

استفاده از پردازنده های انحصاری

گارانتی معتبر در بازار ایران

وجود فروشگاه ها و واحد خدماتی های متعدد

مزایای گوشی های هواوی

معایب گوشی های هواوی

عدم پشتیبانی بیشتر گوشی های هواوی از محافظ صفحه نمایش گوریلا گلس

تشابه گوشی های هوشمند به خصوص میان رده

عدم پشتیبانی از پورت تایپ سی در بیشتر گوشی های میان رده

استفاده از پردازنده های قدیمی در گوشی های ارزان قیمت

معایب گوشی های هواوی

چرا هواوی ارزان است؟

در انتها قصد داریم به بررسی یک موضوع بسیار مهم بپردازیم. در سال های اخیر یک سوال برای کاربران بسیاری وجود داشت و آن هم قیمت پایین گوشی های هوشمند هواوی در بازار در مقیاسه با برند های دیگر است. در سال های ابتدایی حضور این برند به دلیل ورود گوشی های هوشمند این موضوع بیشتر جنبه ی بازاری و همچنین کسب تجربه برای کمپانی هواوی به شمار می رفت.

در حال حاضر نمی توان گفت که هواوی هنوز هم یک برند ارزان قیمت به خصوص در میان گوشی های هوشمند پرچمدار به شمار می رود، اما در بخش گوشی های میان رده به دلیل استفاده از پردازنده های خود شرکت و همچنین حضور قدرتمند در بازار این گوشی هوشمند با قیمتی مناسب تر از گوشی های پرچمدار برند های دیگر از جمله سامسونگ در اختیار کاربران قرار می گیرد. اما به طور کلی این روز ها نمی توان هواوی را یک برند ارزان قیمت دانست و بهتر است گوشی های هواوی را محصولاتی مقرون به صرفه در مقایسه با برند های دیگر دانست.

عضویت
مطلع شدن از
guest
1 دیدگاه
قدیمی ترین
جدیدترین بیشترین رای
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها
Arabloo
Arabloo
3 سال پیش

به نظرم هوآوی عالیه درسته که گوگل اون تو تحریمه ولی مثل ساعت میمونه از طول عمر هوآوی چی بگم که عالیه پیشنهاد میکنم بخرید