شرکت آنر (Honor)، برندی جوان پسند و مقرون به صرفه

0
1707

تاریخچه شرکت آنر

برند آنر (هانر)، برند فرعی متعلق به شرکت شبکه و تجهیزات ارتباطی و مخابراتی و خدمات هوآوی است. آنر سال ۲۰۱۳ در پی گسترش فعالیتهای شرکت چینی هوآوی به منظور گسترش در بازارهای مختلف پا به عرصه وجود نهاد.  این برند در ابتدا تنها در چین فعالیت می‌کرد؛ اما پس از یک سال و استقبال فوق العاده مردم چین از محصولات این برند، هوآوی تصمیم گرفت فعالیت آنر را در سطح جهانی نیز گسترش دهد. دفتر مرکزی این شرکت در شنزن چین قرار داشته و سری آنر از دستگاه های رایانه همراه شامل گوشی های هوشمند، تبلت ها و گجتهای پوشیدنی تشکیل می شود. Honor برندی است که تاریخچه ‌ای غنی ندارد ولی در آستانه تاریخ ‌سازی است و بدون شک در آینده از آن بیشتر خواهید شنید. اکنون آنر به برندی بزرگ تبدیل شده که با شرکت ‌هایی همچون سامسونگ رقابت می‌کند. شعار آنر for the brave است. این شعار نشان می‌دهد که آنر، علاقه زیادی به نوآوری دارد و دوست دارد که چیزی متفاوت بسازد.

اما این برند چگونه به وجود آمد؟ آنر که یک برند تجاری فرعی گروه هواوی در اواخر سال ۲۰۱۱ تصویب و در سال ۲۰۱۳ تاسیس شد. در واقع نخستین جرقه‌ های برند honor در سال ۲۰۱۱ میلادی خورده شد ولی تا عملیاتی شدن این برند و تبدیل شدن آن به یکی از بازوهای اصلی عملکرد شرکت هواوی زمان زیادی باقی مانده بود. سرانجام پس از گذشت نزدیک به دو سال، نخستین گوشی های همراه ‌های هوشمند هواوی با نام جدید و تحت لوای این برند روانه بازار شدند. عملکرد این تلفن ‌های همراه به ‌اندازه‌ای خوب بود که بسیاری آن ‌ها را اصلی ‌ترین دلیل توفیق آن سال هواوی در بازار چین می ‌دانند. تمرکز این برند در حال حاضر بر روی بازار آنلاین است. هواوی در تلاش است با تولید گوشی‌ هایی با مشخصات پرچمداران، اما با قیمت‌ هایی منطقی، در فروش آنلاین، تمام رقبا را پشت سر بگذارد.

Image result for honor brand

از زمان آغاز به کار این برند، خط تولید گوشی های هوشمند هواوی در رقابت با دیگر برندهای با بودجه متوسط در چین است. این شرکت توسعه بین المللی خود را در سال ۲۰۱۴ آغاز کرد و گوشی Honor 3C خود را نیز در مالزی راه اندازی کرد و در ماه اکتبر ۲۰۱۴ با رونمایی یک گوشی وارد برلین شد. اولین پرچمدار این شرکت در اروپا گوشی Honor 6 بود که ۲۰ میلیون نسخه از آن در ۶ ماهه اول سال ۲۰۱۵ فروخت که این میزان برابر با کل فروش این برند در سال ۲۰۱۴ بود. تا ژوئن ۲۰۱۵، این نام تجاری به ۷۴ کشور دیگر از جمله کشورهای اروپایی، هند و ژاپن گسترش پیدا کرد. با این وجود ورود honor به ایران با اندکی تاخیر انجام شد و در پاییز سال ۱۳۹۴ بود که نخستین اخبار مربوط به عرضه یک زیر برند ویژه برای هواوی و عرضه آن در ایران به رسانه‌ها راه یافت. این شرکت با آنر۷  به‌ صورت رسمی به بازار ایران وارد شد و از آن به بعد به یکی از محصولات محبوب بازار کشورمان بدل شد.

Image result for honor brand

با همین گسترش در اروپا بود که بسیاری از مردم، آنر را زیر شاخه اروپایی هواوی دانستند. نمی ‌توان این تعریف را به طور کلی رد کرد؛ اما باید دانست که محصولات آنر در حال حاضر در حدود ۸۰ کشور در سرتاسر جهان به فروش می‌ رسند. اما سوالی که در اینجا به وجود می آید این است که با وجود فروش موفق محصولات هوآوی، چه نیازی به ثبت برند آنر بوده است؟ هوآوی در ابتدای فعالیت خود تنها محصولات پایین و به زحمت میان ‌رده تولید می‌کرد که کیفیت چندان جالبی هم نداشتند. این مسئله در کشورهایی مثل ایران باعث شده است که ذهنیت اکثر افراد نسبت به برند هوآوی چندان مناسب نباشد. اما مسئله مهم این است که حضور آنر در چنین بازارهایی یک ضرورت است. هواوی و تمام مصرف کنندگان امروز هواوی و آنر از کیفیت بالا و قیمت مناسب محصولات این شرکت‌ ها مطلع هستند. کیفیت بالای این محصولات، خود بهترین تبلیغ برای شرکت سازنده است. اما از آنجا که ذهنیت سابق هنوز هم در بین مردم رایج است، شرکت ‌ها تصمیم می‌گیرند برندی جدید به ثبت برسانند. برندی که با تیم مدیریت و استراتژی فروش متفاوت با هوآوی با به عرصه حضور گذاشت. در ادامه ویدئویی از تاریخچه آنر و هواوی خواهیم دید.

ارزش برند

شرکت اینتر برند آخرین رده بندی برندهای در سال ۲۰۱۷ را منتشر کرد و شرکت هوآوی در این لیست به رتبه ۷۰ ارتقا پیدا کرد که دو رتبه نسبت به سال ۲۰۱۶ بهبود پیدا کرده است. ارزش برند هوآوی هم اکنون ۶٫۶ میلیارد دلار تخمین زده می شود که نسبت به سال قبل ۱۴ درصد رشد داشته است. برند فرعی آنر نیز از این قضیه مستثنی نیست و سهم بازار جهانی این شرکت در کنار هواوی ۱۱٫۳ درصد رشد پیدا کرده است. آنر ۷ بیشترین فروش آنلاین در بین اسمارت‌فون‌ ها را داشت و اعتبار گوشی های هوشمند چینی را افزایش داد. دلیل این موفقیت، ایجاد تعادل بین کیفیت و قیمت است. قیمت آن تقریبا نصف دیگر پرچمداران است. بعد از عرضه این گوشی، لقب‌ هایی همچون «پادشاه قمیت در برابر ارزش» و «کاهش‌کننده قیمت» برای آنر انتخاب شد. آنر توانسته بود با پرچمداران رقابت کند، بدون آنکه در حد آنها باشد. این فلسفه قیمت‌گذاری با آنر ۵X و آنر ۵C ادامه پیدا کرد. در هر شرایط آنر بهترین و پرارزش‌ ترین برند هواوی باقی می‌ ماند. استراتژی این شرکت ممکن است در آینده واضح ‌تر شود. آنر به نظر می‌ رسد که به برند جوانان تبدیل شده است. ممکن است در آینده به جای تاکید بر روی مواد باکیفیت در گوشی ‌های میان ‌رده، آنر بخواهد از طرفداران جوان خود کسب درآمد کند. بنابراین باید به بازار گوشی ‌های رده بالا وارد شده، ولی قیمتی کمتر از آنها برای گوشی‌ های خود انتخاب کند. این استراتژی ممکن است میزان فروش  و ارزش برند را از این نیز بالاتر ببرد. رئیس برند انر در یک اعلانیه از این استراتژی و برنامه های تهاجمی پس آن پرده برداشت. بر طبق گزارش تحقیقات بازار شرکت سینو مارکت، هانر به یکی از شرکتهای رده بالا از نظر میزان فروش و درآمد و ارزش تبدیل شده است که موید آن نیز رقم فروش ان در ماههای ژانویه و نوامبر ۲۰۱۷ است. آنر همچنین از برندهای درجه اول و یکی از سه برند اصلی مورد استفاده در میان مردم فنلاند و روسیه است. گوشی های پرچمدار سری ایکس این شرکت تنها طی ماه گذشته چندین میلیون فروختند. دیگر دلیل این رشد، عملکرد خوب شرکت مادر یعنی هواوی در حوزه تلفن همراه بوده است چرا که این شرکت موفق شده در نیمه اول سال ۲۰۱۷ بیش از ۷۰ میلیون گوشی هوشمند به بازار عرضه کند و این میزان نسبت به سال گذشته ۲۰٫۶ درصد رشد را نشان می دهد که نسبت به متوسط رشد این صنعت بسیار بالاتر است. این شرکت از همان ابتدا محصولات خود را بدون همکاری با اپراتورهای مخابراتی عرضه کرده است. آن‌ها با همکاری آمازون و تعدادی فروشگاه آنلاین دیگر در کنار وبسایت رسمی خود، تنها فروش مستقیم و آنلاین را به‌عنوان کانال عرضه انتخاب کرده‌اند. مدیر آنر معتقد است این سبک از فروش حاشیه‌ی سود را افزایش می‌دهد و می‌توان از این سود برای بهبود کیفیت محصولات استفاده کرد. البته این شرکت همکاری‌هایی نیز با فروشگاه‌های بست بای داشته است تا محصولات خود را برای نمایش نیز به کاربران عرضه کند.

دلیل محبوبیت آنر

Image result for honor brand

یکی از موارد منحصر به‌ فرد شرکت honor، روش فروش محبوب آن‌ ها است. این روش فروش که در کشور ما چندان کارآمد نیست، شامل عرضه تلفن همراه به تعدادی مشخص در بازه زمانی خاص است. در این روش که با نام flash sale نامیده می‌شود، شرکت honor اعلام می‌کند که در راس ساعت خاصی از یک تاریخ مشخص، محصول مخصوصی را به ‌صورت آنلاین عرضه می ‌کند. این امر موجب می‌ شود تا بسیاری از کاربران برای خرید این محصول آماده باشند و با توجه به محدود بودن تعداد عرضه در هر نوبت، کاربرانی که سریع ‌تر سفارش بدهند شانس داشتن تلفن همراه در آن لحظه را خواهند داشت. این نوع روش برای چند نوبت تکرار خواهد شد و به کمک آن موجی از هیجان و اشتیاق برای کاربران به وجود خواهد آمد. این شرکت همیشه به دوربین تلفن‌ های همراه اهمیت ویژه ‌ای داده و سعی داشته است تا یکی از بهترین تجربه ‌ها را در چهارچوب بودجه ‌ای مناسب برای کاربران به همراه بیاورد و به همین دلیل نیز موفقیت این شرکت را نباید به ‌هیچ ‌عنوان به‌ پای بخت و اقبال نوشت.

یکی دیگر از دلایل محبوبیت این گوشی ها را قیمت مناسب آن دانست. از محصولات هوآوی و آنر می ‌توان به عنوان نمادی برای تعریف عبارت مقرون به صرفه بودن نام برد؛ با این وجود، ارزش خرید محصولات آنر در سطح جهانی حتی از محصولات هوآوی هم بیشتر است. شاید اصلی ترین دلیل این اتفاق، تفاوت استراتژی فروش این شرکت باشد. هوآوی، همانند سامسونگ، اپل و سایر شرکت‌ های بزرگ دیگر، دارای فروشگاه‌ های فیزیکی و نمایندگی‌ های مختلفی در سطح جهان است. دایر کردن این نمایندگی‌ ها به خودی خود شامل صرف هزینه است و این هزینه ‌ها هم باید از جایی به حساب شرکت برگردانده شود. نتیجه این می شود که قیمت محصولات اندکی افزایش پیدا می‌کند تا این هزینه‌ ها جبران شوند. آنر همچنین بخشی از این محبوبیت و موفقیت را مدیون استراتژی سادگی، قیمت مناسب همراه با ویژگی های عالی دیگر ، طراحی های جذاب و ارتباط درست با مشتری است.

همچنین هوآوی برای عرضه محصولاتش عامه کاربران را مد نظر دارد، آنر به صورت تخصصی‌ تری تمرکزش را بر روی قشر جوان گذاشته است. حاصل این فلسفه، محصولاتی زیبا و درخشان شده ‌اند که در کنار قابلیت ‌های فراوان و کیفیت ساخت بسیار بالا، قیمت بسیار مناسبی هم دارند که باعث افزایش محبوبیت محصولات این برند نزد جوانان شده است. آنر در حال تغییر، گسترش و پیشرفت است. نباید فراموش کنیم که این شرکت دیگر این روزها خود را تنها محدود به تولید گوشی هوشمند نمی‌کند. حالا می‌توانید لپ تاپ، پوشیدنی ‌های هوشمند و هندزفری و محصولاتی از این قبیل را هم با برند آنر پیدا کنید. همچنین پخته شدن و بالغ شدن این شرکت در دستور کار روسای آن است. آنر حالا می‌خواهد خود را به عنوان برندی مستقل از هوآوی به دیگران بقبولاند.

مدیران ارشد

جورج شائو

آنر جرج ژائوجورج شائو به ‌عنوان مدیر شاخه مربوط به این برند در شرکت هواوی، یکی از کلیدی ‌ترین چهره‌ های این شرکت به‌ حساب می ‌آید و بدون شک بخش عمده‌ای از موفقیت هواوی وابسته به برند honor است. برندی که به گفته یکی از نویسندگان بزرگ عرصه فناوری، بهترین برند جهان است که زیر سایه شرکت دیگری فعالیت می‌ کند.

 

Image result for Chris Sun honorکریس سان

آقای «کریس سان» (Chris Sun) قائم مقام برند آنر در خاورمیانه و آفریقا و یکی از از مدیران ارشد برند آنر است که اتفاقا در رونمایی از یکی از گوشی های این برند وارد کشورمان نیز شده است. در هنگام رونمایی از گوشی آنر ۷ در تهران گفت: «برند آنر یک زیربرند از برند هواوی است. هدف خلق این برند در سال ۲۰۱۳، گرفتن سهم مناسبی از بازار آنلاین بود.» شاید در وهله‌ی اول ‌به‌نظر برسد که هدف توسعه‌ی این برند، رقابت با برند‌های آنلاینی مثل شیائومی باشد. لازم به ذکر است که شیائومی، گوشی‌های خود را تنها در پلتفرم آنلاین به فروش می‌رساند.

اما ویمرز

اما ویمرز مدیر بخش اروپای آنر است که دارای بیش از ۲۰ سال تجربه کار با برندهای فناوری از جمله تی موبایل است. او با کمک مسئولیت پذیری خود به برند آنر کمک کرد که نام تجاری گوشی هوشمند آنر را در بازار اروپا توسعه دهد و بازاریابی، فروش و برندینگ ان را ارتقا بخشد. او رهبری تیمی با تجربه را بر عهده دارد که متشکل از کارشناسان کشورهای مختلف در اروپا هستند. از تخصص‌های او می توان همکاری در شرکتهایی همانند T-System، Buyin و تی موبایل را نام برد. او مسئول ایجاد توسعه محصولات با لیبل شخصی Telekom برای شرکت تی موبایل بود و در پروژه‌های دیگر نیز نقش موثری داشت.

جورج ژائو، رئیس آنر نیز درباره حضور او اظهار داشت که: «با حضور فرد با تجربه ای همانند اِما، سخن گفتن در مورد نام تجاری و محصولات برند انر آسان است چرا که توانسته است محصولات این برند را در بازارهای اروپا گسترش دهد. ویمرز دارای تخصص برای هدایت و اعمال تغییرات موثر در کسب و کارهای بین المللی بزرگ و کوچک است و ترندهای جهانی و اروپایی زیادی را برای اهداف خود در این زمینه پیش برده است. او به مخاطبین هدف این برند که جوانانی در طیف سنی ۱۶ تا ۳۶ سال است نیز توجه ویژه‌ ای در برنامه هایش دارد.

منابع انسانی

برند آنر یکی از زیرشاخه‌های شرکت هوآوی است و این شرکت بیش از ۱۴۰٫۰۰۰ کارمند در سراسر دنیا دارد که حدود ۴۶٪ درصد در بخش تحقیق و توسعه فعالیت می‌کنند. تعداد این کارکنان در سال ۲۰۱۶ به میزان ۱۸۰ هزار نفر رسیده است. همچنین آن حدود ۲۰ مؤسسه تحقیق و توسعه در کشورهای چین، ایالات متحده، آلمان، سوئد، هند، روسیه و ترکیه دارد و در سال ۲۰۱۱ در حدود ۳٫۷۴ میلیارد دلار در تحقیق و توسعه سرمایه‌گذاری کرد.

اهداف سازمانی

شعار آنر شجاع بودن و حرکت رو به جلوست و این برند هدف رسیدن به یکی از سه تولیدکننده بزرگ گوشی های هوشمند دنیا را دارد. اکنون آنر ۱۵ درصد از کل درآمد هواوی را به خود اختصاص داده است و انتظار میرود که تا پایان سال ۲۰۲۰ میزان حضور این برند در چین و دیگر نقاط دنیا به صورت یکسان و برابر باشد. جورج شائو، مدیر آنر نیز در این باره می گوید: شور و اشتیاق ما و کارمندان مان در پیش بردن این استراتژی تهاجمی بسیار موثر است. همچنین او بیان کرده بود که سال جاری یعنی ۲۰۱۸، سال بسیار حیاتی برای رسیدن ما به این هدف است و برای رسیدن آن باید به نقاطی عطف در سیستم کاری خود برسیم. بر طبق نظر او شائو هواوی باید استراتژی برند دوگانه را در پیش بگیرد. برند هواوی دارای یک مدل خرده فروشی سنتی، بازاریابی بهینه و فروش محصولات در فروشگاه هاست. انر اما می خواهد مدل متفاوت تری را در پیش بگیرد. همانطور که پیش از این ذکر شد، این برند بر روی محصولات مختلف برای مشتریان هدف مختلف کار می کند. انر محصولاتش را به صورت آنلاین به فروش می رساند و دستگاه های گوشی های هوشمندش را به صورت بهینه بر روی اینترنت در اختیار مشتریان قرار می دهد و شبکه های اجتماعی نقش مهمی در مارکتینگ این برند دارند. هواوی و آنر دو برندی هستند که به صورت متفاوت و مستقل اما در کنار هم عمل می کنند. از آنجاییکه آنر برند فرعی هواوی است باید در مسیرهایی با ان پیشگام باشد. این برند همچنین بر روی مسئله تحقیق و توسعه محصولات خود کار می کند. مدیران این برند در مورد این استراتژی دو گانه می گوید: در چین می‌توانیم دو برند متفاوت را با دو استراتژی گوناگون داشته باشیم تا بتوانیم کاربران بیشتری را هدف قرار دهیم. از آنجایی که سرمایه ما در اینجا کمتر است، استراتژی‌ مان باعث می ‌شود تا بسیاری از هزینه‌ ها را کاهش دهیم. هزینه‌ های بازاریابی و فروش کالا در آنر به مراتب کمتر از هواوی است که سبب می‌ شود تا ما محصولات را با قیمت مناسب‌ تری عرضه کنیم. با این روش ما هزینه‌ های دیگر را نیز حذف خواهیم کرد و مستقیما از طریق فروشگاه ‌های آنلاین محصول را به دست مشتری می ‌رسانیم. نمونه تمرکز آنر روی حوزه دیجیتال و کاربران جوان هست. کاربرانی که نه فقط به لحاظ سن بلکه از لحاظ انتظارات از یک گوشی، بر روی مواردی که جوانان بیشتر علاقه دارند، متمرکز شده ‌اند. از نظر مدیران این شرکت نرم افزار اهمیت بالایی برای کاربران جوان دارد. تفاوت‌ های نرم افزاری متعددی میان محصولات آنر و سایر برندها وجود دارد. برای مثال امکانات تلویزیونی موبایل‌ های آنر که در بسیاری محصولات پیشرفته دیده نمی ‌شوند و در کل باید بگویم که تلاش ما این است که یک رابط کاربری بهینه را در اختیار کاربرانمان قرار دهیم.

آنر می‌گوید در میان‌ مدت هدفش تبدیل شدن به سومین سازنده‌ بزرگ گوشی هوشمند دنیا در نیم‌ دهه‌ آتی است؛ جایگاهی که هم‌اکنون در تصاحب هواوی، شرکت مادر که خود درصدد کسب جایگاه نخست در همین بازه‌ی زمانی است، قرار دارد. نمایندگان آنر همیشه مایل به تاکید بر این موضوع بوده‌اند که با وجود وابستگی هواوی و آنر، دو شرکت به دنبال راهبردهای اختصاصی خود در قبال محصولاتشان و مخاطبان هدف خود هستند. آن‌ها ادعا می‌کنند که رابطه شان با هواوی تفاوت چندانی با زیرمجموعه‌های بزرگ‌ترین خودروسازان جهان ندارد. انتظار می‌رود آنر در نیمه‌ی دوم سال جاری از طیف متنوعی از گوشی‌های جدید رونمایی کند و اغلب آن‌ها را به احتمال زیاد در دسترس کشورهای غربی قرار دهد.

محصولات آنر

سری گوشی های پرچمدار این شرکت

  • Honor 6 (2014(

Image result for Honor 6پرچمداران آنر از همان ابتدا بدون پسوند خاصی به بازار عرضه می‌شدند. البته برخی از این محصولات بعدا شاهد نسخه‌ های پیشرفته‌تری شدند که به اجبار پسوندهای Plus و Pro برای آن‌ها استفاده شد. اولین گوشی پرچم‌دار آنر، Honor 6 نام داشت که در سال ۲۰۱۴ به بازار عرضه شد. اولین نکته جالب توجه در آنر ۶ این است که هواوی از پردازنده خودش در این دستگاه یعنی کرین ۹۲۰ استفاده کرده است. این پردازنده ۸ هسته ای ترکیبی از دو پردازنده Cortex-A15 و Cortex-A7 است و همچنین، چیپ گرافیکی Mali-T628 در کنار آنها قرار دارد. هواوی تلاش کرده که سرعت این پردازنده را از اسنپدرگن ۸۰۵ بالاتر ببرد و بنچمارک های منتشر شده این موضوع را تایید می‌کنند.

 

  • Huawei Honor 6 Plus (2014(
  • Honor 7 (2015)

Image result for Honor 7سال ۲۰۱۵، سال معرفی دومین پرچم‌دار آنر یعنیHonor 7 نیز بود.  نام این گوشی هوشمند بود که بار دیگر فروشی عالی برای چینی‌ها به همراه داشت. از مشخصات این گوشی میتوان به ابعاد ۵.۲ اینچی، باتری ۳۱۰۰ میلی امپری، دو سیمکارت، دوربین اصلی ۲۰ مگاپیکسلی و دوربین سلفی ۸ مگاپیکسلی اشاره کرد. همچنین این دوربین ها دارای فیلمبرداری فول اچ دی با سرعت ۳۰ فریم بر ثانیه و حافظه ۳ گیگابایت است. باتری این گوشی می تواند تا ۳۵۰ ساعت حالت اماده به کار داشته باشد و به مدت ۸ ساعت و ۲۰ دقیقه می توان با آن به مکالمه پرداخت. از دیگر امکانات این گوشی می توان به  اثر انگشت، شتاب سنج، ژیروسکوپ، حسگر مجاورتی، قطب نما، حذف نویز با کمک میکروفون جداگانه، پشتیبانی از فرمت های صوتی mp3/wav/eaac+/flac

و فرمت های تصویری mp4/h.265 اشاره کرد. این گوشی در ژوئن ۲۰۱۵ معرفی شد و با توجه به قیمت مناسبی که داشت به فروش خوبی دست پیدا کرد.

  • Honor 8 (2016)
  • Honor 8 Pro (2017)
  • Honor 9n (2018)
  • Honor 9 lite (2018)
  • Honor 10 (2018)                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                              Image result for Honor 10هواوی انر ۱۰ در دو مدل عرضه شده است. مدل ارزان تر محصول جدید هواوی به ۶ گیگابایت رم و ۶۴ گیگابایت حافظه داخلی مجهز می‌شود. فرق مدل دوم با مدل اول تنها در ظرفیت حافظه داخلی است؛ این گوشی از ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی بهره می‌برد. هواوی Honor 10 به نسخه ۸.۱ اندروید اوریو و رابط کاربری EMUI 8.1 مجهز شده است. در بطن این گوشی چینی از تراشه Kirin 970 استفاده شده که مشابه دو پرچم‌دار جدید هواوی P20 و هواوی P20 Pro است. ویدئوی بازگشایی جعبه این گوشی را در ویدئوی زیر ببینید.
  • Honor Play (2018)
  • Honor 10 GT (2018)

هواوی به تازگی از گوشی هانر ۱۰ جی تی خود رونمایی کرد که اولین تلفن همراه تولیدی این شرکت با ۸ گیگابایت رم محسوب می شود. کی از ویژگی های خاص این گوشی دوربین سلفی ۲۴ مگاپیکسلی و فراگیر بودن نمایشگر آن است که تقریبا همه سطح جلوی نمایشگر را می پوشاند. در گوشی یادشده از پردازنده Kirin ۹۷۰ و باتری ۳۴۰۰ میلی آمپری استفاده شده و دقت دوربین های دوگانه این گوشی ۱۶ و ۲۴ مگاپیکسل است. جک هدفون ۳.۵ میلیمتری و پورت های یو اس بی نوع سی از جمله دیگر ویژگی های گوشی یادشده است.

 

گوشی های سری C

  • Honor 3C (2013)

Image result for Honor 3Cگوشی Honor 3C به طور پیش فرض از سیستم عامل اندروید نسخه‌ی ۴.۲.۲ بهره می‌برد. همچنین رابط کاربری اختصاصی هواوی یعنی ۲.۰ Emotion UI بر روی این سیستم عامل در نظر گفته شده تا این سیستم عامل به نحو زیبایی Customize شده باشد. در پایین نمایشگر ۵ اینچی این گوشی، سه کلید لمسی خازنی «بک»، «هوم» و «منو» قرار گرفته که متاسفانه هواوی برای آن‌ها نور پس زمینه ای در نظر نگرفته. در طرف مقابل و در بالای نمایشگر نیز خروجی صدای مکالمه به همراه دوربین دوم به چشم می‌خورد.

  • Honor 4C (2015)
  • Honor 5C (2016)
  • Honor 6C (2017)
  • Honor 7C (2018)

گوشی های سری V

  • Huawei Honor V8 (2016)

Image result for Huawei Honor V8این گوشی اولین گوشی برند آنر با صفحه نمایش ۲K بود. آنر وی ۸ از نظر سخت‌افزاری در قامت یک پرچمدار ظاهر خود شد. این گوشی به عنوان اولین محصول هواوی به یک نمایشگر با رزولوشن ۲K مجهز شد. ضمن اینکه به نظر می‌رسد این گوشی در دو نسخه‌ با نمایشگر ۵.۷ اینچی معرفی می‌شود که مدل استاندارد آن از رزولوشن فول‌اچ‌دی پشتیبانی می‌کند. هواوی برای این گوشی ۴ گیگابایت رم، دو دوربین ۱۲ مگاپیکسلی، دوربین جلوی ۸ مگاپیکسل، باتری ۳۴۰۰ میلی آمپر ساعت و اندروید ۶ را در نظر گرفته است. آنر وی ۸ در دو نسخه‌ی ۳۲ و ۶۴ گیگابایت وارد بازار خواهد شد.

  • Honor V9 (2017)
  • Honor View 10 (2018)

گوشی های سری I

  • Honor 7i (2015)
  • Huawei Honor 9i (2017)

گوشی های سری ایکس

هوآوی ادعا می کند بیشتر از ۴۰ میلیون واحد از گوشی‌های Honor X را به فروش رسانده است. Honor 7X آخرین گوشی معرفی شده از سری Honor X، عملکرد بسیار خوبی در زمینه فروش داشته است. سری گوشی‌های Honor X آنر، از نظر میزان فروش عملکرد بسیار خوبی دارند؛ این سری شامل Honor 4X بوده و آخرین مدل عرضه شده نیز گوشی بدون حاشیه Honor 7X است. در انگلستان، فروش Honor 7X در دو هفته اول فروش، دو برابر نسل قبل بوده است و در روسیه، هوآوی موفق شده است تا سه برابر گوشی بیشتری نسبت به Honor 6X عرضه نماید؛ این موضوع باعث شده است تا هوآوی، جزو سه سازنده پرفروش روسیه باشد.

  • Huawei Honor X1 که به نام مدیاپد X1 نیز شناخته می‌شود
  • Huawei Honor X2 که به نام مدیا پد X2 نیز شناخته می‌شود
  • Honor 3X (2013)
  • Honor 4X (2015)
  • Honor 5X (2015)

Image result for Honor 5Xاولین حضور جدی آنر در بازار آمریکا در کنفرانس CES 2016 با معرفی Honor 5Xشروع شد و بازار میان‌رده را در این کشور هدف قرار داد. این گوشی هوشمند ابتدا تنها به‌صورت آنلاین و سپس در برخی فروشگاه‌های فیزیکی منتخب عرضه شد. آمارهای منتشرشده در این سال، فروش این برند چینی را نزدیک به ۶۰ میلیون گوشی هوشمند با سودی در حدود ۸.۴ میلیارد دلار عنوان کرده‌اند.

  • Honor 6X (2017)

Image result for Honor 6Xنمایشگاه CES 2017  نیز زمان معرفی یکی از برترین گوشی‌های هوشمند آنر یعنی Honor 6X بود که پیش از این در چین رونمایی شده بود، در این نمایشگاه برای عرضه در ایالات متحده‌ی آمریکا معرفی شد. علاوه بر آمریکا، ۱۳ بازار بزرگ دیگر نیز برای این گوشی هوشمند در نظر گرفته شد.

  • Honor 7X (2017)
  • Honor 8X (2018)

جدیدترین گوشی ای آنر که تا این بازه از سال معرفی شده است، گوشی آنر ۸ ایکس است که یکی از قدرتمندترین میان رده های این شرکت محسوب می‌شود. این گوشی هوشمند ۷.۱۲ اینچی دارای نسبت تصویر ۱۸.۷ به ۹ است و از رزولوشن ۲۲۴۴ در ۱۰۸۰ بهره می برد. ابعاد این گوشی هوشمند با توجه به صفحه نمایش بزرگ آن بسیار عالی است و ضخامتی در حدود ۸.۱۳ میلی متری و همچنین وزن ۲۱۰ گرمی دارد. گوشی هوشمند آنر هشت ایکس دارای یک پردازنده هشت هسته ای با فرکانس ۱.۸ گیگاهرتز است اما هنوز خبری از نوع پردازنده این میان رده بسیار زیبا نیست و  به نظر می رسد هواوی پردازنده کایرین ۹۷۰ را برای این گوشی هوشمند در نظر بگیرد.

گوشی های سری A و سری لایت Lite

  • Honor 7A (2018)
  • Lite series
  • Honor 8 Lite
  • Honor 9 Lite (2017)

گوشی سری پلی

  • Honor 4 Play (2014)
  • Honor7 Play (2018)

گوشی جدید Honor 7 Play در بازار داخلی چین با قیمت باورنکردنی ۹۸ دلار عرضه میشود. با وجود اینکه قیمت این دستگاه در بازارهای جهانی بالاتر خواهد بود، بازهم چنین برچسب قیمتی برای یک دستگاه هوشمند با مشخصات نه چندان ضعیف عجیب به نظر می‌رسد. برای مثال می‌توان به صفحه نمایش ۵.۴۵ اینچی گوشی اشاره کرد که دارای وضوح ۱۴۴۰در۷۲۰ است و با نسبت ابعاد ۱۸:۹ طراحی شده است که مطمئنا برای گوشی با چنین قیمتی فوق‌العاده به نظر می‌رسد. صفحه نمایش این گوشی از نوع  IPS است و با شیشه خمیده ۲.۵ D پوشانده شده است. از دیگر ویژگی های این گوشی میتوان به  گیگابایت رم و ۱۶ گیگابایت حافظه داخلی و  پردازنده مدل MT6739 شرکت مدیاتک نام برد که اندروید ۸.۱ اوریو و رابطه کاربری هواوی EMUI 8.1 برروی آن اجرا می‌شود. با وجود اینکه در پردازنده مرکزی از مدل نه چندان قدرتمند ۴ هسته ای Cortex-A53 با سرعت ۱.۵ گیگاهرتز استفاده شده‌است، امکاناتی مانند شبکه LTE، دوسیمکارت همزمان فعال و دو مودم VoLTE همچنان در گوشی مشاهده می‌شود.

گوشی های سری نوت

  • Honor Note 8
  • Honor Note 10 (2018)

آنر نوت ۱۰ به یک نمایشگر ۶.۹۵ اینچی امولد با رزولوشون ۲۲۲۰ در ۱۰۸۰ پیکسل مجهز شده است؛ حاشیه‌های دستگاه اندک بوده و خبری از بریدگی یا ناچ در آن نیست. نمایشگر این گوشی غول‌پیکر چینی‌ها از استاندارد HDR10 پشتیبانی می‌کند و به ادعای هواوی، ۱۱۵ درصد از فضای رنگی NTSC نیز توسط آن پوشش داده می‌شود. آنر نوت ۱۰ به یک دوربین دوگانه‌ با سنسورهای ۲۴ و ۱۶ مگاپیکسلی و با گشودگی دیافراگم f/1.8 مجهز شده است. دوربین تکی و ۱۳ مگاپیکسلی جلوی دستگاه نیز با گشودگی دیافراگم f/2.0 وظیفه‌ی ثبت تصاویر سلفی را برعهده دارد. همچنین Huawei قابلیت‌های هوش‌مصنوعی خود را نیز برای تشخیص هوشمند صحنه به آنر نوت ۱۰ آورده است. نکته‌ی جالب در مورد کلید سخت‌افزاری دابل توربو، امکان استفاده از آن به‌عنوان کلید شاتر است.

سری هولی

  • Honor Holly (2014)
  • Honor Holly 2 (2015)
  • Honor Holly 2 Pro (2015)
  • Honor Holly 3 (2016)

گجت های پوشیدنی

  • دستبند Honor Band Z1 که ابتدا به نام Honor Band Zero در چین رونمایی شد و یک دستبند شبیه به ساعت است که ویژگی هایی چون ضدآب بودن و ردیاب سلامت سنج است.
  • دستبند آنر بند ۳ یا Honor Band 3 یکی از دستبندهای سلامت شرکت آنر است که رونمایی از ان به تازگی صورت گرفته است. از نظر طراحی آنر بند ۳ ظریف و باریک بوده و بخش رویی آن را بیشتر صفحه نمایش سیاه و سفیدی که دارد تحت پوشش قرار داده است. در بخش زیرین صفحه یک دکمه گرد تعبیه شده است که برای حرکت در صفحه نمایش مورد استفاده قرار می‌گیرد. بند این دستبند از انعطاف لازم برخوردار بوده و در سه رنگ نارنجی، آبی و مشکی عرضه می‌‌شود. از نظر تعداد ویژگی‌ها، نباید انتظار زیادی از این دستبند داشت. مثلا این گجت فاقد قابلیت GPS است، هر چند می‌تواند با وجود ویژگی‌هایی مانند سنسور ضربان قلب، شتاب‌سنج، سنسور و تشخیص زمان پوشیده شدن دستبند تمام نیازهای اولیه کاربر از این گجت را برطرف کند. به‌علاوه این دستبند تا عمق ۵۰ متری هم ضد آب است.
  • Image result for Honor Band 3

نرم افزارها:

  • سیستم عامل EMUI هوآوی که به صورت اختصاصی برای گوشی های آنر و هوآوی عرضه میشود.

سیستم EMUI، واژه مخفف شده Emotion UI، رابط کاربری مبتنی برآندورید می باشد که فلسفه طراحی کاربر محور اسمارت فونهای شرکت هوآوی Huawei را قدرت می بخشد، شعار آن “طراحی با همدلی” می باش. این رابط کاربری استفاده از گوشی های هوشمدن را تسریع نموده و به کاربر اجازه تجربه کارکرد ساده تر را فراهم می سازد. این ویژگی کاربران را قادر می سازد تا طراحی و عملکرد صفحه اصلی اسمارت فون را با سلیقه خود تغییر داده و نیازهای شخصی را در آن دخیل سازند، علاوه بر آن استفاده کننده می تواند عملکرد پوشه ها را برای مدیریت راحت تر نرم افزارها به دست بگیرد. شرکت هوآوی در گوشی های قدیمی خود که حتی سیستم عامل آندروید نداشتند این رابط کاربری را ایجاد کرده بود اما در آن زمان نام EMUI را یدک نمی کشید.

سهم بازار برند

سال ۲۰۱۵ سالی درخشان برای honor بود زیرا این برند به کشورهایی مانند انگلستان، آمریکا و … راه یافت و توانست سهم بازار خوبی را از آن خود کند. این شرکت علاوه بر تلفن همراه هوشمند، شروع به تولید گجت‌ های مختلف و فناوری‌ های پوشیدنی نیز کرد. با این وجود سال ۲۰۱۶ برای honor سالی به ‌مراتب بزرگ‌ تر از سال‌ های پیش بود. این برند توانست تا در این سال به رقم فروش ۶۰ میلیون دستگاه رسیده و درآمد چشمگیر ۸ میلیارد و ۴۰۰ میلیون دلاری را برای هواوی به ارمغان بیاورد. شاهکار اصلی honor در آن سال، پرچمدار نسل سوم آن‌ها یعنی honor8  بود که با استقبال چشمگیر در تمامی جهان روبرو شد. از سال ۲۰۱۶ ، آنر عمدتا محصولات خود را به صورت آنلاین از طریق سایتهای خود و دیگر خرده فروشان شخص ثالث به فروش می رساند. برخی از محصولات این شرکت برای خرید در بازارهای انتخاب شده در دسترس هستند. شرکت به سبب صرفه جویی هایی که در هزینه های آنلاین خود می دهد، قادر است گوشی های هوشمند با قیمت پایین تری ارائه دهد. همچنین آن تخفیفاتی را نیز برای عضویت در باشگاهی افتخاری برای مشتریان در نظر گرفته است. امروز این برند با محصولاتی مانند honor 9 در میان برترین‌ های جهان جایگاهی ثابت دارد و نقشی چشمگیر در پیشرفت نجومی هواوی ایفا می‌ کند.

عملکرد مثبت و پذیرش بسیار مناسب در بازار چین موجب شد که این برند هوای جهانی شدن در سر داشته باشد. به این ترتیب تنها یک سال بعد و در سال ۲۰۱۴ میلادی شاهد عرضه نخستین همراه‌های مزین به نام honor در بازار جهانی بودیم. رونمایی از این برند برای کشورهای خارج از چین در کنفرانسی در خاک آلمان انجام شد و چندی بعد نیز مدل Honor 6 برای عرضه در بازار اروپا آماده شد. عملکرد بین‌المللی این برند نیز بسیار درخشان بود و تلفن همراه یاد شده توانست تا در ۶ ماه نخست سال ۲۰۱۵ میلادی به رقم فروش چشمگیر ۲۰ میلیون دستگاه برسد.

محبوبیت این برند جدید رو به افزایش بود و در کمتر از دو سال پس از متولد شدن این برند شاهد حضور آن در بازار ۷۴ کشور جهان بودیم. این گسترش تنها شامل بازارهای رو به رشد نبود بلکه کشورهایی مانند ژاپن که سابقه‌ای درخشان در بازار جهانی داشتند نیز استقبال مناسبی از honor به عمل آوردند. با این حال باید گفت که بخش عمده‌ای از موفقیت این برند در جهان از آن بازار هندوستان بود. این بازار رو به رشد، تشنه محصولاتی نیرومند با قیمتی مناسب و نسبتا پایین بود و honor پاسخی مستقیم به این خواسته به‌حساب می‌آمد.

بر اساس گفته‌ی مدیران آنر، هواوی در چین با فروش ۱۸۰ میلیون دلاری در یک روز، رکوردی جدیدی به جای گذاشت. آقای جورج شائو مدیر کسب ‌وکار آنر، هنگام رونمایی از گوشی آنر ۷ در چین، از عزم شرکت ‌اش برای ورود به بازار آمریکا خبر داد. در حال حاضر محصولات برند آنر در ۷۴ کشور ازجمله ژاپن، هند و کشورهای اتحادیه ‌ی اروپا عرضه می‌‌شوند و سهم بازار گسترده ای در سراسر دنیا دارد. آنر عنوان سریع‌ترین رشد برند گوشی هوشمند را در هند که در اختیار شیائومی بود از آن خود کرد و رکورد افرایش فروش محلی ۳۰۰ درصدی را در مقایسه با مدت مشابه قبل  به ثبت رساند. در اروپا، امیدوارکننده‌ترین بازار آنر اسپانیا است؛ جایی که این شرکت رشد فوق‌العاده‌ی ۵۰۰ درصدی را در نیمه‌ی نخست امسال تجربه کرد. آنر در بریتانیا نیز به موفقیتی بزرگ دست یافته است. علاوه بر این، آنر ۱۰ به عنوان یک گوشی هوشمند عملکردی درخشان داشته است و فروش آن در اواخر ماه می از مرز یک میلیون دستگاه عبور کرد. با این موفقیت، آنر جایگاه پرفروش‌ترین برند اینترنتی را در کشورهای خاور دور همچنان حفظ می‌کند؛ دیگر عنوانی که این شرکت از چنگ شیائومی گرفته است.

دستاوردها و شکستها

یکی از دستاوردهایی که شرکت مادر این برند یعنی هواوی در کنار آنر به دست آورد این بود که  توانست در چین با فروش ۱۸۰ میلیون دلاری در یک روز، رکوردی جدیدی به‌جای بگذارد.. آقای جورج ژائو مدیر کسب‌وکار آنر، چند ماه پیش و هنگام رونمایی از گوشی آنر ۷ در چین، از عزم شرکت‌اش برای ورود به بازار آمریکا خبر داد. در حال حاضر محصولات برند آنر در ۷۴ کشور ازجمله ژاپن، هند و کشورهای اتحادیه‌ی اروپا عرضه می‌شوند. بنابراین گسترش محصولات به بازارهای جهانی را نیز می‌توان یکی از دیگر از دستاوردهای دیگر این شرکت دانست.

برند آنر برای آنکه بازار آنلاین را تحت کنترل خود بگیرد در سال ۲۰۱۳ ارائه شد. اما از آنجایی که در خاورمیانه زیرساخت مناسبی برای فروش آنلاین وجود نداشت، محصولات Honor از طریق خرده فروشی‌های آفلاین نیز به فروش می‌رسید، حال پس از دو سال از معرفی این برند، هواوی عرضه‌ی Honor 7 را تنها از طریق فروشگاه‌های آنلاین انجام می‌دهد.

توجه به بازخوردهای مخاطبین یکی از دستاوردهای بزرگ این شرکت کرد. کریس سان، مدیر شعب افریقا و خاورمیانه در این مورد می گوید: به بازخوردهای مخاطبین خود توجه می‌کنیم و نظرات آن‌ها را در گوشی‌های بعدی آنر بکار می‌گیریم. ما مدام در حال بهبود خود هستیم تا بتوانیم محصولات خلاقانه‌تری را روانه‌ی بازار کنیم. در حال حاضر تلفن‌های هوشمند به مرکز زندگی ما تبدیل شده‌اند. تکنولوژی به ما کمک می‌کند تا بتوانیم  مدل تجارتِ تازه‌ای را برای فروش محصولات خود ارائه کنیم. ما حالا می‌توانیم محصولات را از طریق فروشگاه‌های آنلاین و به سرعت در اختیار مشتریان خود قرار دهیم.

نقاط ضعف و قوت

یکی از نقاط قوت این زیربرند شرکت هواوی، تمرکز آن روی فروش آنلاین و تجارت الکترونیکی است. به‌عبارت‌دیگر گوشی‌های این برند فقط از طریق فروش آنلاین به بازار عرضه می‌شوند. در گوشی‌های برند آنر سعی شده بهترین مشخصات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری دستگاه‌های رده‌بالای بازار در قالب محصولاتی مقرون‌به‌صرفه در اختیار کاربران قرار بگیرد. همچنین در کمپین‌های تبلیغاتی این برند، روی کاربران جوان تاکید بیشتری شده ‌است.

دیگر نقطه قوت این محصولات، قیمت جذاب آن برای بسیاری از کاربران است، این یکی از مزیت‌های فروش است که پلتفرم فروش آنلاین درنهایت با کاهش هزینه‌ها برای مصرف‌کننده‌ی نهایی همراه خواهد بود. محصولات برند آنر در ماه‌های اول تنها در کشور چین عرضه شدند. موفقیت‌های آنر در فروش آنلاین به‌جایی رسید که مسوولان این شرکت را بر آن داشت که بازار خود را به خارج از چین و تقریبا به اکثر کشورهای دنیا گسترش بدهند. کریس سان در این مورد می گوید آنر به عنوان یک برند جوان و مدرن در عرصه فناوری، همیشه جوانان را مخاطب کارهای خود قرار می دهیم. هر چند که راه های دیجیتالی عرضه محصولات، نوآوری، کیفیت و تجربه کاربری از مهمترین کلیدهای موفقیت برند آنر است. قیمت رقابتی که این شرکت برای محصولات خود ایجاد می کند می تواند تعداد کاربران این برند را روز به روز بیشتر کند.

آخرین موفقیتی که این برند کسب کرده  است این است که آنر با فروش سه میلیون دستگاه موفقیتی بی‌نظیر در بازارهای جهانی تجربه کرد. آنر در سال جاری عملکردی بی‌نظیر در بازارهای جهانی داشته است و فروش جهانی آنر ۱۰، یکی از محبوب‌ترین گوشی‌های آن‌ها از مرز سه میلیون دستگاه عبور کرد.

نمایندگی ها و مراکز گارانتی

این شرکت در کشور ما تحت نام هواوی پوشش داده می ‌شود و تمامی موارد مانند خدمات پس از فروش و ضمانت آن در دفاتر هواوی انجام می‌ شود ولی علیرغم کیفیت بالا، قیمت محصولات honor معمولا از پرچم ‌داران دیگر هواوی ارزان‌ تر است. هرچند در بازار چین، برند آنر به‌ عنوان برندی مستقل معرفی شده، اما در ایران، آنر در قالب زیر برندی از برند هواوی است و دفتر مجزایی ندارد.

بر اساس گزارش مدیران هواوی، حداکثر زمان برگشت کالا به مشتری در مراکز “هواوی سرویس” در ایران فقط ۳ روز تعیین شده است. همچنین در صورتی که کالای کاربر با شرایط تعویض مواجه شود، بعد از تایید گزارش فنی مربوط به کالای معیوب، تا ۴۸ ساعت دستگاه جدید جایگزین به در منزل یا محل کار مشتری ارسال خواهد شد‌. مرکز تماس اختصاصی مشتریان هواوی به شماره ۰۲۱۴۲۰۰۰ به صورت شبانه روزی و حتی در ایام تعطیل آماده پاسخگویی به سوالات مشتریان در خصوص تنوع خدمات، جشنواره‌های فروش‌، اصالت گارانتی، آدرس مراکز خدمات‌، سوالات فنی یا دریافت هرگونه انتقادت و پیشنهادی است.

مرکز خدمات مجاز پس از فروش:

بازار موبایل

تهران، خیابان حافظ، بعد از تقاطع جمهوری، بازار موبایل ایران، طبقه دوم، پلاک ۴۲۱

۰۲۱-۶۶۳۴۷۳۵۵

شنبه تا پنجشنبه ۰۹:۰۰ – ۲۱:۰۰/جمعه ۰۹:۰۰-۱۶:۰۰

عباس آباد

تهران، خیابان بهشتی، بین اندیشه و سهروردی، پلاک ۸۵

۰۲۱-۸۷۱۲۵۰۰۰

شنبه تا چهارشنبه ۰۸:۰۰ – ۱۶:۰۰ – پنجشنبه۰۸:۰۰ – ۱۲:۰۰

الماس سیستم

تهران- بلوارمیرداماد -جنب پاساژپایتخت -مجتمع میرداماد – طبقه اول شرقی – واحد ۷

۰۲۱-۸۸۸۸۲۱۴۳

شنبه تا پنجشنبه ۹:۰۰ -۱۳:۰۰ /۱۶:۳۰ -۲۰:۳۰

تک تیم فن (تهران)

تهران – بلوار میرداماد – مجتمع کامپیوتر پایتخت – برج B – طبقه ۱۲ – واحد ۱۲۰۴

۰۲۱-۸۶۹۱

شنبه تا پنجشنبه ۹:۰۰ -۱۳:۰۰ /۱۶:۳۰ -۲۰:۳۰

موبایل طاها

تهران – تجریش – خیابان شهرداری – روبه روی اداره برق – پاساژ نیکو – طبقه زیر زمین – پلاک ۱۰

۰۲۱-۲۲۷۵۴۴۹۰

شنبه تا پنجشنبه ۹:۰۰ -۱۳:۰۰ /۱۶:۳۰ -۲۰:۳۰

فروشگاه مرکزی هوآوی

تهران، ابتدای بلوار میرداماد، مجتمع تجاری پایتخت، مقابل درب ورودی، فروشگاه مرکزی هوآوی

۰۲۱-۸۸۷۸۶۷۸۸

شنبه تا پنجشنبه ۹:۰۰ -۱۳:۰۰ /۱۶:۳۰ -۲۰:۳۰

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها