برترین داستان‌های فناوری موبایل در فصل اول 2019

0
950

پایان سال 2019 زمان بسیار خوبی برای تأمل در داستان‌های برتر فناوری در 12 ماه گذشته است.

به گزارش کالاسودا و به نقل از جی اس ام آرنا، سه ماهه اول سال بسیار مهم است؛ زیرا میزبان کنگره جهانی موبایل MWC در بارسلونا هستیم، که معمولاً بسیاری از گوشی‌های پرچم‌دار در آن رونمایی می‌شوند.

در ابتدای امر سامسونگ و هوآوی گوشی‌های گلکسی فولد و میت ایکس را به نمایش گذاشتند؛ سامسونگ درحین عرضه گوشی تاشو خود دچار مشکل شد، لولا پشت صفحه تاشو باعث جمع شدن خاک و ضایعات شده، که در نهایت باعث از بین رفتن دستگاه می‌شد. علاوه بر این لایه نازک روی صفحه‌نمایش از طرف کاربران به اشتباه از روی صفحه برداشته می‌شد که در نهایت به صفحه‌نمایش آسیب می‌زد.

این امر باعث شد سامسونگ همه دستگاه‌های Galaxy Fold را جمع آوری کرده و پیش فروش‌ها را لغو کند. سامسونگ در ماه سپتامبر رسماً Galaxy Fold را با پیشرفت‌های زیادی دوباره به بازار عرضه کرد و به نظر نمی‌رسد مشکل مهمی داشته باشد.

در همین حال، Mate X هواوی که تا اواخر ماه نوامبر آماده انتشار نبود؛ تنها به دلیل مشکلات هوآوی با ایالات‌متحده، به صورت محدود منتشر شد.

یکی دیگر از گوشی‌های ارائه شده در این سال، خط گوشی‌های اس 10 بود که خبر انتشار آن در سال 2018 به بیرون درز کرد. هنگامی که سامسونگ از لاین Galaxy S10 خود خبر داد، ویژگی‌های جدیدی مانند اولین صفحه‌نمایش HDR10 +، اولین اسکنر اولتراسونیک زیر صفحه‌نمایش، یک دوربین سه گانه جدید را در آن به کار برد.

یکی دیگر از گوشی‌های بزرگ ارائه شده در MWC نوکیا 9 PureView با دوربین 5 گانه بود. در دوربین‌های این گوشی خبری از لنز تله فوتو و اولتراواید نبود؛ همچنین گوشی از باتری فوق‌العاده‌ای برخوردار نبوده و تراشه به کاررفته آن Snapdraon 845 بود؛ اما در ثبت عکس‌های پرتره و ماکرو بسیار حرفه‌ای عمل می‌کرد.

یکی دیگر از اطلاعیه‌های بزرگ دیگر در MWC، سونی اکسپریا 1 بود. این گوشی پرچم‌دار با صفحه نمایش OLED،  با 4کا ارائه شد و دارای ترکیب دوربین‌های منحصربه‌فردی بود.

در ماه مارس هواوی P30 و P30 Pro رونمایی کرد تا با گلکسی S10 و S10 + سامسونگ به رقابت بپردازد. نقطه قوت و سلاح مخفی Huawei P30 Pro دوربین تله فوتو 5 برابری پریسکوپ آن بود که بزرگ نمایی فوق‌العاده‌ای داشت.

سری جدید سامسونگ Galaxy M در اواخر ژانویه راه‌اندازی شد و بسیار محبوب بود. گلکسی M10 و M20 از قیمت بسیار بالایی برخوردار بودند و دوربین‌های دوگانه، نمایشگرهای Infinity-V و تراشه‌های Exynos به همراه داشتند. گلکسی M20 دارای باتری 5000 میلی‌آمپر ساعتی با شارژ 15 وات بود.

شیائومی یکی از محبوب‌ترین گوشی‌های سال با نام Redmi Note 7 را منتشر کرد. این گوشی ترکیبی مناسبی از قیمت عالی و مشخصات خوب بود و یکی از اولین دوربین‌های 48 مگاپیکسلی موجود در بازار را در خود جای داده بود.

در نهایت Meizu از نمونه اولیه Zero بدون دکمه فیزیکی و حتی بلندگو یا درگاه شارژ رونمایی کرد.

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها