ثروت جف بزوس در 24 ساعت 13 میلیارد دلار افزایش یافت

0
3758

در یک روز ثروت ثروتمندترین مرد دنیا، جف بزوس، 13 میلیارد دلار افزوده شد و ایلان ماسک مدیر تسلاموتورز با پنجم شدن در فهرست ثروتمندترین‌ها اکنون 74 میلیارد دلار دارد.

به گزارش کالاسودا و به نقل از دیلی میل، ارزش سهام تسلا روز دوشنبه به رقم 1643 دلار در هر سهم رسید که نشان از افزایش 300 درصدی از ژانویه 2020 دارد و اکنون بیش از جنرال موتورز، فورد، بی ام دبلیو و فراری می ارزد.

بدین ترتیب تسلا موتورز با ارزش‌ترین خودروساز جهان شده است و ایلان ماسک 49 ساله صاحب این تشکیلات عظیم وقتی درباره ثروتش پرسیده شد، گفت: “اعداد{ارزش سهام} بالا و پایین می‌شوند اما آنچه مهم است تولید محصولات بزرگی است که مردم آنها را دوست دارند.”

از سوی دیگر ثروت جف بزوس، موسس و مدیر آمازون روز دوشنبه رکوردی تاریخی ثبت کرده و به ثروتش 13 میلیارد دلار دیگر افزوده شد.

این رقم بزوس را با ثروت کلی 189.3 میلیارد دلار، با ارزش‌تر از کمپانی‌هایی مانند نایکی، مک دونالد و … کرده است و او ثروتمندترین مرد تاریخ در فهرست میلیاردرهای بلومبرگ است.

از ابتدای سال تاکنون ارزش سهام آمازون 73 درصد رشد داشته است که مدیون کروناویروس و افزایش خریدهای آنلاین بوده است.

بزوس 11 درصد از کل سهام آمازون را در اختیار دارد.

در آن سو، ایلان ماسک با کمتر از 25 میلیارد دلار در ماه مارس سی و یکم در فهرست فوربس بود اما از آن زمان تاکنون ثروتش 3 برابر شده و با فاصله کمی از مارک زاکربرگ، موسس و مدیر فیس بوک قرار گرفته است. گفتنی است برنار آرنو فرانسوی در رتبه دوم و بعد از بزوس و بیل گیتس در رتبه سوم قرار دارند.

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها