واکسن ۵۰۰ هزار دلاری سرطان ۶ سال دیگر در بازار

0
2

واکسن سرطان به قیمت ۵۰۰ هزار دلار برای هر بار تزریق تا ۶ سال دیگر یعنی ۲۰۳۰ راهی بازار می‌شود.

واکسن‌های جدیدی تا سال ۲۰۳۰ علیه سرطان ریه، روده و لوزالمعده ساخته و راهی بازار می‌شود که هر تزریق آن ۵۰۰ هزار دلار{حدود ۳۲ میلیارد دلار} هزینه دارد.

به گزارش کالاسودا، با واکسن‌های شخصی سازی شده با فناوری mRNA،علیه کشنده‌ترین سرطان‌ها تا سال ۲۰۳۰ انتظار می‌رود وارد یک عصر «رنسانس سرطان» شویم.

پیشتر، از فناوری mRNA برای ساخت واکسن ضد کرونا استفاده شده و به دلیل موفقیت، محققان انگلیسی در حال استفاده از این فناوری برای ساخت واکسن‌های ضد سرطان هستند.

اما تنها مشکلی که به چشم می‌خورد هزینه آن است که تقریبا برای هر بار ترزیق و برای هر بیمار باید ۵۰۰ هزار دلار{۴۰۰ هزار پوند} هزینه کرد.

واکسن‌های سفارشی سازی شده با استفاده از همان فناوری پشت واکسن‌های کووید، در تلاش است بدن را برای شکار سلول‌های سرطانی آموزش دهد و از عود بیماری جلوگیری کند.

خبری که امروز منتشر شد مبنی بر اینکه اولین واکسن علیه سرطان پوست با همین روش روی بیماری به نام استیو یانگ ۵۲ ساله در حال آزمایش است و دز اول را دریافت کرده است.

محققان امیدوارند تا آقای یانگ را درمان کنند و وی نیز به این روش امیدوار است.

واکسن‌های شخصی سازی شده برای هدف قرار دادن جهش‌های ژنتیکی خاص برای همان بیمار طراحی می‌شود و به این معناست که در صورت بازگشت سرطان ، سیستم ایمنی به سرعت آن را تشخیص داده و سلول‌ها را قبل از انتشار، از بین می‌برد.

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها