خروج آلفابت از پروژه‌ی کایت‌های تولیدکننده انرژی بادی

0
121

کمپانی مادر گوگل، آلفابت کار روی کایت‌های تولیدکننده انرژی بادی را متوقف خواهد کرد. فعالیت‌های کمپانی ماکانی /Makani در راستای تولید انرژی با مهار انرژی بادی ادامه دارد اما دیگر زیر چتر حمایت آلفابت نیست.

به گزارش کالاسودا و به نقل از انگجت، درگیری و فعالیت چندین ساله آلفابت با بادبادک‌های تولید انرژی خبر تازه‌ای نیست. به تازگی کمپانی مادر گوگل تصمیم دارد بعد از چندین سال فعالیت، به سرمایه گذاری خود در زمینه فناوری انرژی بادی در کمپانی Makani خاتمه دهد. این شرکت به عنوان اولین قدم پروژه کایت انرژی moonshot را تعطیل کرد.

همانطور که فورت فلکر در ماکانی گفت، این لزوماً به معنای تعطیل شدن فعالیت‌های این کمپانی نیست.

سرمایه گذاران اخیرا “در حال بررسی گزینه‌ها” برای ادامه کار بر روی فن آوری بادبادک‌های بادی هستند، اگرچه فلکر در مورد جزئیات آن توضیح نداد.

ماکانی فعالیت‌های خود را با حمایت آلفابت آغاز کرده بود و در این زمینه پیشرفت‌هایی نیز داشت. این کمپانی یک پروژه نمایشی 20kW را راه اندازی کرد و آن را به یک بادبادک با قابلیت 600 کیلووات ارتقا داد.

کایت‌های تولید انرژی بادی که توسط این کمپانی استفاده می‌شد همانند بادبادک از سطح زمین جدا شده و در مسیر باد قرار می‌گرفتند و در آسمان حرکت می‌کردند. در این شرایط می‌توانستند با سرعت بهینه قرقره را به حرکت درآورده و نیروی محرکه لازم را تولید کنند.

همانطور که TechCrunch توضیح داده است، این تصمیم‌گیری ممکن است به دلیل تغییر استراتژی آلفابت به یک استراتژی محافظه کارانه تر باشد.

هنگامی که گوگل در سال 2013 کمپانی Makani را خریداری کرد، این شرکت مایل بود از طریق روش‌های گوناگون و متنوع فناوری، خواه از بادبادک‌های انرژی بادی گرفته، تا بالن اینترنت یا عینک هوشمند، ریسک کرده و فعالیت‌های خود را بیشتر کند. در این صورت گوگل می‌توانست در همان ابتدا به سود آوری زیادی برسد.

اما هر چه جلوتر رفت و به سال 2020 نزدیک‌تر شد داستان متفاوت‌تر بود. گوگل اکنون فقط بخشی از آلفابت است و بنیانگذاران آرمانگرای سرجی برین و لری پیج دیگر بخشی از رهبری آن نیستند. آلفابت یک شرکت عملی واقع گرایانه تر شده که دوست دارد  از کلیه مشاغل و فعالیت‌های خود سود به دست بیاورد و این به معنای خاتمه دادن به پروژه‌هایی است که به نقدینگی بالاتری نیاز دارند؛ هرچند در نهایت به سودآوری منجر می‌شوند.

 

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها