خودروهای آلاینده فولکس واگن از جاده‌ها جمع‌آوری می‌شوند

0
427

کالاسودا – حدود ۹۵ درصد از ۲.۴۶ میلیون خودروی آلاینده شرکت فولکس واگن آلمان که قوانین احترام به محیط زیست را نادیده می‌گیرند، توسط دولت این کشور جمع‌آوری خواهند شد.

دولت آلمان تصمیم گرفته است که به طور جدی از تخریب محیط زیست که توسط خودروهای دیزلی فولکس واگن اجرا می شود، جلوگیری کند و به همین دلیل فراخوانی برای جمع آوری این خودروها از سطح جاده ها داد.

خوشبختانه این موضوع مسئله بزرگی در آلمان نیست و خودروهای سال ۲۰۱۶ به بعد این شرکت، مجموعه ای از اصلاحات مرتبط با نرم افزار برای سه موتور دیزلی مختلف تایید کردند که بر اساس آن بسیاری از خودروهای فولکس واگن موظف به اعمال تغییرات شدند تا آلودگی کمتری را نسبت به قبل منتشر کنند. اما روند جمع آوری خودروهای پیشین آن باید هرچه زودتر تسریع یابد.

به گزارش خودروسازی فدرال آلمان KBA، به رانندگانی که دارای این مدل خودرو هستند اعلام شده که هر چه سریع‌تر برای مشکلات آلاینده‌های خودروی خود اقدام کنند. در سال ۲۰۱۵، فولکس واگن در آزمایش‌های اولیه مرتبط با قوانین انتشار آلایندگی در سراسر جهان با استفاده از دستگاه‌های هوشمند شکست خورد. با این وجود، شرکت مذکور نسبت به این سختگیری های جهانی اعتراضاتی را نشان داد و حتی شکایاتی را نیز مطرح کرد.

ماجرا از این قرا بود که در سپتامبر ۲۰۱۵ گروه فولکس‌واگن یک شرکت چند ملیتی خودروسازی آلمانی به جرم تقلب در تست تشخیص دهنده آلاینده‌های بیش از ۱۱ میلیون عدد فولکس‌ واگن و آئودی که در طول سالهای ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۵ فروخته شده بودند به دام افتاد. این جعل اسناد باعث شد که تمامی ماشین‌های این شرکت استانداردها و تست‌های آژانس حفاظت محیط زیست ایالات متحده آمریکا را در حالی سپری کنند که ۴۰ بار بیشتر از محدودیت‌های قانونی نیتروژن اکسید وارد محیط زیست می‌کردند. این شرکت به خاطر این رسوایی عذرخواهی کرد و استعفای مدیر ارشد اجرایی این شرکت مارتین وینترکورن را در تاریخ ۲۳ سپتامبر ۲۰۱۵ در پی داشت.

اکنون به دنبال فشارهای دولت، KBA تائید کرده است که احیای خودروهای دیزلی گروه فولکس واگن اجباری و نه اختیاری است و صاحبان این خودروها باید هر چه زودتر برای حل این مسئله اقدام کنند. در صورتی که فولکس واگن به این مسئله توجه نکند و وسایل نقلیه خود را در این راستا تعمیر نکند، جریمه‌هایی را از جانب دولت‌ها دریافت کند. پیش از این نیز این شرکت تا کنون حدود ۳۰ میلیارد از جانب دولت ایالت متحده جریمه شده است. علاوه بر این جریمه، ممکن است بخش محیط زیست و منابع طبیعی وزارت دادگستری ایالات متحده آمریکا یک پرونده دیگر علیه فولکس واگن تشکیل دهد.

 با ما در کانال تلگرام کالاسودا به روز باشید

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها