شرکت فیسبوک باز هم رسوایی به بار آورد

0
455
شرکت فیسبوک باز هم رسوایی به بار آورد

کالاسوداشرکت فیسبوک باز هم رسوایی به بار آورد_ خبری که امروز به صدر اخبار رسید در مورد شرکت فیسبوک و رسوایی جدید این بود. هکرها به این شبکه اجتماعی حمله کردند و حدود 50 میلیون اکانت را به سرقت بردند.

زمانی که فردی یک میلیون اکانت فیسبوک را هک می کند اصلا جذاب نیست اما وقتی 50 میلیون اکانت هک می شود آنگاه تبدیل به موضوعی جذاب می شود.

حمله هکرها به شرکت فیسبوک

روز جمعه خبری منتشر شد که حمله ای اساسی از سوی هکرها به فیسبوک صورت گرفته است و اکانت های کاربری میلیون ها کاربر در وضعیتی حساس قرار گرفته است. شاید تا الان اکانت خیلی از افراد هک شده باشد ولی حداقل حدود 50 میلیون اکانت رسما هک شده اند.

این به روزرسانی های امنیتی برنامه فیسبوک چیزی بیشتر شبیه به جوک برای این هکرها بوده است.

اظهارات اولیه شرکت فیسبوک

اظهاریه فیسبوک به این صورت بود : « عصر روز پنج شنبه روز 25 سپتامبر ، مهندسین ما یک مشکل امنیتی را کشف کرده اند که باعث اختلال در بین 50 میلیون کاربر شده است. » به نظر می رسد که هکرها از مشکل در کدهای فیسبوک استفاده کرده اند تا این حمله را انجام دهند. آنها از طریق این کد توانسته اند هزاران اکانت را به راحتی هک کنند.

بله درست فهمیدید ، 50 میلیون اکانت در این حمله به سرقت رفته است و از این بین چندین اکانت به طور کامل منهدم شده است معلوم نیست!

اظهارات مدیر محصولات شرکت فیسبوک

آقای گای روزن سرپرست تیم مدیریت محصولات فیسبوک اظهار داشتند: « حدود 50 میلیون اکانت به صورت مستقیم تحت تاثیر این اتفاق قرار گرفته اند و ما می دانیم که این اتفاق اصلا برای ما اتفاق خوبی نیست. این حمله در یک مقیاس بزرگ صورت گرفته است. حالا این هکرها می توانند به عنوان صاحب اکانت فعالیت کنند. از زمانی که ما تحقیقات خود را شروع کرده ایم ، اطلاعاتی در مورد استفاده نادرست از این اکانت ها یا سرقت اطلاعات بدست نیاورده ایم. هنوز هم ما نمی دانیم که چه کسی پشت این حملات قرار دارد و هدفشان چیست. »

شرکت فیسبوک اعلام کرده است که به زودی این مشکل را برطرف خواهد کرد ولی حدود 90 میلیون نفر احتمالا باید دوباره به اکانت خود وارد شوند.

بله این موضوع کاملا جدی است. شرکت فیسبوک همچنین اعلام کرده که کاربران نیازی نیست که رمز عبور خود را تغییر دهند ولی بهتر است که فعلا از اکانت های خود خارج شوند.

شاید در آینده ورود به این اکانت ها سخت باشد ولی برای امنیت بهتر این کار را باید انجام داد.

شما دوستان می توانید نظرات خود را راجع به این خبر با ما در بخش کامنت ها به اشتراک بگذارید.

با عضویت در کانال تلگرام کالاسودا فناورانه زندگی کنید

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها