وقتی سارقان گرمای بدنتان را سرقت می کنند!

0
1543

کالاسودا_سرقت های بانکی همیشه ترسناک هستند. اما اگر قرار باشد شما یکی از افرادی باشید که تحت سرقت بانکی قرار می گیرند شرایط به شدت متفاوت خواهد بود.

به نظر می رسد سرقت اکانت های بانکی یکی از تلخ ترین اتفاقاتی است که می تواند برای کاربران رخ دهد. شاید واژه «ترماناتور» به گوشتان نخورده باشد اما خلاف‌کاران سایبری با این روش می‌توانند اکانت بانکی و پسوردهای رایانه را به دست بیاورند.

گرمای حاصل از لمس کیبورد با انگشتان دست و اثری که بر جای می‌گذارد، روشی است که هکرهای کلاه‌سیاه برای سرقت پسورد از آن سوءاستفاده می‌کنند.

درواقع آن‌ها از دوربین حرارتی برای این کار استفاده می‌کنند، چراکه تا یک دقیقه بعد از تایپ روی کیبورد، اثر حرارتی انگشتان شما باقی می‌ماند و این زمان مناسبی برای تخلیه اطلاعاتی محسوب می‌شود.

با ذخیره الگوی تایپ هکرها می‌توانند پسورد شمارا به‌راحتی حدس شده و شبیه‌سازی کنند.به گفته «Gene Tsudik»، استاد دانشگاه کالیفرنیا که تحقیق مذکور را انجام داده، امضای حرارتی با دوربین مخصوص قابل‌شناسایی است و اگر سیستم را پس از تایپ ترک کنید، هکر می‌تواند با دوربین حرارتی پسورد را شناسایی کند.

در آزمایشی که وی انجام داد از ۴ مدل کیبورد مختلف و ۳۱ نفر داوطلب برای تایپ رمز عبور استفاده کرد.اما نتایج این آزمایش می تواند برای بسیاری از افراد که در حفظ کردن رمزهای عبور ضعیف هستند مهم باشد.

اما اگر دچار چنین ماجرایی شدید و به علت یک نقص امنیتی رمز عبور بانکی یا اطلاعاتتان دچار مشکل شد، بهتر است این روش ها را بیازمایید:

۱.پیش از هر کاری کلیه رمزهای کارتتان ( اعم از رمز کارت و رمز اینترنتی) را تغییر بدهید.

برای انجام این کار کافی است به یکی از  (ATM )خود پرداز های بانک خود مراجعه کنید و با انتخاب گزینه تغییر رمز ,رمز جدیدی انتخاب کنید.

از انتخاب تاریخ تولد,شماره شناسنامه , سال تولد و ترکیب هایی که به راحتی قابل حدس زدن هستند پرهیز کنید.

در مواردی که مبلغ قابل توجهی در حساب بانکی تان موجود است آن را به یک حساب دیگر منتقل کنید یا حسابتان را خالی کنید.

۲.با مراجعه به شعبه ای که در آن حساب دارید پرینتی از آخرین تراکنش های بانکی تان دریافت کنید .

به این ترتیب از جزئیات سرقت مطلع می شوید. مثلا این که در چند مرحله و در هر مرحله چه میزان وجه از حسابتان کسر شده است.

۳.به دادسرا یاآگاهی جرائم رایانه ای مراجعه کنید و شکایت تنظیم نمایید.

با عضویت در کانال تلگرام کالاسودا فناورانه زندگی کنید