چطور با حسگر اثرانگشت موبایل، قفل کامپیوتر را باز کنیم؟

0
1269
چطور با حسگر اثرانگشت موبایل، قفل کامپیوتر را باز کنیم؟

چطور با حسگر اثرانگشت موبایل، قفل کامپیوتر را باز کنیم؟کالاسودا – رایانه های شخصی، لپ تاپ و حتی کامپیوترهای رومیزی بسیاری هستند که سیستم تشخیص چهره ویندوز 10 بهره مند هستند اما تعدادی دیگر نیز هستند که از حسگر اثرانگشت استفاده می کنند و استفاده از این سنسورها می تواند برای باز کردن قفل ویندوز در نوع خود جالب توجه باشد.

 اما جالب تر این خواهد بود که با استفاده از حسگر اثرانگشت گوشی خود بتوانید، به کامپیوترتان نیز ورود پیدا کنید. با استفاده از برنامه های شخص ثالث که در هر دو پلتفرم اندروید و ویندوز کامپیوتر وجود دارد می توانید این کار را انجام دهید.

در حال حاضر این کار تا پیش از این تنها برای کاربران برخی گوشی های سری گلکسی سامسونگ و با استفاده از نرم افزار Samsung Flow در دسترس بوده است. با استفاده از این برنامه شما پیش از این می توانستید با حسگر اثرانگشت گوشی های گلکسی خود، کامپیوتر خود را باز کنید.

البته این برنامه تنها به تعداد انگشت شماری از گوشی های هوشمند سامسونگ محدود می شود که از ویندوز 10 پشتیبانی می کند. اما برنامه جدید Remote Fingerprint Unlock دسترسی به این خدمات را برای کاربران گوشی های هوشمند بیشتری ممکن می کند.

چطور با حسگر اثرانگشت موبایل، قفل کامپیوتر را باز کنیم؟

بهره مندی از ویژگی های جدید با کمک حسگر اثرانگشت

از این پس کاربران تمامی گوشی های هوشمند مجهز به حسگر اثرانگشت که تلفن همراه آنها مجهز به سیستم عامل اندروید 6 مارشمالو یا بالاتر است، می توانند از خدمات یاد شده استفاده کنند. در مورد کاربران سیستم عامل ویندوز نیز خدمات یاد شده دیگر محدود به ویندوز ۱۰ نبوده و از ویندوز ویستا به بعد را در بر می گیرد. با پرداخت درون برنامه ای 2 دلاری، می توانید از ویژگی هایی مانند Wake on LAN بهره مند شده و چندین یارانه و کاربر را بدون تبلیغات پشتیبانی کند.

این سیستم نیاز به نصب برنامه در هر دو پلتفرم موبایل و کامپیوتر دارد. برنامه باز کننده اقفل از راه دور و توسط اسکنر اثر انگشت به نام Remote Fingerprint unlock را می توانید از فروشگاه گوگل پلی دانلود کنید و در موبایل و کامپیوتر خود نصب کنید.

برای فعال شدن نیز باید یک برنامه خاص به نام Fingerprint Provider Credential Provider را بر روی ویندوز نصب کنید و سپس آن را با گوشی خود سینک کنید. به این ترتیب می توانید هر زمان که خواستید به کامپیوترتان دسترسی داشته باشید، می توانید از گوشی خود کمک بگیرید و با حسگر اثرانگشت قفل ان را باز کنید.

با ما در  صفحه اینستاگرام کالاسودا همراه باشید

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها