یوتیوب بهترین دستگاه پخش ویدئو را به شما پیشنهاد می‌دهد

0
482

کالاسودا – سامسونگ اخیرا گوشی جدید خود را به عنوان گلکسی نوت ۹ معرفی کرده است. در بیانیه این شرکت، اعلام شد که همراه این دستگاه یک ویژگی به نام youtube Signature Device معرفی کرده است.
این در واقع بخشی از برنامه جدید یوتیوب است که در آن اساسا ایده‌آل ترین گوشی یا دستگاهی که برای تماشای فیلم‌ها و ویدئوهای یوتیوب وجود دارد را به شما پیشنهاد می‌دهد.
یوتیوب می‌گوید: با استفاده از این ویژگی شما می‌توانید از فیلم‌های HDR ، فیلم‌های ۳۶۰ درجه عمیق و زمان بارگذاری ویدئو لذت ببرید، همه این فیلم‌ها از پهنای باند کمتر استفاده می‌کنند. برای این‌که از این ویژگی استفاده کنید، گوشی شما از حیطه دینامیکی بالا، نرخ فریم بالا و عملکرد DRM قابل قبول، رمزگشایی ۴K و از کدک ویدئویی نسل های بعدی پشتیبانی کند.
این بدین معنی است که هر گوشی ای نمی تواند به عنوان یک دستگاه Signature Device لقب گیرد، حتی اگر مدل پرچمدار یک شرکت باشد. برای مثال شاید آیفون از آن این ویژگی پشتیبانی نکند. این به این دلیل است که اپل از کدک ویدئو VP90 پشتیبانی نمی‌کند، همان چیزی که گوگل توسعه داده و استفاده می‌کند و همچنین به همین دلیل است که مرورگر سفری قادر به پخش یوتیوب در حالت ۴K نیست، البته این بدان معنی نیست که آیفون یک دستگاه بد برای تماشای یوتیوب است، بلکه تنها دارای این ویژگی نیست و ممکن است در آینده آن را اضافه کند. بسیاری کاربران آیفون نیز مسئله ای هنگام تماشای ویدئوهای یوتیوب در گوشی شان ندارند و این موضوع در آینده دارای تغییراتی در نحوه پخش خواهد شد.
یوتیوب دومین وبسایت پرطرفدار در جهان پس از گوگل و پیش از فیس‌بوک و بزرگترین شاخه گوگل است که در نوار ابزار این وبگاه دیده می‌شود. یوتیوب معروف‌ترین وبسایت بارگذاری و تماشای ویدئو است که توسط سه کارمند سابق پی‌پل در فوریه سال ۲۰۰۵ ایجاد شد. چاد هرلی، استیو چن، و جاوید کریم پس از موفقیت‌های وبگاه فلیکر، تصمیم به ایجاد یوتیوب گرفتند.
این شرکت در سان برونو، کالیفرنیا است. این سایت به کاربران اجازه بارگذاری، مشاهده و اشتراک‌گذاری ویدئو و با استفاده از تکنولوژی ادوبی فلش ویدئو و اچ‌تی‌ام‌ال۵ انواع ویدئوها مانند کلیپ‌های فیلم، کلیپ‌های تلویزیون و کلیپ‌های موسیقی و هم‌چنین ویدئوهای وبلاگ‌ها، ویدئوهای اوریجینال کوتاه و ویدئوهای آموزشی را نمایش می‌دهد. این وبسایت قابلیت پشتیبانی از ویدئوهای سه‌بعدی و آناگلیف را دارد و با فرمت‌های مختلفی از جمله فلش ویدئو سازگاری دارد. جالب است بدانید که ویدئوهای این شرکت را می‌توان در پلی‌استیشن ۳، پلی استیشن ۴، وی، و ایکس‌باکس لایو نیز تماشا کرد. نسخه تلفن همراه این وبگاه به‌صورت یک نرم‌افزار بر روی پلتفرم اندروید نیز در دسترس است.

با ما در کانال تلگرام کالاسودا همراه باشید