آزمایش موفقیت آمیز اینترنتی با سرعت 44.2 ترابیت بر ثانیه در استرالیا

0
831

محققان استرالیایی توانستند اتصال اینترنتی با سرعت 44.2 ترابیت بر ثانیه را ایجاد کرده و با موفقیت آزمایش کنند.

به گزارش کالاسودا و به نقل از انگجت، در حال حاضر سرعت یک کاربر آمریکایی به طور متوسط 50.2 مگابیت بر ثانیه است اما سرعت آزمایش شده توسط محققان استرالیایی 1 میلیون بار سریعتر از سرعت اینترنت کاربر آمریکایی محسوب می‌شود.

محققانی از دانشگاه Monash، Swinburne و RMIT با استفاده از ابزار اپتیکالی به نام Microcomb به عنوان جایگزین استاندارد لیزری موجود روی کابل ‌های فیبر نوری در اپراتورهای مخابراتی توانستند به این سرعت دست پیدا کنند.

در واقع یک میکروکامب خطوط فرکانسی بسیار شارپ و برابر در مسافتی طولانی را در یک تراشه کوچک میکروفوتونیک ایجاد می‌کند.

بی کورکوران از محققان دانشگاه Monash گفت این فناوری با خطوط فیبر نوری موجود سازگار است و برای رسیدن به چنین سرعتی نیاز به تغییرات اساسی در زیرساخت‌های فیبر نوری موجود نیست و بنابراین فیبرهای موجود قابل استفاده برای انتقال چنین سرعتی هستند.

البته فعلا کاربران امروزی به سرعت 44.2 ترابیت بر ثانیه‌ای نیاز ندارند اما با توسعه اینترنت اشیاء و کلود کامپیوتنیگ توسط کسب و کارهای مختلف، به سرعت بالاتز احتیاج خواهد شد.

هرچه محتوای وب غنی‌تر شده و صنایع بیشتری آنلاین شوند، تنها زمان می‌تواند این شکاف را پر کرده و میانگین کاربرانی که به سرعت بالاتر احتیاج دارند را بیشتر از قبل کند تا داشتن چنین سرعتی ضرورت پیدا کند.

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها