آسانسور فضایی ژاپنی ها دنیا را شگفت زده می کند

0
7150

کالاسودا_ دفعه بعدی که سوار آسانسور فضایی شدید تصور کنید که دکمه با نام فضا روی صفحه کلید وجود داشته باشد. شاید این موضوع کمی عجیب و غریب به نظر برسد ولی محققان در ژاپن خود را آماده آزمایش این آسانسور بین زمین و فضا می کنند.

این تیم تحقیقاتی اسم این آسانسور را آسانسور فضایی تعیین کرده اند که قرار است نسبت به پرتاب موشک برای رسیدن فضانوردان به فضا قیمتی مقرون به صرفه داشته باشد و خیلی سریع بین زمین و فضا جا به جا شود.

این آزمایش و تحقیقات در نوع خود منحصر به فرد است.

زمان آغاز پروژه آسانسور فضایی

ما از پروژه آسانسور فضایی ژاپن شش سال پیش خبردار شدیم ، زمانی که یک شرکت ژاپنی تصمیم گرفت با استفاده از یک سامانه حمل و نقل بتواند سی نفر را به فضا منتقل کند.

زمانی که این دو پروژه به طور مستقل در حال فعالیت بودند ، توانستند تجربیات خود را با یک به اشتراک بگذارند.

اگر مهندسین بتوانند این کار را موفقیت انجام دهند ، می توانند به هدف اصلی یعنی ساخت آسانسور فضایی بین زمین و فضا شوند.

یک سفر نه روزه

کابین این آسانسور قرار است که بین یک کابل با اندازه 36 هزار کیلومتر بین زمین و یک ایستگاه فضایی قرار بگیرد. سرعت این آسانسور 200 کیلومتر بر ساعت خواهد بود که این سرعت دو برابر سرعت آسانسورهای کنونی در جهان است. اگر این پروژه با موفقیت انجام شود قطعا زمان سفر تا ایستگاه فضایی نه روز طول خواهد کشید.

هزینه این پروژه 90 میلیارد دلار تخمین زده شده اما این هزینه نسبت به ایستگاه های فضایی شاتل خیلی کمتر و مقرون به صرفه تر است.

البته طراحی های مختلفی برای این آسانسور درنظر گرفته شده است اما مسئولان این پروژه به دنبال طرح های خاص هستند.

ساخت چنین آسانسوری زمان خیلی زیادی را به خود اختصاص خواهد داد و قطعا سدهای زیادی در این بین پیش روی خود خواهند دید ولی همه چیز امکان پذیر است.

تامین بودجه

موضوع تامین بودجه این پروژه هم علامت سوالی است که از سوی محققین این پروژه جواب داده نشده است.

زمان تحقق این پروژه از سوی محققان ژاپنی سال 2050 تعیین شده است و امیدواریم که بتوانیم شاهد این آسانسور در آینده نزدیک باشیم.

امیدواریم که از مطالعه این خبر لذت برده باشید ، شما دوستان می توانید نظرات خود را با ما راجع به این خبر و آسانسور فضایی در بخش کامنت ها به اشتراک بگذارید.

با عضویت در کانال تلگرام کالاسودا فناورانه زندگی کنید

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها