آشنایی با استاندارد خانه هوشمند Matter

0
77

Matter یک استاندارد اتصال خانه هوشمند است که در سال 2019 به عنوان محصول مشترک بین اتحادیه استانداردهای اتصال (CSA) شامل آمازون، اپل، گوگل و کامکست، رونمایی شد.

به گزارش کالاسودا و به نقل از howtogeek، بعد از آن صدها شرکت و سازمان دیگر مانند سامسونگ، هوآوی، IKEA، Lutron و غیره نیز به آن پیوستند.

اولین محصولات با گواهینامه Matter در پایان سال 2022 عرضه شوند.

Matter چیست و چگونه خانه‌های هوشمند را متحول می‌کند؟

پلتفرم‌های خانه هوشمند آمازون، اپل و گوگل  به عنوان یک تحول در خانه هوشمند بودند؛ اما تکه تکه شدن و عدم سازگاری آن‌ها باعث می‌شود که مصرف کنندگان سرگردان شوند و این به کل صنعت آسیب می زند.

اما گواهی Matter می‌تواند به مشکل تکه تکه شدن این فناوری‌ها کمک کند.

با استاندارد Matter، دیگر نیازی نیست تحقیق کنید که آیا محصول موردنظرتان با الکسا، دستیار گوگل و Apple HomeKit کار می‌کند یا خیر.

هدف Matter ایجاد یک خانه هوشمند متحد است که در آن Matter مانند وایفای در همه جا حضور دارد.

سازگاری Matter با محصولات قبلی

هرکسی که با خانه هوشمند سروکار داشته باشد، می‌داند که وقتی محصول جدیدی وارد بازار می‌شود؛ محصولات قبلی منسوخ خواهند شد.

اما در این استاندارد، محصولات جدید سازگار خواهند بود و محصولات قدیمی‌تر را می‌توان از طریق به‌روزرسانی‌ها یا توسط یک روتر مرزی Thread وارد اکوسیستم خانه هوشمند جدید کرد.

Matter تجربه کاربر را یکپارچه می‌کند

در حال حاضر، کنترل وسایل خانه هوشمند از طریق یک رابط انجام می‌شود. در این میان ممکن است برخی مشکلات مانند عدم همگام سازی وضعیت یک دستگاه در خانه هوشمند و یا عدم دسترسی به ویژگی‌های خاص رخ دهد.

Matter دارای یک بخش اصلی به نام “Multi-Admin” است که به شما این امکان را می‌دهد به راحتی محصولات را به سیستم Matter اضافه کرده و در عین حال آنها را با هم به گونه‌ای لینک دهید که نه تنها برای شما، بلکه برای همه‌ی خانواده شما نیز کار کنند.

 

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها