آغاز به کار اندروید ۱۵ برای توسعه دهندگان نرم افزاری

0
46

گوگل اولین پیش نمایش از اندروید ۱۵ را مخصوص توسعه دهندگان تحت عنوان پیش نمایش توسعه دهنده DP منتشر کرد.

به گزارش کالاسودا، قرار است نسخه بعدی تحت DP در ماه مارس منتشر شود. سپس به دنبال آن اولین نسخه بتا در آوریل و بعد بتای دوم در ماه می و بعد نسخه پایدار پلتفرم در ژوئن و قبل از انتظار نهایی در جولای منتشر شود.

گوگل اعلام کرده است از ژوئن اگر حساب کنید چند ماه بعد عرضه رسمی خواهد داشت.

طبق معمول نسخه پیش نمایش برای توسعه دهندگان ناپختگی‌های زیادی دارد و توسعه دهندگان با نرم افزار خود سیستم عامل جدید را مطابقت داده و باگ‌ها و کاستی‌هایش را در می‌آورند و اپلیکیشن خود را منطبق با آن ساخته تا هنگام عرضه مشکلی پیش نیاید.

به اشتراک گذاری قسمتی از اسکرین و یا ضبط بخشی از اپ به جای ضبط کل صفحه، یکی از قابلیت‌های اندروید ۱۵ است که عرضه شده است.

اندروید ۱۳ پشتیبانی از اتصال به دستگاه‌های MIDI 2.0 از طریق یو اس بی را افزود و اندروید ۱۵ پشتیبانی را به برنامه‌های MIDI مجازی گسترش می‌دهد و به برنامه‌های ترکیبی اجازه می‌دهد برنامه‌های سینتی‌سایزر را به‌عنوان یک دستگاه MIDI 2.0 مجازی کنترل کنند.

اکستنشن جدید برای کنترل سخت افزار دوربین، پشتیبانی از داده‌های هلث کانکت، محافظت از فایل‌ها با امضای رمزنگاری سفارشی و اطمینان از عدم دستکاری و یا تخریب فایل توسط بدافزار یا تغییرات غیر مجاز؛ از دیگر قابلیت‌های اندروید ۱۵ است.

گفتنی است این نسخه‌ها مناسب کاربران عادی نیست و برای توسعه دهندگان در نظر گرفته شده است.

این نسخه‌ها برای توسعه دهندگان برنامه در نظر گرفته شده است تا با آن بازی کنند و مطمئن شوند که برنامه‌های آنها با نسخه آینده به خوبی کار می‌کنند. مانند همیشه، ثبت نام نسخه‌های بتا که از آوریل به بعد می‌آیند توسط هر کسی که گوشی Pixel دارد آسان خواهد بود.

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها