آمریکا علیه 5جی هواوی در برزیل

0
272

شرایط کمپانی چینی هوآوی در آمریکا مساعد نیست؛ ایالات متحده معتقد است که تجهیزات هواوی (به خصوص 5G) خطر امنیتی را به همراه دارد؛ با این حال هوآوی این ادعاها را رد کرده است؛ در این راستا ایالات متحده برای ترغیب برزیل به منظور استفاده از تجهیزات 5 جی اریکسون و نوکیا، به این کشور بودجه می‌دهد.

به گزارش کالاسودا و به نقل از GizChina، گزارش اخیر روزنامه “سائوپائولو” ادعا می‌کند كه دولت آمریكا مایل به تأمین بودجه برای اپراتورهای برزیلی است. برزیل یک بازار بزرگ در آمریکای جنوبی است و به راحتی می‌تواند تجهیزات ارزان‌تر و پیشرفته‌تر هواوی را به کار گیرد. این گزارش ادعا می‌کند که ایالات متحده برای تأمین بودجه اپراتورهای برزیلی در راستای خرید تجهیزات 5G از اریکسون و نوکیا؛ در تلاش است.

تاد چاپمن سفیر ایالات متحده در برزیل گفت: این کمک‌ها توسط IDFC عرضه می‌شود. به گفته وی، بحث و گفتگو با مقامات برزیلی و سایر کشورها ادامه دارد.

این آخرین اقدام ایالات متحده برای فشار آوردن به متحدان خود برای ممنوعیت هوآوی و “نگرانی‌های امنیت ملی” است.

در اکتبر سال 2019، رسانه‌های خارجی گزارش دادند که مقامات آمریکایی بودجه‌ای را برای اریکسون و نوکیا در نظر گرفته‌اند تا این دو کمپانی نسبت به هوآوی برای سایر مشتریان جذاب‌تر به نظر برسد.

اکنون هواوی نمی‌تواند با شرکت‌های آمریکایی تجارت کند؛ گوشی‌های هوشمند آن از ابتدای سال گذشته از خدمات Google Mobile محروم شده‌اند و به برنامه‌های Gmail، Google Maps و سایر برنامه‌های ضروری گوگل دسترسی ندارند. با این حال، این شرکت هنوز سرپاست و در سال 2019 حدود 240 میلیون گوشی هوشمند را به بازار عرضه کرده است.

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها