آموزش استفاده از Face ID برای کاربران آیفون ماسک به صورت

0
535

همانطور که می دانید Face ID به گونه‌ای طراحی شده است که با تشخیص چشم، بینی و دهان کار می‌کند. بنابراین در صورتی که ماسک بر روی صورت دارید این قابلیت دچار مشکل خواهد بود. اما اپل از طریق به روزرسانی iOS 13.5 آن را رفع کرده است. روش‌های دیگری نیز وجود دارد که برای برخی از کاربران آیفون، قابل استفاده است.

به گزارش کالاسودا و به نقل از howtogeek، به زودی، آیفون در تشخیص صورت با ماسک بهتر عمل خواهد بود. هنگامی که Face ID متوجه شد که ماسک پوشیده‌اید، سریعاً کد پین یا رمز عبور را از شما درخواست می‌کند.

آیا می‌توانید Face ID را با ماسک تنظیم کرد؟

از آنجا که Face ID قادر به تشخیص چهره با ماسک نیست؛ تنظیم ” new appearance” هنگام استفاده از ماسک یک راهکار جدید دیگر است.

آیفون به شما این امکان را می‌دهد یک ظاهر جدید دیگر را نیز برای باز کردن قفل گوشی تنظیم کنید.

از نظر تئوری می‌توان از این قابلیت برای تنظیم “صورت با ماسک” به عنوان ظاهر جدید استفاده کرد. به قسمت Settings > Face ID & Passcode > Set Up an Alternate Appearance بروید و هنگامی که ماسک بر چهره دارید، ظاهر جدید خود را تنظیم کنید.

با این حال این روش برای بسیاری از کاربران آیفون قابل استفاده نبوده است؛ زیرا دهان و بینی آنها پوشیده است.

چگونه فرایند تایپ پین کد را سرعت ببخشیم؟

در حالی که Face ID سعی دارد چهره شما را اسکن کند، بر روی کلمه “Face ID” در وسط صفحه ضربه بزنید. کادر ورودی PIN یا کد عبور ظاهر می‌شود و می‌توانید به سرعت کد خود را تایپ کنید.

آموزش غیرفعال کردن Face ID در Apple Pay

برای این کار، به تنظیمات> Face ID و رمز عبور بروید و گزینه‌ی “Apple Pay” را در زیر قسمت ” Use Face ID For خاموش کنید.

تنظیمات Face ID در آیفون

غیرفعال کردن Face ID از طریق مسیر Settings > Face ID & Passcode screen انجام می‌شود. iPhone Unlock را غیرفعال کنید.

اگر می‌خواهید زمان کمتری را برای تایپ کردن کد عبور و باز کردن قفل آیفون در مکان‌های عمومی صرف کنید، تغییر تنظیم auto-lock برای شما مفید است.

به مسیر Settings > Display & Brightness > Auto-Lock بروید و زمان تأخیر را تعیین کنید.

به عنوان مثال اگر در بخش auto-lock، گزینه‌ی Never را انتخاب کرده‌اید؛ شما کافی است یک بار قفل را باز کنید و وقتی گوشی را از جیب خود بیرون می‌آورید صفحه نمایش به صورت خودکار روشن می‌شود.

 

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها