آموزش دسترسی به آی‌کلود از روی اندروید

0
1179

کاربران اپل می‌توانند یادداشت‌ها، تصاویر، مخاطبین و تنظیمات خود را در فضای ابری آی‌کلود ذخیره کرده و آن را در چندین دستگاه اپل همگام سازی کنند. دسترسی به داده‌های آی‌کلود در اندروید کار سختی است؛ اما غیر ممکن نیست.

به گزارش کالاسودا و به نقل از howtogeek؛ در ابتدا بهتر است از محدودیت‌های این کار آگاه باشید. سازگاری اپل با گوشی‌های اندروید بسیار کم است. بنابراین دسترسی شما به آی‌کلود از طریق اندروید؛ محدودیت‌هایی را به همراه دارد.

استفاده از آی‌کلود در اندروید

تنها راه پشتیبانی شده برای دسترسی به خدمات آی‌کلود در اندروید استفاده از وب سایت آی‌کلود است.

دسترسی شما هنوز محدود است. در ابتدا، تنها به عکس‌ها و یادداشت‌های ذخیره شده، و همچنین سرویس «Find iPhone» دسترسی خواهید داشت.

برای شروع، به وب سایت آی‌کلود در دستگاه اندرویدی خود بروید و با استفاده از Apple ID و رمز عبور خود وارد سیستم شوید.

اگر از احراز هویت دو عاملی را در حساب آی‌کلود خود استفاده کرده‌اید، ممکن است برای دریافت کدی که برای ورود به شما ارسال می‌شود، نیاز به یک دستگاه macOS، iOS یا دستگاه iPadOS متصل به حساب خود داشته باشید.

در این حالت کدی را که در دستگاه Apple خود ظاهر می‌شود را وارد کنید.

وب سایت آی‌کلود از شما سؤال می‌کند که آیا به این مرورگر برای ورود به سیستم، اعتماد دارید. اگر جواب شما مثبت است؛ دکمه “Trust” را فشار دهید؛ در این مرحله نیازی به وارد کردن کد شش رقمی از iOS، iPadOS یا دستگاه macOS دیگر برای وارد شدن به سیستم را ندارید.

در غیر این صورت، بر روی “Don’t Trust” یا “Not Now” کلیک کنید.

استفاده از عکس‌ها، یادداشت‌ها و قابلیت Find iPhone آی‌کلود در اندروید

اگر جزئیات ورود به سیستم صحیح است، باید داشبورد آی‌کلود را در دستگاه اندروید مشاهده کنید.

برای دسترسی به تنظیمات حساب اپل خود می‌توانید روی “تنظیمات حساب/Account Settings” ضربه بزنید یا از یکی از سه نماد موجود برای دسترسی به یادداشت‌ها، عکس‌ها یا خدمات Find iPhone استفاده کنید.

این موارد تنها خدماتی هستند که اپل به شما اجازه می‌دهد تا از طریق مرورگر تلفن همراه در دستگاه اندروید؛ به آن دسترسی داشته باشید.

دسترسی به عکسهای آی‌کلود در اندروید

با فشردن نماد ” Photos ” عکس‌های ذخیره شده آی‌کلود برای شما ظاهر می‌شوند.

برای بارگذاری عکس‌های جدیدتر، می‌توانید گزینه ” Upload ” را انتخاب کنید. برای مشاهده یا حذف آنها از حافظه آی‌کلود یا بارگیری آنها به عنوان فایلهای محلی روی دستگاه اندروید خود، هر یک از موارد مورد نظر را انتخاب کنید.

دسترسی به یادداشت‌های آی‌کلود در اندروید

با فشار دادن ” Notes ” یادداشت‌های آی‌کلود ذخیره شده ظاهر می‌شوند.

مانند عکس‌های آی‌کلود ، این بخش برای مشاهده موبایل بهینه شده است. می‌توانید یادداشت‌های موجود خود را مشاهده، ویرایش و حذف کنید یا روی دکمه ” Add” در گوشه بالا سمت چپ ضربه زده و یک یادداشت جدید ایجاد کنید.

استفاده از Find iPhone آی‌کلود در اندروید

آخرین سرویسی که با استفاده از وب سایت آی‌کلود بر روی اندروید در دسترس است، سرویس Find iPhone است. برای شروع روی نماد ” Find iPhone ” در داشبورد اصلی آی‌کلود ضربه بزنید.

شاید لازم باشد رمز ورود حساب اپل خود را دوباره وارد کرده و یک کد تأیید هویت شش رقمی را در این مرحله ایجاد کنید.

پس از تأیید، لیستی از دستگاه‌های اپل (از جمله iOS، iPadOS و دستگاه‌های macOS) که به حساب شما وصل شده‌اند ظاهر می‌شوند. روی هر یک از دستگاه‌های مورد نظر ضربه بزنید تا ببینید آخرین مکانی که در آنجا دیده شده‌اند؛ کجا است.

برای یافتن دستگاه دکمه ” Play Sound ” را فشار دهید.

در صورت گم شدن دستگاه، می‌توانید از ویژگی Lost Mode برای نمایش پیام در صفحه گوشی اپل استفاده کنید. برای این کار دکمه Lost Mode را فشار دهید.

استفاده از سایر خدمات آی‌کلود در اندروید

اگرچه می‌توانید به خدمات آی‌کلود در برنامه‌های شخص ثالث دسترسی پیدا کنید، اما این برنامه‌ها رسمی نبوده و کیفیت و موفقیت در دسترسی به آی‌کلود در آنها متغیر است.

آسان‌ترین سرویس دسترسی به آی‌کلود حساب ایمیل متصل به آن است. با استفاده از Gmail یا برنامه ایمیل، می‌توانید دسترسی ایمیل آی‌کلود را در اندروید تنظیم کنید.

با این کار به شما امکان ارسال و دریافت ایمیل از حساب ایمیل آی‌کلود با استفاده از دستگاه اندرویدی داده می‌شود. از طریق وب سایت آی‌کلود می‌توانید به سایر خدمات دسترسی پیدا کنید، اما برای مشاهده آنها باید به حالت دسکتاپ مرورگر خود تغییر حالت دهید.

برای استفاده از این سرویس‌های آی‌کلود در اندروید، از مرورگر کروم در اندروید استفاده کرده و به وب سایت آی‌کلود وارد شوید. پس از ورود به سیستم، روی نماد منوی در گوشه بالا سمت راست ضربه زده و سپس کادر ” Desktop Site ” را انتخاب کنید.

با این کار، حالت صفحه نمایش تلفن کنسل شده و نسخه دسکتاپ وب سایت آی‌کلود بارگذاری می‌شود.

در این بخش طیف گسترده‌ای از خدمات آی‌کلود ظاهر می‌شود، اگر خواندن این صفحه سخت است؛ می‌توانید از حالت افقی استفاده کرده و محتوا را راحت‌تر مشاهده کنید.

از این قسمت، روی هر یک از سرویس‌های مورد نیازتان ضربه بزنید. برای مثال با ضربه زدن به ” Reminders ” لیستی از یادآوریهای ذخیره شده آی‌کلود شما بارگیری می‌شود.

از آنجایی که این حالت از حالت نمایش/ view mode پشتیبانی نمی‌کند، عملکرد این سرویس‌ها در اندروید متفاوت است. پیمایش در این سرویس‌ها دشوار خواهد بود.

نصب آی‌کلود به عنوان برنامه پیشرفته‌ی وب در اندروید

اگر می‌خواهید از خدمات آی‌کلود خود به طور مرتب در اندروید استفاده کنید، بهتر است آن را به صورت یک برنامه پیشرفته‌ی وب (PWA) به صفحه اصلی خود اضافه نمایید. این کار به شما این امکان را می‌دهد تا بدون نیاز به باز کردن مرورگر کروم، آی‌کلود را مانند یک برنامه “واقعی” باز کنید.

برای این کار، به وب ساید آی‌کلود در مرورگر بروید. روی نماد منوی در گوشه بالا سمت راست ضربه بزنید و گزینه “افزودن به صفحه اصلی/ Add to Home Screen” را انتخاب کنید.

برای PWA آی‌کلود خود باید یک نام انتخاب کنید. از نام پیش فرض “iCloud ” استفاده کرده یا تغییر نام دهید و سپس برای تأیید دکمه “افزودن/ Add” را بزنید.

سپس  بر روی آیکون ظاهر شده در صفحه اصلی ضربه زده و نگه دارید و آن را بکشید و در جای مناسب قرار دهید.

از طرف دیگر، روی گزینه “افزودن/ Add ” ضربه بزنید تا برنامه به طور خودکار روی صفحه اصلی شما قرار بگیرد.

با این کار نماد آی‌کلود به صفحه اصلی اندروید اضافه می‌شود. استفاده از این آیکون برای باز کردن آی‌کلود،  باعث می‌شود تا آن در یک محیط کاملاً جدا مانند برنامه بارگذاری شود.

شما نمی‌توانید با استفاده از PWA به حالت دسکتاپ تغییر حالت دهید، بنابراین در دسترسی به عکس‌ها، یادداشت‌ها و سرویس‌های Find iPhone محدود خواهید شد.

شما به هیچ وجه نمی‌توانید از iMessage و Apple AirDrop در اندروید استفاده کنید.

 

 

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها