آموزش نصب افزونه ها در مرورگر جدید مایکروسافت اج

0
780

در این مطلب با نحوه نصب افزونه ها در مرورگر جدید مایکروسافت اج Microsoft Edge آشنا می‌شوید. این مرورگر با افزونه‌های مورد علاقه کروم شما نیز کار می‌کند.

به گزار کالاسودا و به نقل از theverge، یکی از بهترین فواید گوگل کروم، افزونه های متنوع این مرورگر است. نسخه جدید مرورگر Edge مایکروسافت، که به تازگی برای Windows 10 و macOS و نسخه موبایل راه اندازی شده است، با همان کد کروم طراحی شده و می‌تواند به فروشگاه وب کروم نیز دسترسی داشته باشد.

این به این معنی است که علاوه بر انتخاب نسبتاً محدود مایکروسافت از افزونه های بومی که از طریق فروشگاه آن در دسترس است، از افزونه های بسیار متنوع کروم نیز پشتیبانی می‌کند.

در این مطلب، قصد داریم در مورد چگونگی پیدا کردن و نصب افزونه های Edge مطالب و نکاتی را ارائه دهیم و روش نصب افزونه های کروم بر روی این مرورگر را آموزش دهیم. دسترسی به افزونه‌های کروم و نصب آن در مرورگر اج نیازمند چند قدم اضافی است.

این فرایند آسان و سریع است و به شما کمک می‌کند. در صورتی که قبلاً این کار را نکرده‌اید، اولین قدم دانلود و نصب مرورگر Edge مایکروسافت است.

منوی افزونه ها /MENU EXTENSIONS را پیدا کنید

هنگامی که مرورگر Edge را باز کردید، روی قسمتهای سمت راست پنجره مرورگر در کنار تصویر نمایه، کلیک کنید.

با باز شدن منو کشویی افزونه، “Extensions” را انتخاب کنید.

دانلود افزونه های داخلی اج از مایکروسافت

بعد از کلیک بر روی “Extensions”، یک برگه جدید در Edge باز خواهد شد. می‌توانید افزونه های اج را در فروشگاه مایکروسافت جستجو کنید، اگرچه، همانطور که قبلاً گفته شد، فرایند انتخاب آن  محدود و فقل بوده و ظاهراً افزونه های موجود تنها در نسخه بتا در دسترس است. اگر چیزی را که دوست دارید پیدا کنید، نصب آن نیز بسیار ساده است.

روی “Get extensions from Microsoft Store” در ستون سمت چپ “Extensions” یا لینک مایکروسافت استور در سمت راست، کلیک کنید.

وقتی افزونه مورد نظر خود را پیدا کردید، روی “Get” در صفحه کلیک کنید و تااین افزونه به مرورگر اضافه شود.

استفاده از افزونه‌های گوگل کروم در اج

از نظر ما ستفاده از افزونه های کروم برای مرورگر اج کاربردی‌تر و بهتر است؛ زیرا شما با افزونه ها متنوعی رو به رو خواهید شد که استفاده از آنها بسیار خوب و کاربردی است. در این بخش با روش فعال سازی افزونه های کروم در مرورگر مایکروسافت اج آشنا می‌شوید.

برای فعال کردن و نصب افزونه های خارجی در اج، وارد برگه افزونه های اج شوید؛ همانطور که در بالا آن را توضیح دادیم.

بر روی سوئیچ کنار گزینه ” Allow extensions from other stores ” در گوشه پایین سمت چپ صفحه ضربه زده و آن را روشن کنید.

پس از فعال کردن آن، یک پنجره پاپ آپ باز می‌شود که باید آن را تایید کنید.

مایکروسافت ادعا می‌کند که می‌توانید از افزونه های کروم که برای مرورگر اج طراحی نشده استفاده کرده و  آنها را نصب کند تا عملکرد بهتری داشه باشید. برای ادامه کار بر روی گزینه “Allow” ضربه بزنید.

فعال کردن این گزینه به شما این امکان را می‌دهد  تا افزونه‌های کروم را نصب کنید.

در این مرحله به فروشگاه وب کروم منتقل می‌شوید.

شما می‌توانید افزونه های بسیار متنوع کروم را در این بخش مشاهده کنید. اگر لینک در مرورگر اج باز نشود، می‌توانید به سادگی  آن را در فروشگاه وب کروم جست و جو کنید.

با افزودن افزونه‌های بیشتر به Edge، آنها در بخش افزونه های مرورگر اج قرار می‌گیرند.

اما باید به این نکته دقت کنید: در حال حاضر، تم‌های رنگی گوگل کروم (موجود در فروشگاه وب کروم تحت پیوند ” Extensions “) با مرورگر Edge سازگار نیست؛ اما ممکن است در آینده در دسترس قرار گیرد. به غیر از آن، سایر افزونه ها کروم با مرورگر اج سازگار است.

در صورت نیاز به حذف یا غیر فعال کردن افزونه‌ها، به برگه ” Extensions ” بروید. در آنجا می‌توانید آنها را مرتب کنید. مایکروسافت این افزونه ها را به صورت دسته بندی به شما نشان می‌دهد که از این بخش می‌توان آنها را غیر فعال یا حذف کرد.

 

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها