آنچه ایلان ماسک باید از بیل گیتس در بحران کروناویروس یاد بگیرد

0
325

تخمین قابلیت‌ها و توانایی‌های انسان در شرایطی که او در آسایش است، درست نیست، بلکه توانایی‌های فرد در جایی باید سنجیده شود که او به چالش کشیده شده است. شرایطی مانند بحران و همه گیری کروناویروس می‌تواند رهبران خوب را از بد جدا کند و نمونه‌ای از آن، تفاوت رهبری موفق بیل گیتس و ایلان ماسک است.

به گزارش کالاسودا و به نقل از thenextweb، بیل گیتس سال‌ها در تلاش است تا با متخصصان پزشکی و بنیاد خود، به روش‌های علمی برای مقابله با شرایط بحرانی مانند همه گیری کروناویروس دست پیدا کند. وی میلیاردها دلار برای توسعه درمان بالقوه COVID-19 به طور همزمان و اهدا چندین طرح دیگر با هدف مبارزه با این بیماری هزینه کرده است.

اما شاید از همه مهمتر اطلاع رسانی دقیق و درست آن بوده است.

حساب‌های رسانه‌های اجتماعی بیل گیتس اطلاعات درست و مبتنی بر علم در مورد بیماری‌های عفونی را نشر می‌دهند.

اما ایلان ماسک رویکردی متفاوتی را در این زمینه در پیش گرفته است. در ابتدا او اطلاعات غلط را منتشر کرد و تهدید ناشی از کروناویروس را رد کرد. او به میلیونها نفر از پیروان خود گفت كه کرونا ویروس دقیقاً مانند سرماخوردگی است.

اما هنگامی که ماسک متوجه شد COVID-19 جدی است؛ طبق معمول بدون برنامه وارد عمل شد. وی وعده داد دستگاه تنفس مصنوعی را به بیمارستان‌ها تحویل دهد و این کار را انجام داد. اما بعدها مشخص شد که این دستگاه‌ها چینی است و تنها برچسب تسلا را دارند.

سپس وی یک درمان “آزمایش نشده” را برای COVID-19 به نام کلروکین تجویز کرد که بعد از بررسی‌ها مشخص شد عوارض زیادی دارد و رد شده است.

در حالی که ایلان ماسک در حال تجویز داروی اثبات نشده‌ی کلروکین بود، بنیاد بیل و ملیندا گیتس در حال آزمایشات علمی در این راستا بود.

این بزرگترین تفاوت این دو رهبر است: گیتس از قدرت و پول خود برای جمع آوری متخصصان برای کشف راه حلها استفاده می‌کند، در حالی که ایلان ماسک به ظاهر خود را قهرمانی می‌داند که می‌خواهد به تنهایی جهان را نجات دهد.

امیدواریم که ماسک از رویکرد بیل گیتس درس بگیرد و از این اقدامات عجولانه دست بکشد. ماسک باید ثروت و تأثیر باورنکردنی و چشمگیر خود را به کار بگیرد تا با استفاده از آن به توانمندسازی متخصصان کمک کند.

 

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها