آیا سیستم خنک کننده آبی در لپ‌تاپ‌ های گیمینگ مفید است؟

0
119

به کارگیری سیستم خنک کننده آبی در رایانه‌های رومیزی با کارایی بالا رایج است، اما آیا می‌توان از آن‌ها در لپ‌تاپ‌ های گیمینگ استفاده کرد؟

به گزارش کالاسودا و به نقل از howtogeek، نسل جدیدی از لپ‌تاپ‌های هوشمند با سیستم خنک‌کننده مایع ممکن است عملکرد بالاتری را ارائه دهند.

سیستم خنک کننده آبی در لپ تاپ چگونه کار می‌کند؟

هر برند لپ تاپ ایده‌های خاص خود را در مورد نوآوری و طرح‌های این سیستم دارد، بنابراین هیچ استاندارد جهانی وجود ندارد.

به طور کلی، لپ تاپ‌ها با سیستم خنک کننده مایع دقیقاً مانند سیستم خنک کننده هوایی هستند.

در مدل‌های هوایی CPU و GPU دارای صفحه‌ای است که به لوله‌های حرارتی یا یک محفظه بخار متصل است. گرما از پردازنده‌ها به جایی منتقل می‌شود که فن‌ها می‌توانند هوای خنک را به داخل کشیده و سپس آن را خارج کنند.

با خنک کننده مایع، یک سیستم آب به این سیستم خنک کننده اضافه می‌شود، وقتی مایع از طریق خط عبور می‌کند، گرما را خارج می‌کند.

علاوه بر این یک سیستم خارجی متصل به دیوار حاوی مخزن مایع، پمپ و رادیاتور است.این دستگاه با استفاده از سیستم رهش به کانکتورهای خط آب متصل می‌شود.

سیستم خنک کننده مایع در لپ تاپ چقدر مفید است؟

در لپ‌تاپ‌های مدرن با کارایی بالا، پردازنده‌ها و پردازنده‌های گرافیکی مانند مدل‌های دسکتاپ قدرتمند هستند. محدودیت اصلی این است که چه مقدار انرژی می‌توانند دریافت کنند و چه مقدار گرما خارج می شود.

در تئوری، داشتن یک سیستم خنک‌کننده مایع برای لپ‌تاپ زمانی که در خانه هستید، می‌تواند عملکردی نزدیک‌تر به دسکتاپ را ایجاد کند.

این سیستم می‌تواند مانع از کاهش عملکرد تحت بارهای پایدار شده و میزان نویز لپ‌تاپ را کاهش دهند.

علاوه بر این شما می‌توانید پس از خرید لپ تاپ، سیستم خنک کننده آبی را خریداری کنید.

نمونه‌های لپ تاپ با سیستم خنک کننده مایع

XMG NEO 16 دارای طراحی بهبود یافته و اجزای پیشرفته است. لپ‌تاپ‌های Tracer VII CyberPowerPC نمونه دیگری از لپ‌تاپ‌های خنک‌شونده مایع هستند.

 

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها