آیا هوش مصنوعی از کنترل خارج شده است؟

0
23

تصاویری که به تازگی در توییتر منتشر می‌شود، نشان می‌دهد که دونالد ترامپ دستگیر شده است و پاپ که کت سفید بزرگی به تن دارد.

به گزارش کالاسودا و به نقل از msn، این تصاویر شبیه عکس‌های واقعی هستند؛ اما جعلی هستند و با استفاده از یک تولیدکننده تصویر هوش مصنوعی به نام Midjourney ایجاد شده‌اند.

در حالی که برخی از بزرگ‌ترین افراد دره سیلیکون، مانند ایلان ماسک، نامه‌ای سرگشاده امضا کرده‌اند و خواستار توقف توسعه و کنترل هوش مصنوعی شده‌اند، این فناوری غوغایی به پا کرده است.

این تصاویر دیپ فیک می‌تواند به طور غیرقانونی مورد استفاده قرار گیرد و از آن برای بی‌اعتبار کردن سیاستمداران یا اطلاعات نادرست استفاده شود.

این در کشورهایی که جمعیت عمومی آن «سواد دیجیتال» ندارند، بسیار خطرناک‌تر است.

چگونه این تصاویر فیک را تشخیص دهیم؟

همانطور که از فناوری پیچیده برای تولید دیپ فیک کمک می‌گیرند، روش‌هایی نیز برای شناسایی آنها وجود دارد؛ اما آسان نیست.

یکی دیگر از روش‌های تشخیص، نرم‌افزار تشخیص چهره است، که با بررسی الگوها و ناهنجاری‌ها در داده‌های صوتی و تصویری، دیپ فیک‌ها را شناسایی می‌کنند.

البته با واقعی‌تر شدن دیپ‌فیک‌ها، تشخیص ویدیوهای واقعی و فیک سخت است.

در این راستا باید قوانین سفت و سخت‌تری به کار گرفته شود.

در حالی که بسیاری از قوانین، مانند محافظت از مالکیت معنوی یا جلوگیری از آزار برای مبارزه با دیپ فیک مورد استفاده قرار گیرند، قوانین بیشتری ضروری است.

در این راستا چین قوانینی را با هدف دیپ فیک تدوین کرده و کالیفرنیا قوانینی را برای سیاستمداران وضع کرده است.

در همین راستا اگر فکر می‌کنید که از نام و تصاویر شما برای ساخت تصاویر جعلی استفاده می‌شود؛ بهتر است هر چند وقت یک بار  نام و تصاویر خود را به صورت آنلاین جستجو کنید تا محتوای دیپ فیک را بررسی کنید و خیلی زود اقدام نمایید.

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها