آیا گوشی لینوکسی قادر به نابودی گوشی اندرویدی است؟

0
8744

«آرون ماینی» در این ویدئو به این سوال مهم جواب می‌دهد که آیا یک گوشی لینوکسی قادر به جذب کاربر و نابودی گوشی اندرویدی یا آی او اسی است؟

به گزارش کالاسودا، به گفته وی آیفون و گوشی‌های اندرویدی با فروش دیتای کاربران زنده بوده و کسب درآمد می‌کنند.

بنابراین Privacy و حریم خصوصی نقض شده و این روزها کاربران از آن شاکی هستند.

این نقض توسط اغلب سازندگان گوشی و سیستم عامل نقض می‌شود و به همین خاطر یک گوشی با سیستم عامل متفاوت، ممکن است پاسخی علیه نقض حریم خصوصی باشد.

اما وی به بررسی گوشی لینوکسی LIBREM 5 پرداخته که یک گوشی لینوکسی محسوب می‌شود و به قیمت 800 دلار راهی بازار شده است.

 

بهای گزافی این گوشی علی رغم نداشتن فاکتورهای بیسیک این روزهای دنیای موبایل، به خاطر حفظ حریم خصوصی است که به صورت فیزیکی تعریف شده و مثلا با کشیدن کلید وای فای، اتصالات کاملا قطع می‌شود و یا سایر دسترسی‌ها در صورت عدم نیاز کاربر، قطع شده و حریم خصوصی حفظ می‌شود.

دوربین، میکروفون، باتری و … جدا شده و قطع می‌شوند تا کاربر خیالش راحت باشد که دیگر هیچ اپلیکیشن یا توسعه دهنده نرم افزار دیتایش را به سرقت نمی‌برد.

عملکرد بالاتر به دلیل نداشتن برنامه‌های اضافی روی گوشی، عمومی بودن کدها روی گوشی و پایداری نرم افزاری،نداشتن آپدیت‌های سنگین گیگابایتی و سنگین نشدن بعد از آپدیت که اغلب اندرویدی‌ها دچارش هستند، اوپن سورس بودن کل برنامه‌ها و نیاز نداشتن ثبت دیتای بانکی روی گوشی برای دریافت اپ، یکسان بودن برنامه‌های لینوکسی روی گوشی با دسکتاپ کامپیوتر و داشتن آپشن‌های زیاد؛ مزیتهای داشتن گوشی لینوکسی در مقابل با آی او اس و اندروید است.

اما گوشی لینوکسی سه مشکل هم دارد که شامل قیمت بالا،محدود بودن انتخاب کاربر و کمبود اپلیکیشن‌های متنوع است.

ویدئو را با هم ببینیم.

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها