آیا آیفون‌های نسل جدید قلم دیجیتال دارند؟

0
520

کالاسودا – اپل قراردادی را با شرکت Elan به امضا رسانده که طی آن احتمال استفاده از قلم دیجیتال در محصولات بعدی اپل مانند آیفون و آیپدها را افزایش داده است.

این شرکت متخصص در ساخت تراشه‌های مربوط به قلم دیجیتال با اپل قرارداد بسته است و درحال‌ توسعه تراشه اختصاصی برای ساخت یک‌قلم مخصوص برای آیفون و آیپد است. یکی از ویژگی‌های تعریف شده برای آیپد پرو نسل بعدی این است که از قلم دیجیتال اپل پشتیبانی می‌کند.

تاکنون در مورد این قلم نظرات و خبرهای متفاوتی ارائه شده است و باید دید آیا آیفون‌های بعدی که در راهند نیز حامل این قلم‌های دیجیتال هستند یا خیر. بنابراین تا رونمایی این آیفون‌ها باید منتظر ماند و دید که آیا اپل از این قلم‌های نوری در نسل جدید گوشی‌های خود استفاده می‌کند یا خیر.

استیو جابز، مدیرعامل فقید اپل معتقد بود که با وجود یک صفحه نمایش لمسی که کیفیت بالایی دارد، نیازی به قلم دیجیتال نیست. اما این روزها موضوع برعکس شده و در میان وسایل جانبی پرفروش برای آیپد اپل، استایلوس هم دیده می‌شود. بنابراین مشخص است که استایلوس در استفاده‌  بهینه از وسایل همراه، کاملا مفید واقع شده‌ است.

کمپانی تایوانی Elan تراشه‌های مربوط به محصولات Wacom را تولید می‌کند و حالا اپل با بستن قرارداد ایده تولید مستقل برای ابزارهای خود را در سر می‌پروراند. نسل جدید محصول Apple Pencil برای آیپد نیز در همین راستا تعریف‌شده است. به همین دلیل گفته می شود آیفون‌های جدید نیز با قلم دیجیتال پشتیبانی می‌شوند. شرکت Wacom سازنده‌ صفحه‌های طراحی برای هنرمندان است، اما این تکنولوژی وارد بازار مصرف‌کننده هم شده است. به عنوان مثال تبلت سرفیس پرو مایکروسافت در بخش صفحه نمایش، لایه‌ دیجیتالی ساخته شده توسط  Wacom داده و قلم مخصوصی نیز برای استفاده از آن معرفی شده است.

اگر این شایعات به بار نشیند، باید شاهد آیفون ۶.۵ اینچی طی سال جاری باشیم که از قلم اپل پشتیبانی خواهد کرد. شاید این مسئله نیز حساسیت‌هایی را نسبت به صفحه نمایش بزرگ آیفون در پیش داشته باشد، چرا که منتقدان تصور می‌کنند که استفاده از قلم با صفحه نمایش کوچک تر، راحت‌تر است.

در حال حاضر هیچ کدام از این موارد به تایید نرسیده و در حد حرف باقی مانده است و باید برای کسب جزئیات بیشتر صبر کنیم. گفته می شود که آیفون‌های جدید اپل به صورت رسمی، هفته دوم ماه سپتامبر رونمایی خواهند شد. قلم استایلوس با نمایشگرهای اولد کار می‌کند و ممکن است قلم جدید فقط با آیفون ایکس جواب دهد و روی ال سی دی ۶.۱ اینچی (یکی از سه آیفون ۲۰۱۸)  کار نکند.

با عضویت در کانال تلگرام کالاسودا در جریان آخرین خبرهای حوزه فناوری قرار بگیرید