آینده لجستیک با توسعه حمل و نقل ترکیبی

0
358

تجارت جهانی و آینده لجستیک به دلیل همه‌گیری و تحولات ژئوپلیتیک غیرمنتظره دچار بحران شده است؛ اما روش هایی برای ارتقای انعطاف‌پذیری زنجیره تامین بدون به خطر انداختن سرعت دلیوری وجود دارد.

به گزارش کالاسودا و به نقل از weforum، امروزه مصرف کنندگان مدرن کالاهایی را می خواهند که هم مقرون به صرفه باشند و هم به راحتی در دسترس باشند. این هدف به زنجیره‌های تامین قابل اعتماد و انعطاف پذیر بستگی دارد.

اما زنجیره‌های تامین نقطه ضعف‌های زیادی دارند.

بنابراین، چگونه شرکت‌ها می‌توانند به این هدف دست پیدا کنند؟

حمل و نقل چندوجهی ممکن است یک راه حل خوب باشد.

حمل و نقل چند وجهی یا ترکیبی چیست؟

حمل و نقل ترکیبی، حمل و نقل دریا به هوا یا حمل و نقل هوا به دریا است که از اشکال مختلف حمل و نقل برای تحویل کالاها به موقع و مقرون به صرفه استفاده می‌کند.

به عنوان مثال، یک شرکت ژاپنی که به دنبال حمل کالا به ایالات متحده است، می‌تواند محموله را در یک کشتی کانتینری به مقصد لس آنجلس بارگیری کند. سپس محموله به فرودگاه بین المللی لس آنجلس منتقل شده و از آنجا به مقصد نهایی خود در دنور، کلرادو پرواز کرد.

ساخت یک مرکز لجستیک برای آینده

بحرین مرکز لجستیک دریا به هوا جهانی خود را در اکتبر 2021 راه اندازی کرد، یک استراتژی جامع ترکیبی که برای کاهش اثرات همه گیر COVID-19 و تقویت رشد اقتصادی طراحی شده است.

این سریعترین هاب چندوجهی در منطقه با میانگین زمان تحویل دو ساعت و ارتباط مستقیم هوایی به بیش از 60 مقصد است.

مرکز لجستیک دریا به هوا برای مواد فاسد شدنی، تجهیزات پزشکی، کالاهای خرده فروشی فیزیکی و سایر محموله هایی که سرعت تحویل آنها در اولویت است، طراحی شده است.

روش های بلاک چین یکی از جنبه های موفقیت این هاب بوده است.

راه‌حل‌های بلاک چین، باعث شفافیت کالا می شود، نه تنها فرآیندهای گمرکی را کارآمدتر می‌کند، بلکه شکل شفاف‌تری از تجارت را ترویج می‌کند.

آینده لجستیک قطعا دیجیتالی است. اما باید سرعت، چند منظوره بودن،مناطق جغرافیایی گسترده و باز را در خود جای دهد.

 

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها