آی او اس اپل لباس اندرویدی به تن می‌کند

0
53

اپل ادعا کرده است که در حال تغییرات پیشنهاد شده از سوی سازمان رقابت انگلیس بوده و آی او اس را به کلون اندروید تبدیل می‌کند.

به گزارش کالاسودا، سازمان رقابت انگلیس CMA در بخشی از تحقیقات خود در مورد اقدامات ضد رقابتی اپل پیشنهاد داده است تا اپل تغییراتی را در سیستم عامل خود انجام دهد.

این سازمان استدلال کرده است که WebKit اپل برای مرورگرها مانعی برای رقابت است و اپل باید استفاده اجباری از آن حذف کند.

حذف الزامات WebKit پیشنهاد کلیدی از سوی CMA است.

گفتنی است WebKit یک موتور رندر است که توسط اپل توسعه یافته و برای هر مرورگر وب که می‌خواهد در اپ استور پذیرفته شود اجباری است.

منتقدان استدلال می‌کنند که WebKit همه مرورگرها را مشابه می‌کند و از سافاری، مرورگر پیش‌فرض حمایت می‌کند.

برخی دیگر بر این باورند که WebKit عملکرد مرورگر را در مقایسه با قدرت موجود در دستگاه‌های اپل محدود می‌کند.

سازمان رقابت استدلال کرده که کیفیت همه مرورگرهای دستگاه های اپل به دلیل سرعت توسعه آهسته WebKit محدود شده است. این باعث شده است که توسعه دهندگان برخی از ویژگی‌های برنامه ریزی شده را لغو کنند زیرا موتور از آنها پشتیبانی نمی‌کند.

این امر هزینه‌های توسعه بالاتری را برای شرکت‌ها به دلیل اشکالات ذاتی WebKit ایجاد می‌کند.

با این حال، اپل با پیشنهاد CMA مخالف است. این شرکت استدلال می کند که حذف این تعهد از به روز رسانی یکنواخت برنامه‌های کاربردی که محتوای وب را ارائه می‌کنند، جلوگیری می کند، همانطور که اندروید انجام می دهد.

اپل همچنین ادعا می‌کند که فروشگاه‌های برنامه جایگزین «محافظت قوی از کاربر توسط مدل تجاری اپل را تضعیف می‌کنند» و انتخاب مصرف‌کننده را کاهش می‌دهند.

رسانه ها گزارش دادند پس از بیانیه دسامبر CMA، اپل اواخر ژانویه به دادگاه استیناف رقابت بریتانیا اعتراض کرد.

علاوه بر تحقیقات CMA، کمیسیون تجارت منصفانه ژاپن توصیه کرده است که اپل و گوگل فروشگاه‌های برنامه شخص ثالث را در پلتفرم‌های خود قرار دهند.

از سال ۲۰۲۴، قانون خدمات دیجیتال (DSA) و قانون بازارهای دیجیتال (DMA) در اتحادیه اروپا لازم الاجرا خواهند شد و شرکت‌های دیجیتالی به ویژه رویه‌های مربوط به رقابت را با قوت بیشتری تنظیم می‌کنند.

عواقب دقیقی برای اپل هنوز مشخص نیست. اما انتظار می رود این برند مجبور شود iOS را برای فروشگاه‌های برنامه‌های جایگزین باز کند.

بدین ترتیب فشار مقامات و تنظیم کننده‌ها در کشورهای مختلف در حال افزایش است و این برند مجبور شده تا سیستم بسته خود را برای فروشگاه‌های نرم افزاری و سرویس‌های پیام رسان جایگزین باز کند و بدون شک باید در سیستم بسته خود تجدیدنظر کند.

اپل در اپ استور، آی او اس، بخش موسیقی در آی تیونز و همچنین در بخش تعمیر و نگهداری محصولاتش با شکایت‌های مختلف مواجه است  و تحت فشار بوده تا مشکلات مشتریان و شرکتهای ثالث را مرتفع سازد.

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها