ابداع تایپ در هوا چینی‌ها برای مقابله با کروناویروس

0
905

یک کمپانی چینی کلیدهای تایپ در هوا و بدون تماسی را اختراع کرده است که از طریق یک سنسور کنترل از راه دور دستورات را دریافت می‌کند؛ درواقع این دکمه‌های بدون تماس، مانع از شیوع بیشتر کروناویروس خواهند شد.

به گزارش کالاسودا و به نقل از dailymail، در هنگام شیوع بیماری های واگیردار از جمله کروناویروس، آسانسورها آلوده‌ترین مکان‌ها هستند. زیرا افراد زیادی کلیدهای آن را لمس می‌کنند. در این راستا یک شرکت استارت آپ چینی کلیدهای تایپ در هوا و بدون تماسی را اختراع کرده است که به مسافران این امکان را می‌دهد از یک صفحه کنترل در هوا استفاده کنند تا جلوی انتشار کروناویروس را بگیرد. کروناویروس تا کنون 3،128 کشته و بیش از 92،100 نفر را در جهان آلوده کرده است.

در این طرح از فناوری ثبت شده این شرکت به نام صفحه DCT استفاده شده است، یک رفلکتور شیشه‌ای که باعث بازسازی چراغ‌ها برای شکل گیری تصاویر در هوا شده و یک تابلو کنترل مجازی در هوا را ایجاد می‌کنند. یک سنسور الکتریکی درج شده در بازتابنده می‌تواند حرکت دست مسافران را تشخیص دهد و اطلاعات را دریافت کند؛ بدون اینکه آنها مستقیماً روی برد کنترل فشار وارد شود.

هان دونگچنگ، مدیرعامل استارتاپ به مطبوعات گفت، کلیدهای تایپ در هوا و بدون تماس در بیمارستانی در استان آنهویی در شرق چین نصب شده است. این کارآفرین در ادامه گفت: این فناوری به زودی در ساختمانهای عمومی بیشتری در سراسر چین قرار می‌گیرد.

کروناویروس از طریق عطسه یا سرفه از فرد به فرد دیگر منتقل می‌شود و یک بیماری بسیار مسری است که از طریق لمس سطوح نیز فرد را آلوده خواهد کرد. کارشناسان معتقدند آسانسور مکانی بسیار پرخطر است؛ زیرا تعداد زیادی از انسان‌ها در این فضای کوچک نفس می‌کشند و ممکن است ذرات ناشی از عطسه و سرفه‌ی آنها برروی سطوحی مانند کلیدهای آسانسور قرار گیرد و فرد دیگر با لمس آن سطوح مبتلا شود. این کلیدهای بدون تماس احتمال ابتلا فرد را کاهش می‌دهند.

 

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها