اتصال سامانه همتا به نیروی انتظامی در خرداد

0
389
اتصال سامانه همتا به نیروی انتظامی در خرداد

سامانه رجیستری گوشی تلفن همراه گمرک یا همان همتا قرار است که خرداد ماه به نیروی انتظامی کشور متصل شود.

به گزارش خبرنگار کالاسودا، سخنگوی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز اعلام کرده که سامانه رجیستری گوشی تلفن همراه تا پایان اردیبهشت یا اوایل خرداد مهلت دارد که به سیستم نیروی انتظامی کشور متصل شود.

در همین رابطه، حمیدرضا دهقانی‌نیا گفت: با توجه به اینکه گوشی تلفن همراه مسافری از معافیت ۸۰ دلاری برخوردار است شرکت‌های رسمی وارد کننده گوشی تاکنون امکان رقابت با این گوشی‌ها را در بازار نداشتند که این منجر به عدم دسترسی مشتریان به خدمات پس از فروش گوشی تلفن خریداری شده اشان شده است.

سخنگوی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز تاکید کرد: تنها راه جلوگیری کردن از قاچاق با سوء استفاده از واردات مسافری ارتباط سامانه همتا و گمرک با سامانه نیروی انتظامی است تا در لحظه ریجستر شدن گوشی بتوان مسافری بودن یا نبودن دارنده گوشی را استعلام کرد تا در صورتی که شخصی که اقدام به ریجستر گوشی می‌کند مسافرت خارجی نداشته اجازه فعال کردن گوشی را هم نداشته باشد.

وی گفت: در چند ماه گذشته طی یک مرحله و هر چند با اعلام قبلی ما به وزارت صنعت این سامانه راه اندازی شد و واردات بیش از یک گوشی از جانب هر مسافران ممنوع شد، اما فعالان بازار معترض شدند که به دلیل عدم اطلاع رسانی این حرکت باعث شوک عظیمی به بازار و سرمایه آن‌ها می‌شود به همین دلیل با درخواست وزارت صنعت راه اندازی سامانه به انتهای فروردین ۹۸ موکول شد.

سخنگوی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز افزود: البته در انتهای فروردین هم با راه اندازی مجدد سامانه دوباره با اعتراض فعالان بازار مواجه شدیم که در جلسه‌ای با حضور وزیر کشور قرار شد برای آخرین بار راه اندازی این سامانه به انتهای اردیبهشت و در واقع ابتدای خرداد ۹۸ موکول شود.

دهقانی نیا تاکید کرد: این زمان مشخص آخرین مهلت برای راه اندازی اتصال سامانه گمرک به نیروی انتظامی است و با توجه به اطلاع رسانی‌های انجام شده به هیچ وجه تمدید نخواهد شد و تمامی فعالان بازار باید تا انتهای این بازه دستگاه‌های تلفن همراه خریداری شده خود را یا بفروشند و یا به طریقی ریجستر کنند.

پیش از این نیز ابراهیم درستی رئیس اتحادیه لوازم صوتی، تصویری و گوشی موبایل اعلام کرده بود که سامانه همتا تا پایان اردیبهشت مهلت اجرا دارد.

با ما در صفحه اینستاگرام و تلگرام کالاسودا به روز باشید

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها