اتهام تبانی با هکرها به روزنامه‌نگار آمریکایی توسط برزیل

0
211

برزیل روزنامه نگار آمریکایی گلن گرینوالد (Glann Greenwald) را به دلیل تبانی با هکرها متهم کرد. این اتهامات پس از انتشار اطلاعاتی زیان آور برای مقامات رسمی برزیل فاش شد.

به گزارش کالاسودا و به نقل انگجت، طبق گزارش نیویورک تایمز، دادستان‌های فدرال برزیل، آقای گلن گرینوالد را به نقض قوانین امنیت سایبری این کشور متهم کرده‌اند.

طبق شکایت 95 صفحه‌ای، گرینوالد بخشی از “سازمان جنایتکار” بوده که در سال 2019 گوشی‌های چندین مقام رسمی و دادستان را هک کرده بود. این اتهامات در حالی رخ می‌دهد که وب سایت گرینوالد با نام “Intercept Brasil” سال گذشته چندین گزارش منتشر کرد که رفتارهای غیر اخلاقی بالاترین مقامات رسمی برزیل، از جمله سرجیو مورو وزیر دادگستری فعلی را فاش می‌کرد.

اتهامات ادعایی مبنی بر این است که گرینوالد بیشتر این یپام ها را دریافت کرده است. دادستان ادعا می‌کنند که وی نقش “روشنی” در این ماجرا داشته است. آن‌ها همچنین ادعا می‌کنند که وی به هکرها گفته است که با حذف بایگانی‌هایی که قبلاً در Intercept Brasil ارسال کرده بودند، ردپای خود را از بین ببرند. در ماه ژوئیه، دادستان‌ها چهار نفر را دستگیر کرد که گفته می‌شود در این هک دست داشته‌اند.

گرینوالد به نیویورک تایمز گفت  این اتهامات “تلاش آشکار برای حمله به یک مطبوعات آزاد به عنوان تلافی برای افشاگری‌هایی قبلی ما است که درباره وزیر مورو و دولت بولسونارو ارائه دادیم”.

این اولین باری نیست که گرینوالد توجه دادستان‌های یک کشور را به خود جلب کرده است. در سال 2013، هنگامی که با ادوارد اسنودن همکاری داشت تا جزئیاتی درباره برنامه پریزم (PRISM) متعلق به نهاد امنیت ملی آمریکا NSA منتشر کند، یک نماینده آمریکایی خواستار دستگیری وی شد.

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها