اجبار سازندگان به تولید گوشی با باتری قابل تعویض توسط اروپا

0
172

اتحادیه‌ی اروپا به دلایل زیست محیطی قصد دارد تا دوباره کمپانی‌ها را مجبور به ساخت گوشی‌ هایی با باتری‌های قابل تعویض کند؛ تا باتری‌ها گوشی‌ها به راحتی جدا شده و جایگزین شوند.

به گزارش کالاسودا و به نقل از gsmarena، ممکن است شما به عنوان یک کاربر اندرویدی هنوز زمان‌هایی را به یاد بیاورید که اکثر گوشی‌های اندرویدی با باتری‌های قابل تعویض ارائه می‌شدند؛ شرایطی که امروزه به ندرت در گوشی‌های جدید به کار گرفته می‌شود.

به تازگی طبق یک سند فاش شده، اتحادیه اروپا قصد دارد این مسئله را بررسی کرده و در آینده‌ای نزدیک با مجبور کردن تولید کنندگان به ساخت گوشی‌ها با باتری‌های قابل تعویض که به راحتی جدا می‌شوند؛ به محیط زیست کمک کند.

یک وب سایت هلندی توانسته اطلاعات کاربردی در این زمینه را به‌دست بیاورد ؛ هدف از این طرح کاهش ضایعات الکترونیکی است.

در این مقاله آمده است که اگر کاربر بتواند بدون هیچ زحمتی باتری را تعویض کند، ممکن است از گوشی خود برای مدت زمان بیشتری استفاده نماید. چون امروزه یکی از لایل تعویض گوشی‌های هوشمند خراب شدن باتری و کارایی پایین آن است.

این پیشنهاد همچنین حاکی از آن است که تولید کنندگان برای کمک به مراکز خدماتی شخص ثالث باید قطعات را به راحتی در دسترس قرار دهند.

علاوه بر این، این طرح شامل بازیافت و استفاده مجدد از مواد اولیه پس از دور ریختن دستگاه الکترونیکی است. سرانجام اتحادیه اروپا برای جمع آوری گوشی‌های هوشمند قدیمی، تبلت ها و شارژرها روی سیستم جمع آوری اروپا کار خواهد کرد تا بازیافت آن آسان‌تر شود.

بسته‌های سازگار با محیط زیست و قابل بازیافت نیز بخشی از این پیشنهاد است که گفته می‌شود تا ماه آینده ارائه می‌شود.

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها