اجبار کاربران ویندوز 11 به استفاده از مرورگر Edge

0
112

ویندوز 11 کاربران را مجبور به استفاده از مرورگر Edge می‌کند.

به گزارش کالاسودا و به نقل از گیزچاینا، مرورگر مبتنی بر کرومیوم Edge بر اساس مرورگر کروم توسعه یافته و کاربران را مجبور به استفاده از مرورگر خاص خود می‌کند.

گفته می‌شود کاربر هنگام تلاش برای دانلود کروم از طریق مرورگر اج با پیغامی مواجه می‌شود مبنی بر اینکه کروم مرورگری متعلق به 2008 است.

همچنین دیفالت ساختن مرورگر اج و یا Vivaldi توسط «اج» محدود شده و به آسانی انجام نمی‌شود.

جان فون تتزنر، موسس ویوالدی می‌گوید این اقدام مایکروسافت ناامیدکننده و البته آشنا به نظر می‌رسد و کاملا مشخص است که مایکروسافت نمی‌خواهد کاربرانش از سایر مرورگرها استفاده کنند.

به گفته وی برخی از اقدامات مایکروسافت مانع از تجارت سایر مرورگرها شده است.

به عنوان مثال اگر از اج برای جستجوی Vivaldi در موتور بینگ استفاده کنید، از شما خواسته می‌شود با استفاده از «کرومیوم اج» برای یک تجربه وب سریع، ایمن و مدرن ادامه دهید.

برخلاف ویندوز 10، روی ویندوز 11 باید از همان ابتدا مرورگر خود را انتخاب کنید و سپس برای همه افزونه‌ها مرورگر دیفالت را برگزینید.

این کار را باید دستی انجام داد و اگر کاربر دیفالت را تغییر دهد، صفحه پاپ آپ دیگری ظاهر شده و اصرار می‌کند که از مرورگر اج استفاده کنید.

موسس ویوالدی از کاربران در آمریکا و اروپا خواست تا شکایت نامه‌ای را به رگلاتورهای خود علیه این اقدام مایکروسافت تسلیم کنند.

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها