احضار غول‌های آی‌تی به علت نقض حریم خصوصی توسط چین

0
2045

غول‌های فن‌آوری چینی Tencent و Xiaomi به دلیل طراحی اپلیکیشن‌هایی که حریم خصوصی کاربران را نقض می‌کند، توسط پکن مورد بازخواست قرار گرفته‌ است.

به گزارش کالاسودا و به نقل از gadgetsnow، دولت چین، که طبق ادعای بسیاری از نهادها، تسلط دقیقی بر فعالیت‌های آنلاین کاربران دارد، اخیراً نظارت‌های خود را بر روی شرکت‌هایی که داده‌های مصرف کنندگان را به صورت غیرقانونی جمع‌آوری می‌کنند، سخت‌تر کرده است.

تنسنت کیوکیو و قسمت مالی کمپانی شیائومی و ده‌ها برنامه دیگر در روز پنج شنبه توسط وزارت صنعت و فناوری اطلاعات چین مورد بازخواست قرار گرفتند. وزارت امور خارجه در بیانیه‌ای گفت كه QQ كاربران را مجبور می‌کند كه مجوزهای خاصی به برنامه داده و تا بتواند عادات استفاده خود را ردیابی كند تا از آن در زمینه تبلیغات هدفمند بهره‌مند شود.

دولت چین ابلاغ کرد که در صورت عدم رفع مشکلات حریم خصوصی تا 31 دسامبر، این شرکت‌ها باید منتظر مجازات شدیدی باشند.

در این بیانیه آمده است که برنامه مالی شرکت سازنده گوشی‌های هوشمند شیائومی برای کاربرانی که به دنبال لغو حساب کاربری خود هستند، مشکل ایجاد کرده است.

مقامات اعلام کردند پیش از این 8000 برنامه اصلاح شده؛ اما اکنون 41 موردی که در روز پنج شنبه اسامی آن‌ها اعلام شده است به طور کامل به نکات و قوانین حریم خصوصی پایبند نیستند.

به طور مثال در ماه سپتامبر، یک برنامه فیس به نام Zao به سرعت به یکی از محبوب‌ترین برنامه‌های چین تبدیل شد؛ اما به مرور مشکلات نقض حریم خصوصی به وجود آورد. برنامه Zao به کاربران این امکان را می‌داد تا با استفاده از فناوری “deepfake” خود را در صحنه‌های فیلم‌های مشهور قرار دهند. به دنبال انتقاد شدید، شرکت پشت اپلیکیشن وعده تغییراتی در سیاست حفظ حریم خصوصی خود داد.

به این ترتیب دولت چین با وجود نظارت‌های دقیقی که بر اطلاعات کاربران دارد، به فکر آن افتاده تا شرکت‌های نقض حریم خصوصی را مجازات کند.

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها