ادای دین مایکروسافت برای نجات زمین تا سال 2030

0
273
ادای دین مایکروسافت برای نجات زمین تا سال 2030

مایکروسافت قصد دارد میزان انتشار کربن دی اکسید خود را کاهش داده و از این طریق سهم خود را در نجات کره زمین ادا کند.

به گزارش کالاسودا و به نقل از edition ، مایکروسافت با تعهد به پروژه ” carbon negative –رسیدن به رقم منفی در تصاعدات کربنی” در دهه آینده و سرمایه گذاری یک میلیارد دلاری برای کمک به توسعه فن آوری های پاک، تعهد بلندپروازانه ای برای کاهش و و به صفر رساندن میزان انتشار کربن دارد.

این غول فناوری روز پنج شنبه اعلام کرد به دنبال کاهش و حذف انتشار کربن تا سال 2030 است. در واقع مایکروسافت قصد دارد تا سال 2030 تصاعدات کربن خود را به عدد منفی برساند.

Brad Smith رئیس مایکروسافت در بیانیه‌ای گفت: “در حالی که جهان نیازمند آن است تا انتشار کربن به صفر برسد؛ شرکت‌هایی  مانند ما که توانایی حرکت سریعتر و پیشبرد آن را دارند؛ باید این کار را انجام دهند.” برنامه این شرکت شامل کاهش تصاعدات کربن  است که پیش بینی می‌شود امسال حدود 16 میلیون تن باشد؛ که این کاهش انتشار کربن هم  در پروسه کار و هم در زنجیره تأمین آن به کار گرفته می‌شود.

اسمیت به مالیات 15 دلاری در ازای هر تن ، که همه واحدهای تجاری مایکروسافت بر اساس میزان انتشار گازهای خود پرداخت می‌کنند نیز اشاره کرد.  فرایند حذف کربن از فعالیت‌های مایکروسافت از سال 2012 به وقوع پیوست و این هزینه از سال 2012 تا کنون تقریباً دو برابر شده است، که شامل انتشار غیرمستقیم ناشی از فعالیت‌هایی از قبیل ساخت، سفر تجاری و مصرف برق مشتریانی که از محصولات آنها استفاده می‌کنند؛ است.

اقدامات مایکروسافت در راستای کاهش انتشار مستقیم کربن، شامل خرید انرژی تجدید پذیر کافی برای جبران 100٪ مصرف برق تا سال 2025 و استفاده از وسایل نقلیه الکتریکی تا سال 2030 می‌باشد. همچنین به یک صندوق نوآوری اقلیمی یک میلیارد دلار برای توسعه فناوری‌های کاهش کربن، ارائه خواهد شد.

مایکروسافت (MSFT) اظهار داشت تا سال  2050  “از زمانی که در سال 1975 تأسیس شده ، تمام کربنی را که شرکت مستقیم یا به واسطه‌ی مصرف الکتریسیته منتشر کرده است را از محیط خارج خواهد کرد.”

وعده مایکروسافت در حالی توجه همگان را به خود جلب کرده  که سایر کمپانی‌های آی تی با فشار زیادی از سوی سهامداران و حتی کارمندان خود مواجه شده‌اند تا اقدامات بیشتری برای رفع تهدیدات اقلیمی انجام دهند.

آمازون (AMZN) سال گذشته اعلام كرد كه تا سال 2024  تعداد 100000 ون برقی را به عنوان بخشی از پروژه کاهش تصاعدات کربن و رساندن آن به صفر تا سال 2040 ، خریداری و مستقر خواهد كرد.

اپل (AAPL) برای ساختن تمام محصولات خود تنها از مواد بازیافتی یا تجدید پذیر استفاده می‌کند. سازنده آیفون گفت تمام فروشگاه‌های خود، مراکز داده و دفاتر شرکت‌ها اکنون با انرژی 100٪ تمیز کار می‌کنند.

سایر کمپانی‌های بزرگ نیز توسط کارگران و سهامداران خود  تحت فشارند تا در این زمینه اقداماتی را انجام دهند. به طور مثال کارمندان و کارگران در نامه‌ای به گوگل اعتراض کردند. بیش از 1100 کارمند گوگل این نامه را امضا کردند؛ در این نامه کارکنان خواستار آن بودند تا سال 2030 انتشار کربن شرکت به صفر برسد و شرکت هیج قراردادی در زمینه‌ی استخراج سوخت‌های فسیلی امضا نکند.

اسمیت اعتراف کرد که رسیدن به این هدف تا سال 2030 برای مایکروسافت کار آسانی نخواهد بود.

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها