ارائه نرم افزارهای هوشمند و IOT در حوزه حمل و نقل توسط لجستیک بازار

0
328

لجستیک بازار، پیشرو در ارائه نرم افزارهای هوشمند و IOT در حوزه حمل و نقل در ایران است.

به گزارش کالاسودا، طیف بزرگی از ابزارها، نرم افزارها و تکنولوژی‌ها و راهکار‌های مختلفی که وجود دارد باعث تحول عظیمی در صنعت لجستیک شده است.

اینترنت اشیا / IOT به عنوان یکی از ترندهای تکنولوژی تاثیر بسزایی در تغییر و تحول در سرویس‌های مختلف قابل ارائه به مشتریان و همچنین زیر ساخت های مورد نیاز آن‌ها داشته است.

اینترنت اشیا به عنوان پیشرانی جهت ورود به دنیای جدید می‌تواند کمک‌ زیادی به بخش‌های مختلف لجستیک داشته باشد.

وجود ابزارها و سنسورهای متفاوت و متنوع در حوزه IOT می‌تواند باعث بهینه سازی و ایجاد خدمات ارزش افزوده در صنعت لجستیک شود.

گسترش استفاده از پهپاد در صنعت لجستیک بدون دخالت انسان در عملیات ارسال، یکی از کاربردهای پیش روی لجستیک است که با اینترنت اشیا محقق شده است.

همچنین IOT میتواند در عملیات جاری کریرها و کوریرها کمک کند.

در مرحله عملیاتی می‌توان ترکینگ و تریسینگ را با بسترها و خطوط ارتباطی ارزان قیمت مبتنی بر اینترنت اشیا داشت.

اینترنت اشیا IOT نیاز به زیرساخت‌های مختلف دارد که باید توسط شرکت‌های زیرساختی مانند شرکت‌های مخابراتی و ارتباطاتی به عنوان پیشران توسعه بسترهای IOT توسعه یابند.

ایران نیز از این قاعده مستثنی نبوده و با توجه به پیشرفت‌هایی که در حوزه مخابرات و ارتباطات و زیر ساخت‌های آن در همراه اول ایجاد شده این امکان فراهم شده که بتوانیم سرویس‌های مختلفی را در سراسر کشور بر مبنای IOT داشته باشیم.

سنسورهای مختلف IOT علاوه بر ترکینگ و تریسنیگ می‌توانند به ما درباره کیفیت خدمات لجستیکی گزارش دهند.
به عنوان مثال دما، فشار، حرارت ، تکانه ضربه و گشتاور، برخی از اطلاعاتی است که به ما می‌دهند.

از طریق این اطلاعات گستره حمل و نقل وسیع‌تر از قبل می‌شود و طیف وسیعی از کالاها ارسال می‌شود.
از سوی دیگر اینترنت اشیا در بخش‌های مختلف لجستیک مانند فول فیلمنت، انبارش موقت، و هر جایی که ما احتیاج به هوشمندسازی و بهینه کردن داریم ، از جمله زنجیره لجستیک از جمع آوری، بسته بندی تا ارسال، کاربردهای بسیاری دارد.

در دنیای امروز یکی از بزرگترین کاربردهای IOT در پودوها است، جایی که لاکرهای هوشمند به عنوان یکی از اِلِمان‌های آن شناخته شده و ما می‌توانیم از خدمات متنوع آن‌ها استفاده کنیم.

لاکر یک صندوق کاملاً هوشمند است که توانایی ذخیره سازی و نگهداری مرسولات پستی را دارد تا در زمان حضور صاحب مرسوله، در کمترین زمان ممکن، آن را به وی تحویل دهد.

این صندوق‌ها در مکان‌های مختلف شهر مستقر شده تا هم از طریق کاهش آمار مرجوعی تحویل بسته‌ها توسط کوریرها ساده‌تر شده و هم دسترسی به بسته‌های پستی برای صاحبان آن آسان شود.

همراه اول به همراه لجستیک بازار در صدد است بازار مکانی ایجاد نماید تا تمامی فعالین این حوزه و بازیگران اصلی آن از جمله تامین کنندگان سخت افزار، تامین کنندگان راه حل‌های نرم افزاری و کسانی که نیازمند استفاده از این خدمات هستند بتوانند در این فضا حاضر باشند و بتوانند نیازمندی خود را تعریف یا بر آن اساس راه حل های خود را بیابند و از آن استفاده کنند.

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها