از سوگندنامه رهبران تکنولوژی جهان چه می دانید؟!

0
592
هوش مصنوعی

کالاسودا_رهبران بخش تکنولوژی دنیا مانند Elon Musk ، DeepMind به تازگی سوگند نامه ای را در زمینه عدم استفاده یا ارتقا هوش مصنوعی سلاح های کشتار جمعی امضا کردند.

این یکی از حرکات و تصمیمات تازه ی شرکت های توسعه دهنده تکنولوژی می باشد که تصمیم گرفتند مخالفت خود را از انتشار چنین تکنولوژی و سیستمی ابراز کنند.این سوگندنامه هشدار می دهد که استفاده از سلاح های خودکاری که هدف را انتخاب و حمله می کند غیر اخلاقی بوده و یک تهدید جهانی به حساب می آید.از نظر وجدان کاری اینکه یک سیستم جان انسانی را به صورت خودکار بگیرد کاری شنیع و نادرست می باشد.آنها همچنین در این سوگندنامه اظهار داشتند که استفاده از این سلاح های خودکار و مرگبار می تواند تهدیدی برای هر شهر و کشوری باشد.

این سوگندنامه امروز در کنفرانس بین المللی هوش مصنوعی در استکهلم منتشر شد و موسسه آینده زندگی که کارهای تحقیقاتی در راستای زندگی پاک انجام می دهد جز تنظیم کنندگان این عهدنامه بود.این موسسه همچنین در چند وقت گذشته نامه هایی به سازمان ملل ارسال کرده است و در این نامه ها از آنها درخواست کرده تا قوانین سفت و سخت تری در زمینه استفاده از سلاح های خودکار تنظیم کنند.این موضوع برای اولین بار اتفاق می افتد که شرکت هایی که در زمینه هوش مصنوعی حضوری فعال دارند به ارتقا و پیشرفت این تکنولوژی در صنعت نظامی اعتراض کرده اند.

این عهدنامه نشان می دهد که شرکت های بزرگ از مرحله حرف به مرحله عمل رسیده اند

از امضا کنندگان این عهدنامه می توانیم به بنیان گذار شرکت های Space X و Tesla یعنی Elon Musk ، بنیان گذاران شرکت DeepMind یعنی Shane Legg ، مصطفی سلیمان و Demis Hassabis ، بنیان گذار شرکت Skype یعنی Jaan Tallinn اشاره کنیم.البته باید به اسم های دیگری مانند استوارت راسل ، یوشوا بنجیو و یورگن اسماهوبر که از محققان بزرگ در زمینه هوش مصنوعی هستند اشاره کنیم که آنها نیز این عهدنامه را امضا کرده اند.

یکی از تحلیل گران بزرگ در زمینه تکنولوژی اظهار داشت که این حرکت از سمت این شرکت ها بیانگر این می باشد که بزرگان از مرحله صحبت به عمل رسیده اند و این خود یک پیشرفت بزرگ به حساب می آید.

در این عهدنامه امضا کنندگان پیشنهاد داده اند که قوانین سفت و سختی در این زمینه اتخاذ کنند.برای مثال سلاح هایی که می توانند هدف را به صورت خودکار انتخاب کنند و بعد شلیک کنند جز این ممنوعیت ها قرار بگیرند.

سلاح های دارای هوش مصنوعی امروزه بیش از پیش گسترش یافته اند و کشورهایی که در این زمینه پیشتاز هستند مانند چین و ایالت متحده تصمیمی راجع جلوگیری از این پیشرفت نداشته و ندارند.

با عضویت در کانال تلگرام کالاسودا در جریان آخرین خبرهای حوزه فناوری قرار بگیرید

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها