از 1.2میلیارد رایانه ویندوزی هنوز 200 میلیون از ویندوز 7 استفاده می‌کنند

0
7098
ویندوز 7

صد میلیون کاربر یا نیم میلیارد؟ محاسبه تعداد کاربرانی که هنوز از ویندوز 7 استفاده می‌کنند کار بسیار دشواری است.

به گزارش کالاسودا و به نقل از زد دی نت، با وجود 1.2 میلیارد رایانه شخصی ویندوز در سراسر جهان و تخمین یک میلیارد ویندوز 10، تقریباً حدود 200 میلیون کاربران در جهان هنوز از ویندوز 7 استفاده می‌کنند.

ظهور ویندوز 10

با کمال تعجب مدیران مایکروسافت بیشتر روی رشد ویندوز 10 نصب شده تمرکز کرده‌اند و اعلام کرده‌اند که در طی 5 سال اخیر این میزان، رشد زیادی داشته است. در واقع مایکروسافت از طریق شمارش دستگاه‌های فعال ماهانه، یعنی سیستم‌هایی که در 28 روز گذشته با سرورهای مایکروسافت در تماس بودند این شمارش را انجام داده است.

از 24 سپتامبر 2019، مقامات مایکروسافت اعلام کردند که بیش از 900 میلیون دستگاه فعال ویندوز 10 را اجرا می‌کنند.

این تعداد هر شش ماه تقریباً 100 میلیون افزایش یافته است و آمار نشان می‌دهد که با نزدیک شدن به ضرب العجل ویندوز 7، سرعت استفاده از ویندوز 10 بیشتر افزایش می‌یابد. با توجه به این روندها، منطقی است که پیش بینی کنیم که تا پایان سه ماهه اول سال 2020 تعداد دستگاه‌های فعال ویندوز 10 بیش از یک میلیارد باشد.

حرکت نزولی ویندوز در چند سال اخیر

یک دهه پیش، هنگامی که رایانه‌های شخصی در حال پیشرفت بودند، مدیران مایکروسافت مرتباً تخمین‌های از رشد شرکت در زمینه تعداد رایانه‌های شخصی ویندوز در سراسر جهان به اشتراک گذاشتند.

به عنوان مثال، استیو بالمر مدیرعامل آن زمان در اواسط سال 2007 به تحلیلگران مالی گفت که ویندوز نصب شده به 1 میلیارد نزدیک می‌شود و انتظار می‌رود كه این شركت تا اواسط سال 2008 از این آستانه عبور كند.

تعداد گزارش شده کاربران Windows در اواخر سال 2011 به 1.25 میلیون نفر رسیده و در اوایل سال 2015 دوباره به 1.5 میلیارد افزایش یافته است. پنج سال بعد، این تعداد افزایش چندانی نداشت و مدیران از آن به ندرت یاد می‌کردند.

این آمار نشان می‌دهد با به روز گوشی‌های همراه و iPad یا Mac (و حتی شاید Chromebook) میزان استفاده از رایانه‌های شخصی ویندوز کاهش یافته است. رایانه‌های ویندوز قدیمی در حال فرسایش هستند و مدل‌های جدیدتر از ویندوزهای جدیدتری مانند ویندوز 10 استفاده می‌کنند.

در پنج سال از زمانی که مایکروسافت به 1.5 میلیارد کاربر رسید جمعیت رایانه‌های شخصی در سراسر جهان هر ساله حدود 60 میلیون نفر کاهش یافته است، این بدان معناست که احتمالاً بیش از 1.2 میلیارد رایانه شخصی ویندوز وجود ندارد.

چه تعداد کاربران از ویندوز 7 استفاده می‌کنند؟

با وجود 1.2 میلیارد رایانه شخصی ویندوز در سراسر جهان و تخمین یک میلیارد ویندوز 10 تقریباً حدود 200 میلیون کاربر در جهان هنوز از ویندوز 7 استفاده می‌کنند. که این تخمین با جدیدترین گزارش Digital Analytics Program ایالت متحده نیز همخوانی دارد.

صرف نظر از اینکه کدام اعداد قابل باورتر است؛ واقعیت غیر قابل اجتناب این است که تا اواسط سال 2020 صدها میلیون رایانه شخصی از نسخه ویندوز پشتیبانی نشده مانند ویندوز 7 استفاده می‌کنند. این می‌توان ریسک استفاده از ویندوز را افزایش داده و چالش جدید امنیتی به وجود بیاورد.

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها