استاندارد خانه‌ی هوشمند Matter، ستاره‌ی درخشان نمایشگاه CES 2022

0
286

Matter یک استاندارد اتصال اتوماسیون خانگی است که به دستگاه‌های خانه هوشمند اجازه می‌دهد تا با یکدیگر در سیستم‌های مختلف کار کنند.

به گزارش کالاسودا و به نقل از theverge، دو سال پیش، در نمایشگاه CES 2020، سر و صدای زیادی به راه افتاد و کمپانی‌هایی بزرگ آی تی از اتحاد خود به نام Project Connected Home over IP یا به اختصار CHIP رونمایی کردند. هدف این اتحاد؛ ایجاد یک استاندارد خانه هوشمند منبع باز بود که امکان کار کردن هرنوع دستگاه خانگی را بدون توجه به برند آن فراهم می‌کرد. اما این اتفاق رخ نداد.

اما در نمایشگاه CES 2022 یک استاندارد جدید به نام Matter  توجه همه را به خود جلب کرد.  Matter استاندارد جدیدی است که صنعت فناوری را متحد کرده و باعث می‌شود دستگاه‌های هوشمند به طور یکپارچه با یکدیگر کار کنند.

همزمان با گشایش نمایشگاه CES 2022 در چهارشنبه، آمازون از ویژگی‌های دستگاه‌هایی که به دنبال ایجاد محصولات سازگار با Matter هستند، رونمایی کرد.

Matter ، استاندارد جدید خانه‌ی هوشمند

Matter شامل یک ویژگی چند مدیریتی است که به دستگاه‌های Matter اجازه می‌دهد تا توسط چندین سیستم خانه هوشمند کنترل شوند.

در واقع یک مشتری می‌تواند یک دستگاه را به روش‌های مختلف، از جمله با پلتفرم‌های مختلف خانه هوشمند و دستیارهای صوتی متفاوت کنترل کند.

همه برنده‌های سازنده‌ی دستگاه‌های خانه هوشمند در این هفته با این شعار «ما حمایت خود را از Matter اعلام می‌کنیم» کار خود را آغاز کردند.

آمازون اعلام کرد سازندگان دستگاه‌ها اکنون می‌توانند دستگاه‌های دارای گواهینامه Matter را بدون نیاز به SDK خاص آمازون به Matter SDK وصل کنند. گوگل ورژن جدید را با پشتیبانی داخلی از Matter به نمایش گذاشت.

اطلاعیه جالب دیگر این بود که آمازون اعلام کرد که خانه هوشمند آمازون با دستیارهای صوتی دیگر سازگار است. وعده اصلی Matter سازگاری بین پلتفرم‌ها بوده است، که می‌توانید دستگاه‌های هوشمند خود را با برنامه یا دستیار صوتی انتخابی خود کنترل کنید.

در مجموع، نزدیک به 30 شرکت در این پروژه مشارکت دارند. به طور مثال Tuya Smart، ارائه دهنده خدمات توسعه اینترنت اشیا مستقر در چین که از بیش از 446000 توسعه دهنده با بیش از 1100 محصول خانه هوشمند حمایت می‌کند، گفت که از Matter پشتیبانی می‌کند.

آمازون متعهد شده است که بلندگوها و نمایشگرهای هوشمند موجود خود را با Matter سازگار کند

با این حال، بر اساس بسیاری از اعلامیه‌هایی نمایشگاه CES، به نظر می‌رسد که برای ایجاد یک خانه هوشمند Matter نیازمند خرید تعداد زیادی گجت جدید توسط کاربران است.

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها