استفاده از پهپادهای مجهز به وای فای در حوادث طبیعی

0
932

پهپاد های شبکه‌ای می‌توانند هشدارهای اولیه در مورد بلایای طبیعی را اعلام کنند. همچنین می‌توان از این پهپاد ها برای ایجاد هات اسپات‎های وایفای برای مناطقی که در حین بروز حوادث طبیعی به وایفای دسترسی ندارند؛ استفاده کرد.

به گزارش کالاسودا و به نقل از انگجت، پهپادها به زودی برای هشدرارهای اولیه در حین وقوع حوادث طبیعی استفاده می‌شوند. محققان یک سیستم ارتباطی ایجاد کرده‌اند که از یک پهپاد شبکه‌ای برای ارائه هشدارهای اولیه درمورد حوادث استفاده می‌کند.

پهپاد ها معمولی زمانی به اندازه نیم ساعت یا کمی بیشتر در هوا می مانند و باتری آنها زود به اتمام می‌رسد؛ اما در این پهپاد های جدید از یک سیستم هوشمندتر استفاده شده تا هم منطقه وسیع‌تری را پوشش دهد و هم به اندازه 3 تا 5 ساعت در هوا بماند.

این هواپیماهای بدون سرنشین همچنین می‌توانند یک کانون وایفای را تشکیل دهند که در صورت از بین رفتن زیرساخت‌های معمولی، مردم را به صورت آنلاین مرتبط نگه دارد.

این پهپاد شبکه‌ای قیمت ارزانی دارد و هزینه آن از برخی پهپاد های حرفه‌ای کمتر است. در مناطقی که ایستگاه های نظارتی به دلیل شرایط جوی از بین می‌روند از این پهپاد ها می‌توان بهره برد.

در این بین سازمان مدیریت حوادث ویتنام این پهپاد شبکه‌ای را برای کمک به نظارت بر وضعیت شدید هوا و ارتباط  و خدمات اضطراری برگزیده است. این که آیا سایر کشورها از این تکنولوژی استفاده می‌کنند هنوز قطعی نیست. به عنوان مثال وزارت امور خارجه آمریكا اخیراً هواپیماهای بدون سرنشین ساخت چین را به دلیل ترس از امنیت ممنوع اعلام کرده است.

 

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها