اعتراف خودروساز ایتالیایی به اول بودن تسلا؛ شاسی بلند برقی آلفارومئو در آمریکا

0
132

مدیر آمریکای شمالی آلفارومئو می‌گوید در بازار پریمیوم، تسلا موتورز حرف اول را می‌زند و تقریبا همه سازندگان را پشت سر گذاشته است.

به گزارش کالاسودا، لری دومینیک، در گفت و گویی با The Drive ضمن اعلام این اعتراف گفت برند Stellantis متعلق به آلفارومئو قرار است شاسی بلند جدیدی را تا ۲۰۲۷ راهی بازار آمریکا در رقابت با تسلا کند.

وی افزود تا ۲۰۲۷ آلفارومئو دیگر خودروهای مجهز به احتراق داخلی نخواهد فروخت و به همین دلیل در حال طراحی خودروهای مناسب بازار آمریکای شمالی است.

دومینیک تاکید کرد:” تا سال ۲۰۲۷، آلفارومُو دیگر خودروهای ICE به کسی نخواهند فروخت و تسلا، سریع‌ترین خودروی پریمیوم در ایالات متحده که در حال رشد است، همه را زیر سوال می‌برد. ما خودمان را متفاوت از دیگران می‌دانیم. ما فقط نمی‌خواهیم با هم ترکیب شویم. ما یک BMW خاکستری نیستیم… مشتریان به ما می‌گویند که آلفا می‌خرند زیرا «شما آن{BMW} نیستید»”.

{گفتنی است BMW در آمریکا خیلی محبوب است}

آلفارومئو پس از ۲۰ سال وقفه در سال ۲۰۱۴ به آمریکای شمالی بازگشت و در حال حاضر سدان جولیا را می‌فروشد که با خودروهایی مانند BMW سری ۳ رقابت می‌کند.

همچنین خودرو شاسی بلند Stelvio  که در همان سگمنت مرسدس بنز GLC است را در این بازار فروخته و همچنین کراس اوور Tonale را می‌فروشد که از همان پایه‌های دوج هورنت استفاده می‌کند.

این برند ایتالیایی می‌گوید که ایالات متحده بازار اصلی شاسی‌بلندهای بزرگ تمام الکتریکی آینده خواهد بود و ۷۰ درصد از فروش آن از این بخش از جهان برآورد می‌شود.

قرار است شاسی بلند ۲۰۲۷ آلفارومئو، ویژگی‌ها، بسته بندی و فناوری ایده‌آل برای رانندگان آمریکای شمالی را داشته باشد.

البته در حال حاضر جزئیاتی در مورد زیربنای رقیب تسلا مدل X وجود ندارد، اما می‌توانیم حدس بزنیم و بگوییم که احتمالاً بر روی پلتفرم STLA Large که توسط Stellantis توسعه یافته، قرار خواهد گرفت، که هدف آن خودروهای عملکردی است که بین تقریباً 189-216.5 اینچ (4800-5500 میلی متر) طول دارند.

با توجه به مشخصات اولیه منتشر شده توسط گروه خودروی آمریکایی در سال 2021، مدل‌های مبتنی بر پلت فرم STLA Large می‌توانند بسته‌های باتری با محدوده بین 101 تا 118 کیلووات ساعت را بپذیرند و تا 500 مایل (800 کیلومتر) برد داشته باشند.

در عین حال، حداکثر توان خروجی باید بین 125-330 کیلووات (168-443 اسب بخار) باشد.

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها