اعمال محدودیت ویزا برای کارمندان هوآوی توسط ایالات متحده

0
318

بر اساس خبرگذاری AFP، مایك پومپئو، وزیر امور خارجه آمریكا گفته كه آمریكا تحریم‌ها و محدودیت ‌هایی را برای برخی از كارمندان هوآوی اعمال خواهد کرد و به دنبال آن زمان اجرای این محدودیت‌ها اعلام خواهد شد.

به گزارش کالاسودا و به نقل از GizChina، به احتمال زیاد محدودیت ویزا برای مقامات عالی و کارمندان فنی برتر هواوی اعمال می‌شود. برخوردهای ایالات متحده روی هواوی شدت گرفته و به دنبال آن دولت انگلیس اخیراً هواوی را ممنوع اعلام کرده است.

در مواجهه با این همه ممنوعیت‌ها، هوآوی خوشبین است. از ابتدای سال گذشته محدودیت‌های زیادی از جانب آمریکا روی هوآوی اعمال شده است. با این حال، فروش کلی گوشی‌های هوشمند هواوی همچنان رو به رشد است.

در ماه می، هواوی به عنوان برترین برند هوشمند گوشی‌های هوشمند در سطح جهان دست پیدا کرد؛ با این حال، اختلاف رتبه‌ی بین هواوی و مقام دوم یعنی سامسونگ تنها 0.1٪ بود. این امر؛ گمانه زنی‌های را بر سر زبان‌ها انداخته که سامسونگ در ماه ژوئن مقام برتر خود را به دست می‌آورد.

در راستا این محدودیت‌ها؛ کمپانی TSMC که مسئولیت ساخت تراشه‌های Kirin هواوی را بر عهده داشت؛ نیز همکاری خود با این کمپانی را کاهش داده است. با این وجود هواوی برای TSMC بسیار مهم است؛ زیرا این کمپانی دومین مشتری بزرگ TSMC بعد از اپل است. TSMC از آن زمان به دولت آمریكا نامه داده است كه اجازه دهد پس از دوره مذکور، همچنان به همکاری با هوآوی ادامه دهد.

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها