افزایش جستجو و دانلود گوگل در عصر کرونا

0
891

کمپانی آلفابت{مادر گوگل}، نتایج مالی خود را برای سه ماهه اول سال 2020 اعلام کرد و جای تعجب هم نیست که همه گیری جهانی COVID-19 تأثیر زیادی روی آن داشته است.

به گزارش کالاسودا و به نقل از انگجت، آلفابت و مدیر اجرایی گوگل ساندر پیچای در این اطلاعیه به بخش‌هایی اشاره کردند که در میان همه گیری کروناویروس رونق داشته است.

به طور خاص، استفاده از قابلیت جستجوی گوگل زیاد شده و جستجوی مرتبط با کرونا ویروس نیز افزایش داشته است. زمان تماشای YouTube نیز بسیار بالا رفته؛ اما آمار دقیقی ارائه نشده است. همچنین لایو استریم به طور کلی رشد زیادی داشته است.

پیچای گفت که مردم وقت بیشتری را با اپلیکیشن‌ها می‌گذرانند و بارگیری برنامه‌های فروشگاه Google Play در ماه مارس 30 درصد بیشتر از ماه فوریه بوده است. به طور کلی، گوگل بیش از 2.5 میلیارد دستگاه فعال Google Play ماهانه دارد. اما، این شرکت به دلیل کاهش تقاضای جهانی در این سه ماه، شاهد کاهش فعال سازی دستگاه‌ها بود.

پیچای گفت که تحلیلگران شاهد افزایش 400 درصدی تقاضای Chromebook در هفته 21 مارس در مقایسه با سال قبل بودند. به همین ترتیب، گوگل گفت که 100 میلیون دانش آموز از ابزارهای آموزش آنلاین استفاده کرده‌اند، دو برابر آنچه که در آغاز ماه مارس گزارش شده است.

 

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها