افزایش درآمد کمپانی‌های بزرگ آی تی در همه گیری کروناویروس

0
8667

تعویق جلسه‌ی استماع کنگره برای کمپانی‌های بزرگ آی تی خوشایند نبود؛ اما این جلسه قبل از اعلام درآمد این کمپانی ها برگزار شد؛ زیرا هیچ یک از این کمپانی‌ها دوست نداشتند قبل از برگزاری این جلسه، میزان درآمد آنها در شرایط همه گیری کروناویروس منتشر شود. این چهار شرکت در مجموع تنها در یک چهارم سال، 28.6 میلیارد دلار سود کسب کردند.

به گزارش کالاسودا و به نقل از theverge، همه گیری کروناویروس باعث شده تا افراد در قرنطینه خانگی بمانند و به دنبال راه‌های برای سرگرم کردن خود باشند. یکی از این راه‌ها تماشای ویدئوهای یوتیوب است؛ با وجود کاهش گسترده هزینه‌های تبلیغاتی، درآمد YouTube در امسال، با 3.6 میلیارد دلار در سال گذشته به 3.8 میلیارد دلار رسیده است. مشاغل فیس بوک نیز عمدتاً مبتنی بر تبلیغات است و درآمد آن نیز به 18.7 بیلیون دلار افزایش یافته است.

در همین حال، آمازون سود خود را دو برابر کرده؛ زیرا بیشتر مردم از سرویس تحویل در خانه استفاده می‌کنند. آمازون 5.2 میلیارد دلار در سه ماه، نسبت به 2.6 میلیارد دلار در سال گذشته رشد داشته است.

اپل که بسیاری از فروشگاه‌های خود را بسته بود؛ به دلیل تقاضای کاربران برای خرید گوشی 11.25 میلیارد دلار سود کسب کرده است.

با این وجود، بقیه اقتصاد شرایط خوبی ندارد و اقتصاد کل ایالات متحده دچار افول شده است. این رکورد بدترین اتفاق در 70 سال اخیر است.

لازم به یادآوری است که شرکت‌های فنی – از جمله شرکت‌هایی که امروز درآمد خود را گزارش ندادند، مانند مایکروسافت، با بستن دفاتر و فروشگاه‌ها به همه گیری کروناویروس واکنش نشان دادند.

گوگل اعلام کرد کارمندانش می‌توانند تا جولای 2021 دورکاری کنند. در ماه می، فیس بوک اعلام کرد ممکن است دورکاری برای همیشه در این کمپانی به کار گرفته شود. تیم کوک، مدیر اجرایی شرکت اپل به بلومبرگ گفت: بیشتر کارمندان اپل تا سال 2021 دورکاری می‌کنند.

آمریکایی‌ها بیش از هر زمان دیگری به کمپانی‌های بزرگ آی تی Big Tech متکی هستند؛ اما اعتماد کمتری به آن‌ها دارند. به عنوان مثال، ایمیل‌های تازه منتشر شده از مارک زاکربرگ، فیس بوک نشان می‌دهد که این کمپانی سعی دارد با هر روشی رقیبان خود را به زانو در بیاورد. ایمیل‌های جف بزوس نشان می‌دهد که این کمپانی آمازون Ring را برای “موقعیت بازار” خریداری کرده است.

با توجه به اینکه افراد بیشتری در کار، مدرسه و ارتباطات اجتماعی به وب وابسته می‌شوند، به نظر می‌رسد که نظارت بر رویه‌های ضد رقابتی غول‌های فناوری افزایش یابد؛ اما گزارش سه ماهه درامدی این کمپانی‌ها نشان می‌دهد که آن‌ها بخش بزرگی از این تغییرات را ایجاد کرده و تأثیر بزرگی بر اقتصاد امریکا دارند.

 

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها