افزایش طول عمر باتری‌ها با استفاده از یک تراشه جدید

0
91

پایگاه اینترنتی نیوالکترونیکز اعلام کرد: محققان تراشه جدیدی برای صرفه جویی در مصرف انرژی ابداع کرده اند که می‌تواند نیاز به تعویض باتری‌ها را در دستگاه‌های قابل اتصال به اینترنت و دستگاه‌های پوشیدنی به اندازه قابل توجهی کاهش دهد.

به گزارش کالاسودا به نقل از ایرنا، این تراشه که «ویک‌آپ ریسیور» نام دارد فقط زمانی دستگاه را فعال می‌کند که نیاز به برقراری ارتباط و عملکرد آن وجود داشته باشد؛ در نتیجه دستگاه در بقیه زمان‌ها، غیرفعال باقی می‌ماند و مصرف انرژی در آن کاهش می‌ یابد.

این فناوری که توسط محققان دانشگاه «کالیفرنیا سن دیگو» ابداع شده است، برای کاربرد در زمان‌هایی که نیازی به انتقال داده وجود ندارد، مناسب است. نمونه هایی از این قبیل دستگاه ها شامل دستگاه های IoT است که مصرف کنندگان از آنها برای تنظیم مجدد وسایل خانگی استفاده می کنند، یا مانیتورهای پوشیدنی سلامتی که روزانه تعداد معدودی «خوانش» (قرائت) را انجام می دهند.

«پاتریک مرسیه» استاد مهندسی برق و رایانه دانشگاه کالیفرنیا سن‌دیگو گفت: مشکل کنونی این است که چنین ابزارهایی نمی‌توانند خود را به دقت با اینترنت هماهنگ کنند؛ در نتیجه حتی هنگام برقرار نبودن ارتباط هم فعال هستند و انرژی بسیاری مصرف می‌کنند. اما با افزودن تراشه «ویک‌آپ ریسیور» به این دستگاه ها می‌توانیم، عمر باتری را در ابزار کوچک قابل اتصال به اینترنت اشیا، ماه‌ها و یا سال‌ها افزایش دهیم.

ویک‌آپ ریسیور، تراشه‌ای است که می‌تواند سیگنال های رادیویی را هنگام نیاز ارسال کند تا ابزار مورد نظر فعال شود. این تراشه، نیروی بسیار کمی را برای کار خود نیاز دارد.

این مطالعه در مجله IEEE Journal of Solid-State Circuits منتشر شده است.

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها